Gå til innhold

Tørr vi prøve en gang til...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi mistet to ganger på rad i Missed abortion. Først i uke 14(barnet var 14 uker) og etterpå i uke 12 (barnet var 12 uker). Det er ikke veldig vanlig å miste når man har fått friske barn fra før, i tillegg er det ikke like vanlig å miste i 2. trimester. Dette får meg til å tenke at det er noe hakkende gale med meg :( Obduksjonene av babyene har vist to gutter. Problemet har visst begge gangene vært morkaken. Har noen noe erfaring eller noe som helst informasjon som kan gjøre meg klokere? Vi så gjerne unngå å skulle miste en tredje gang. Tviler STERKT på at jeg bare er uheldig :( 

Anonymkode: e4081...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffameg..så trist!

Har du blitt utredet ordentlig? Særlig for leiden mutasjon og andre blodrelaterte greier?

Har du fått prøve blodfortynnende?

Jeg ville forsøkt å finne En god gynekolog. 

Anonymkode: 8b08d...41b

Skrevet

Er ikke dette noe leger, helsepersonell og eksperter skal kunne svare deg på? 

Anonymkode: e65c2...7f5

Skrevet

Kanskje du bør ta blodfortynnende... Gå til lege og be om utredning.

Lykke til! 

Anonymkode: c0680...eda

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette noe leger, helsepersonell og eksperter skal kunne svare deg på? 

Anonymkode: e65c2...7f5

Nei, man har ikke rett på utredning før etter 3 aborter på rad:sur: Men jeg vil gjerne unngå det:hjertesmil: Legene kan ikke si noe. jeg har tatt masse prøver, når det gjelder blodet mitt også. Ingen tegn på noe galt:trist: litt vitaminmangel.

Skrevet

Det er ufattelig vondt å miste. Jeg mistet selv tvillinger i MA for 3år siden. To fine små eneggede gutter døde i uke 15. Etter dette har jeg fått to friske barn. Det kan være tilfeldig at dere har mistet. Samtidig, mulig å oppsøke noen i forhold til om du bør stå på blodfortynnende? Jeg vil på det varmeste anbefale Martin lundring på Jessheim. Anbefaler deg å Google navnet hans. Han har vjulpet flere jeg kjenner dom har mistet både tidlig å sent. Verdt prisen og du får flott oppfølging. 

Anonymkode: af810...0f8

Skrevet

Jeg har mistet 3 ganger. Har fått beskjed om at dersom jeg blir gravid igjen, så må jeg ta kontakt øyeblikkelig for å få resept på blodfortynnende. De har ikke utredet meg ordentlig, men sa at jeg kunne prøve det.

Har mistet i uke 6, uke 8 og uke 11.

Det heter jo at man må miste 3 ganger for å få utredning, men siden det er sikkert at det er morkakesvikt i dine aborter, så kan du jo høre med lege/sykehuset.

Anonymkode: 9fdd8...fb8

Skrevet

Jeg hadde 8 aborter før jeg fikk to friske, tette babyer. 

Be legen om utredning. Lykke til!

Anonymkode: 20ee8...1c7

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 8 aborter før jeg fikk to friske, tette babyer. 

Be legen om utredning. Lykke til!

Anonymkode: 20ee8...1c7

Så utrolig kjekt at det satt til slutt hos dere💖 Har bedt om utredning😊 fikk en haug blodprøver og er blitt henvist til gynekolog. 

Skrevet
På 28.12.2017 den 20.00, Anonym bruker skrev:

Det er ufattelig vondt å miste. Jeg mistet selv tvillinger i MA for 3år siden. To fine små eneggede gutter døde i uke 15. Etter dette har jeg fått to friske barn. Det kan være tilfeldig at dere har mistet. Samtidig, mulig å oppsøke noen i forhold til om du bør stå på blodfortynnende? Jeg vil på det varmeste anbefale Martin lundring på Jessheim. Anbefaler deg å Google navnet hans. Han har vjulpet flere jeg kjenner dom har mistet både tidlig å sent. Verdt prisen og du får flott oppfølging. 

Anonymkode: af810...0f8

Uff så fælt 😢 Ja, det er grusomt og ser for meg et langt svangerskap med beskymring og tårer om vi blir gravid igjen. Jeg bor i Bergen så blir litt langt å dra til Jessheim, men takk for tipset ☺️

Skrevet

Jeg fikk to barn helt uten problemer. Da jeg ville ha nr. 3 ble det to MA. Begge døde rundt 7-8 uker gammel. Andre gangen hadde jeg sett hjertet banke hos gynekologen, neste dag hadde hjertet stoppet. Gynekologen min hjalp meg da jeg ble gravid etter masse streving 3.gang. Fikk albyl e (blodfortynnende) og jeg måtte sette sprøyter (pregnyl frem til uke 12).

Klem til deg. Ikke gi opp. Plutselig går det bra slik det gikk for oss. Nå er barnet vårt 6 år gammel, og jeg elsker det høyere enn himmelen :) 

Anonymkode: 51a11...e37

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk to barn helt uten problemer. Da jeg ville ha nr. 3 ble det to MA. Begge døde rundt 7-8 uker gammel. Andre gangen hadde jeg sett hjertet banke hos gynekologen, neste dag hadde hjertet stoppet. Gynekologen min hjalp meg da jeg ble gravid etter masse streving 3.gang. Fikk albyl e (blodfortynnende) og jeg måtte sette sprøyter (pregnyl frem til uke 12).

Klem til deg. Ikke gi opp. Plutselig går det bra slik det gikk for oss. Nå er barnet vårt 6 år gammel, og jeg elsker det høyere enn himmelen :) 

Anonymkode: 51a11...e37

Så flott å høre💖 Mye likt vi da :) Bare at jeg mistet i uke 12 og 14. Barnet på 12 uker ble også målt til å være 12 uker. Da må jo næringen ha vært som den skal. Det må være noen prosesser i uke 12 som ikke har gått som de skulle og endte med hjertestopp. Skal på samtale på kvinneklinikken i Bergen, håper på litt veiledning der 🌹

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff så fælt 😢 Ja, det er grusomt og ser for meg et langt svangerskap med beskymring og tårer om vi blir gravid igjen. Jeg bor i Bergen så blir litt langt å dra til Jessheim, men takk for tipset ☺️

Om du bor i Bergen så dra til Jan Helge Mortensen hos Sentrumslegene i Skottegaten. Fantastisk flink gynekolog som er ekspert på graviditet og fertilitet, og veldig forståelsesfull og hyggelig lege. Også verdt prisen! 

Anonymkode: c1032...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...