Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Mannen min har svært mye humørsvigninger, han kan foreksempel være i kjempe godt humør og mye aktiv med ting som skal gjøres i huset(litt oppussing) så kan han plutselig (over natten) være kjempe sur og veldig anklagende mot meg i mange dager..ser surt på meg, snakker til meg som jeg skulle vært tilbakestående..så kan han utav det blå være i godt humør igjenn å være svært så kreativ, ha mange planer for fremtiden osv..så plutselig snur stemningen igjen. Dette har pågått i åresvis nå, plutselig så datt bare ordet bipolar inn i hodet mitt. Kan det være det?? Anonymkode: e3ce5...380
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Hvor lenge varer hver periode da? Jeg har to bipolare i familien, og periodene med opp og nedturer vare mer enn noen dager altså... Anonymkode: 559bf...825
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Ved bipolar lidelse så vil disse periodene gjerne være på noen uker av gangen. Men les deg opp på personlighetsforstyrrelsen borderline. Der er og man veldig ofte mye opp og ned, og der skjer svingningene mye oftere Anonymkode: a3ec3...a2b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Jeg tenker at det er umulig å si ut fra det du forteller. Mulig han rett og slett tar seg vann over hodet, og så lar han frustrasjonen gå ut over deg når han ikke får det til likevel. Anonymkode: de078...ab3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ved bipolar lidelse så vil disse periodene gjerne være på noen uker av gangen. Men les deg opp på personlighetsforstyrrelsen borderline. Der er og man veldig ofte mye opp og ned, og der skjer svingningene mye oftere Anonymkode: a3ec3...a2b Bipolar lidelse kan innebære rapid cycling. Og begge lidelser skal ha en del andre symptomer i tillegg dersom diagnoser skal stilles, særlig borderline. Anonymkode: de078...ab3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Humørsvingningene varer alt fra flere dager til over 1 uke. Merkelig at disse svingningene plutselig kan komme når alt går på skinner..altså ikke noe problemer iforhold til oppussingen eller i kjærlighetslivet 😯 har vært sånn i mange år nå, men takk for svar, skal lese litt på nett om dette Anonymkode: e3ce5...380
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Sånn type hyppige svingninger ligner mer på Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, ikke bipolar. Anonymkode: 9a75f...f11
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Humørsvingningene varer alt fra flere dager til over 1 uke. Merkelig at disse svingningene plutselig kan komme når alt går på skinner..altså ikke noe problemer iforhold til oppussingen eller i kjærlighetslivet 😯 har vært sånn i mange år nå, men takk for svar, skal lese litt på nett om dette Anonymkode: e3ce5...380 Stress? Anonymkode: de078...ab3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Jeg vil bare si nei. En manisk episode går du ikke glipp av. Selv hypoman er noe annet enn plutselig godt humør. Også vil jeg si at når du leter etter psykiske lidelser hos mannen som forklaring på ting du ikke liker - da er dere ferdige som ektefeller Anonymkode: a2d1a...93b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil bare si nei. En manisk episode går du ikke glipp av. Selv hypoman er noe annet enn plutselig godt humør. Også vil jeg si at når du leter etter psykiske lidelser hos mannen som forklaring på ting du ikke liker - da er dere ferdige som ektefeller Anonymkode: a2d1a...93b Noen ganger er det virkelig tilfelle at ektefellen har én eller flere psykiske lidelser. Det du beskriver, HI, kan være bipolar lidelse, selv om det ofte er slik som flere beskriver at periodene varer lengre. Det finnes imidlertid mange personer med korte perioder, til og med én eller to dager av gangen. Jeg jobber i psykiatrien og vet dette, vi ser det innimellom. Jeg sier ikke at det er det mannen din har, men jeg sier at det er mulig. Anonymkode: f2db1...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå