Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Har en gutt på snart 9mnd som jeg fremdeles ammer. Han spiser grøt morgen og kveld samt middag og litt frukt i løpet av dagen. Spm mitt er da hvor mye dere ammer? Jeg har gått fra å amme 6 ganger for dagen til å amme morgen og kveld🤔. Han legger godt på seg og veier ca 9.6kg. Helsesøsteren svarte aldri på om det er for lite å amme 2 ganger for dagen😒. Han virker også fornøyd med det han får. Anonymkode: 328b6...d0b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Tok det helt som det passet seg og som det virket som barnet hadde behov for. Noen dager/perioder var hun mer slite/kosete/syk og da ammet jeg flere ganger om dagen, andre dager var det full fart og kanskje bare amming morgen og kveld. Morgen og kveldsamming beholdt vi lengst, det var de imellom vi trappet ned på. Mitt råd er å bare følge dine og barnets behov og amme så ofte du ønsker/han vil ha, det er ingen fasit på. Anonymkode: 23bc3...189
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Min er 10 mnd og jeg ammer mye på kveld og natt. Eneste som roer han ned. Ammer sjeldent eller aldri på dagen. Jeg tenker at det er helt greit å amme to ganger om dagen. Han spiser jo godt med vanlig mat. Anonymkode: aa51a...e08
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Min er 14 mnd. Han ble ammet 3 ganger om dagen før jeg begynte på jobb igjen,. Da jeg ble borte på dagtid begynte han å kompensere på natten så nå er det morgen litt før jeg drar på jobb, rett erter at jeg har hentet han i barnehagen, etter kveldsstellet + minst 2 ganger fra midnatt til klokken 6 igjen. Noen ganger hver halvtime fra midnatt og utover og andre ganger opptil 2 timer mellom. Tror det meste er naturlig så la babyen styre det selv du Anonymkode: 50842...32b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min er 14 mnd. Han ble ammet 3 ganger om dagen før jeg begynte på jobb igjen,. Da jeg ble borte på dagtid begynte han å kompensere på natten så nå er det morgen litt før jeg drar på jobb, rett erter at jeg har hentet han i barnehagen, etter kveldsstellet + minst 2 ganger fra midnatt til klokken 6 igjen. Noen ganger hver halvtime fra midnatt og utover og andre ganger opptil 2 timer mellom. Tror det meste er naturlig så la babyen styre det selv du Anonymkode: 50842...32b Du har skrevet feil sant, du mener ikke 14(!!!??!?) mnd??? La babyen styre det selv... ja jøss...... Anonymkode: 16568...a4a
Julie (: Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har skrevet feil sant, du mener ikke 14(!!!??!?) mnd??? La babyen styre det selv... ja jøss...... Anonymkode: 16568...a4a Du veit at WHO anbefaler å amme til barnet er to, ikke sant? Enig med deg i at denne babyen får mye pupp, men skjønner ikke at det på noen som helst måte skal være problematisk. Heia deg som ammer ettåringen masse og som tør og si det!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har skrevet feil sant, du mener ikke 14(!!!??!?) mnd??? La babyen styre det selv... ja jøss...... Anonymkode: 16568...a4a Herregud! Min er 15 måneder og vi skal amme frem til våren. Ønsker ikke stresse barnet med ammeslutt midt i virustider. Anonymkode: 5c018...28c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud! Min er 15 måneder og vi skal amme frem til våren. Ønsker ikke stresse barnet med ammeslutt midt i virustider. Anonymkode: 5c018...28c Man ammer bare ikke et så stort barn hver halvtime natten gjennom. Eller i det hele tatt på natt (mammas natt). Galskap å la ungen styre dette! Å amme er greit, men ikke så mye og så mye på natt på et stort barn. De trenger ikke mat om natta, da får de for lite fast føde eller drikke i såfall. Anonymkode: 16568...a4a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Man ammer bare ikke et så stort barn hver halvtime natten gjennom. Eller i det hele tatt på natt (mammas natt). Galskap å la ungen styre dette! Å amme er greit, men ikke så mye og så mye på natt på et stort barn. De trenger ikke mat om natta, da får de for lite fast føde eller drikke i såfall. Anonymkode: 16568...a4a Egentlig enig. Dette er bare en uvane, det er ikke næringsrelatert. Å nattavvenne blir jo et helvete hvis et så stort barn er blitt vant til å bruke mor som smokk og melka som sovemedisin! Anonymkode: 8d8b5...eb0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Min er 14 mnd. Han ble ammet 3 ganger om dagen før jeg begynte på jobb igjen,. Da jeg ble borte på dagtid begynte han å kompensere på natten så nå er det morgen litt før jeg drar på jobb, rett erter at jeg har hentet han i barnehagen, etter kveldsstellet + minst 2 ganger fra midnatt til klokken 6 igjen. Noen ganger hver halvtime fra midnatt og utover og andre ganger opptil 2 timer mellom. Tror det meste er naturlig så la babyen styre det selv du Anonymkode: 50842...32b Uff dette er min skrekk. Så her tar vi avvenningen før jeg skal ut i jobb(jeg begynner å jobbe når han er nesten 14 mnd). Så rundt 12 mnd blir det slutt på puppen her. Jeg er avhengig av å sove før jobb så hadde aldri orket å holdt på sånn fast hver natt. Syns det er et mareritt å amme så ofte på natt men vi er jo forskjellig der. Anonymkode: aa51a...e08
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Man ammer bare ikke et så stort barn hver halvtime natten gjennom. Eller i det hele tatt på natt (mammas natt). Galskap å la ungen styre dette! Å amme er greit, men ikke så mye og så mye på natt på et stort barn. De trenger ikke mat om natta, da får de for lite fast føde eller drikke i såfall. Anonymkode: 16568...a4a Tror nok ikke ungen drikker melk gjennom hele natten, men at han bruker brystet som smokk tror jeg nok han gjør. Anonymkode: d7a24...1c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå