Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har en god venninne. La oss kalle henne Desiré. Desiré vokste opp sammen med bestevenninnen min, og vi har blitt svært gode venninner de siste årene. Jeg ser opp til Desiré, for hun er et godt forbilde på så mye. Vi kan snakke sammen om alt fra karriere, reiser og menn; tre temaer vi begge er opptatt av. Problemet mitt er i forbindelse med det siste temaet. Menn. Vi kan snakke ganske ufiltrert om erfaringer av ulike typer (hun fortalte meg faktisk en gang at hun hadde hatt samleie med en kollega mens de var på jobb ute i naturen!), og vi ler sammen og har det gøy. Jeg synes likevel at Desiré har tatt den litt for langt i det siste, og nå går karusellen så fort at jeg ikke vet hvordan jeg skal stoppe det og samtidig beholde både vennskap og stolthet. Hun har begynt å spamme meg med penisbilder. Ikke fra internett, men hennes ekser og partnere. Vi kommuniserer for det meste på snapchat, og mellom bilder av sko, hunder og bøker kommer det plutselig en erigrert penis. Jeg åpner disse mens jeg sitter sammen med familie og venner, uten forvarsel. Det er ikke bare skammen dette påfører meg, men jeg føler helt ærlig at jeg nesten utsettes for overgrep. Dere kan tro jeg tuller, men jeg mener alvor. Hadde Desiré vært Daniel for eksempel, ville alle reagert og kalt ham en pervers blotter. Jeg liker ikke følelsen av overgrep, og jeg låser meg, klarer ikke svare henne på en skikkelig måte. Derfor tyr jeg til dere. Hva kan jeg gjøre? Har tenkt å tegne logoen til #metoo og sende snap av det neste gang, men er usikker på om hun tar poenget. Hva tror dere? Anonymkode: 3c38e...75c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Si at du ikke vil ha penisbilder. Punktum. -Hvorfor lage mer styr før du har prøvd det? Anonymkode: d981d...c33
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 ...dessuten handler #metoo om maktmisbruk , ikke penisbilder fra en halv-kjent venninne på snap. Hun presser deg jo ikke til å gjøre noe du ikke vil. Anonymkode: d981d...c33
KellyTaylor Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Hvorfor ikke bare si at du ikke er intr i den slags type bilder?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Slette fra snap, evt la være å åpne sammen med storfamilien? Anonymkode: b7ff8...c39
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 2 minutter siden, Pæddan skrev: Hvorfor ikke bare si at du ikke er intr i den slags type bilder? (HI) Dette har pågått en stund, så hvis jeg sier det nå vil hun nok enten tro at jeg lyver, eller føle seg krenket siden jeg har latt det ture og gå så lenge. Jeg hadde blitt lei meg om jeg hadde laget lasagne til søsteren min hver gang hun kommer på besøk, og plutselig en dag forteller hun meg at hun faktisk ikke liker lasagne. Jeg ville nesten følt meg litt brukt. Anonymkode: 3c38e...75c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Si fra! Du vil ikke se pikkene til hennes bekjente, og det er heller ikke ok at hun deler andres nakenbilder. Det prøver vi jo å lære ungene våre! Anonymkode: 94106...789
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Herregud, det er vel å bare å si i fra at du ikke vil penisbilder. Ikke misbruk #metoo# Anonymkode: 126b8...17f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: (HI) Dette har pågått en stund, så hvis jeg sier det nå vil hun nok enten tro at jeg lyver, eller føle seg krenket siden jeg har latt det ture og gå så lenge. Jeg hadde blitt lei meg om jeg hadde laget lasagne til søsteren min hver gang hun kommer på besøk, og plutselig en dag forteller hun meg at hun faktisk ikke liker lasagne. Jeg ville nesten følt meg litt brukt. Anonymkode: 3c38e...75c Så.... for å unngå å såre motparten, så lar du deg selv være krenket?? Anonymkode: c4667...631
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: ...dessuten handler #metoo om maktmisbruk , ikke penisbilder fra en halv-kjent venninne på snap. Hun presser deg jo ikke til å gjøre noe du ikke vil. Anonymkode: d981d...c33 (HI) Hun presser faktisk kjønnsorgan oppi ansiktet mitt uten forvarsel. Ja, det er snakk om bilder, men jeg blir påvirket av slikt! Er ikke det en form for mildt overgrep vet ikke jeg. Hun misbruker vel min tillit? Anonymkode: 3c38e...75c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: (HI) Dette har pågått en stund, så hvis jeg sier det nå vil hun nok enten tro at jeg lyver, eller føle seg krenket siden jeg har latt det ture og gå så lenge. Jeg hadde blitt lei meg om jeg hadde laget lasagne til søsteren min hver gang hun kommer på besøk, og plutselig en dag forteller hun meg at hun faktisk ikke liker lasagne. Jeg ville nesten følt meg litt brukt. Anonymkode: 3c38e...75c Hvorfor skulle det være bedre å sende #metoo# til henne, enn å være ærlig? Anonymkode: 126b8...17f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: (HI) Hun presser faktisk kjønnsorgan oppi ansiktet mitt uten forvarsel. Ja, det er snakk om bilder, men jeg blir påvirket av slikt! Er ikke det en form for mildt overgrep vet ikke jeg. Hun misbruker vel min tillit? Anonymkode: 3c38e...75c Overgrep? Du velger selv å åpne snap, hun tvinger deg ikke. Du missbruker selve begrepet overgrep. (Et overgrep vil si at et menneske krenker et annet menneskes rettigheter.) -Det du føler er krenk. Men du velger å bli krenket fordi du ikke gjør noe med problemet Anonymkode: d981d...c33
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 Jeg er sikker på at du klarer å finne en mer passiv aggressiv måte å gjøre dette på! Prøv på nytt. Ps, det var ikke Desire som møtte mannen din på kafé en tidlig morgen? Anonymkode: e301e...0e7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Jeg mener allerede nå at det er en del som legger altfor mye "svada" inn I metoo fenomenet som svekker hele hensikten, og skal man legge inn hi sitt påstått overgrep/maktmisbruk så har hele aksjonen utspilt sin rolle. Metoo har en viktig funksjon, men vi må passe på at vi ikke utvanner begrepet/aksjonen slik at metoo beholder sin krediabilitet. Når det kommer til deg hi så er du ikke utsatt for hverken overgrep eller misbruk. Anonymkode: 76a6d...ab0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 Tenker også på mennene jeg som har sendt bilder i fortrolighet til en person som nå ses av andre. Hadde det vært et lettkledd bilde av meg sendt til en eks, som nå ble distribuert hadde ikke jeg følt det som greit. Anonymkode: 6e37c...5ee
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 Dette er ikke overgrep eller #metoo! Hadde det vært sjefen din som sendte penisbilder av seg selv så ja, men ikke i ditt scenario. Det er et hån mot overgrepsofre. Du ber henne ikke slutte fordi du er redd for at hun skal bli såret, likevel påstår du at hun driver overgrep mot deg og du lar det altså fortsette. Det er stygt gjort å kalle henne en overgriper når du aldri har gitt inntrykk av at du ikke synes det er greit med disse snapene. Anonymkode: d2cd5...335
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 Mennene hun sender bilder av blir utsatt for ett overgrep. Med mindre dem samtykker til det selv. Jeg hadde sakt fra til dem det gjelder. Skikkelig stygt gjort. Du er skikkelig merkelig hi. Viss du føler at det ikke er greit må du bare si fra. Hvordan kan du kalle det overgrep at hun sender bilder og du bare deler og later som ingenting? Du velger selv om du ikke vil åpne bilder. Anonymkode: f050f...2f3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker også på mennene jeg som har sendt bilder i fortrolighet til en person som nå ses av andre. Hadde det vært et lettkledd bilde av meg sendt til en eks, som nå ble distribuert hadde ikke jeg følt det som greit. Anonymkode: 6e37c...5ee Ja, her er det virkelig mennene som er ofrene, ikke Hi! Anonymkode: d2cd5...335
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 Hvor ble det av hi da? Anonymkode: 126b8...17f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #20 Skrevet 28. desember 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, her er det virkelig mennene som er ofrene, ikke Hi! Anonymkode: d2cd5...335 Hun er ikke et #metoo offer. Hun opplever noe som ubehagelig og klarer ikke å gi beskjed. Akkurat der er hun lik andre kvinner hvor en først står frem, så kommer 99 andre som har opplevd maktmissbruk fordi den første dama var like pinglete som de 98 andre. Hi får ikke spredd nakenbilder av seg selv mot sin vilje. Hun er da virkelig ikke offeret i denne historien til sammenligning med de andre partene. Andre menn slipper også å få spredd nakenbilder av seg dersom Hi tar til tale og snap dama Desire tar til fornuft. Anonymkode: 6e37c...5ee
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #21 Skrevet 28. desember 2017 Hahaha, jeg dør! Du er så jævla sææææær 😂😂😂 Anonymkode: da235...b6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #22 Skrevet 28. desember 2017 Hvorfor gidder du være venninne med en som er så tett som hun er? Hun virker jo ekstremt umoden og hun er jo ekstremt lite oppdatert. Når du er så tafatt som du er så er dere to en dårlig kombinasjon uansett. Det hun gjør er både helt umoralsk og straffbart så lenge hun ikke har samtykke fra disse mennene til å videreformidle bildene til andre. http://www.avisa-st.no/nyheter/article10352992.ece Skaff deg nye venner og ta avstand fra slike ulovlige handlinger. Det største problemet her er ikke det at du føler deg krenket av disse bildene, men det at hun ulovlig deler bilder - noe som forøvrig kan straffes, og som du bør informere henne om. Anonymkode: 5ba0a...bc0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #23 Skrevet 28. desember 2017 jeg anbefaler: før du bare går fra henne uten forvarsel.. så burde du si klart og tydelig ifra at dette vil du ikke være med på, du syntes ikke dette er greit og hun er heldig som for et forvarsel... du føler du blir utsatt for overgrep på en alvorlig måte og dette liker du ikke. du får ikke en gang forvarsel... si det snarest mulig så du slepper stresset å får det av skuldrene dine. hvis hun truer med å slutte å være vennen din, så sier du ærlig at det går fint siden du ikke vil være venn med en som du føler tar overgrep på deg... hvis hun fortsetter sier du at dere ikke kan være venner mer. håper dette var til hjelp! livet er forkort til å ha vansker med livet husk å være litt ego i livet så du ikke henger med noen fordi du syntes synd på dem om du går!gjør livet ditt bra men ikke vær for ego klem en hjelper Anonymkode: 2da3b...bc6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #24 Skrevet 29. desember 2017 Hjelp... Anonymkode: cc863...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå