Gå til innhold

Erfaring med Poio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det noen av dere som har prøvd appen Poio til barna deres? Leser så mye positivt om den, men virker nesten for godt til å være sant. Har en femåring her som er veldig interessert i bokstaver, så tenkte den kunne være et godt supplement til det andre vi gjør på lære å lese-fronten. Men den koster jo noen kroner, så hadde vært greit å vite om den var verdt pengene. 

På forhånd takk for svar! 

HI 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter kunne allerede lese da vi lastet det ned, så vet ikke om barn faktisk lærer å lese av det.

Men jeg vurderer kvaliteten som veldig bra. Spillet er bygget opp på repitisjon uten at barnet kjeder seg. 

I tillegg tar de for seg mange vanskelige ord  og lyder, ikke bare lette lo, si, sol etc. Og det er faktisk veldig motiverende for barna. Lo, sol, si etc blir veldig fort kjedelig for barn.

Spillet går ut på å samle bokstaver til å lage ordene til en bok. Barnet kan lese boken selv eller blir lest for av en fortellerstemme. Og man blir ferdig med noen sider av gangen og får lest litt og litt.

Min datter syntes det var spennende en stund, men har aldri fullført spillet. Men hun kunne som sagt lese. 

Anonymkode: 7fcc0...9b5

Skrevet

Min datter startet å spille da hun var 4 og lærte seg raskt flere bokstaver og er lett å referere til spillet når hun skriver litt nå som 5 åring. 

Interessen går litt opp og ned som med alt annet så vi har ikke spilt så mye på en stund men jeg er fornøyd med pengebruken på fremgangen jeg har sett Og regner med kommer fortsette når interessen går opp igjen. 

Skrevet

Jeg tror nok den fungerer bra for et barn som såvidt har begynt å lære bokstavene. Mitt barn kunne ikke lese, men kunne alle bokstavene, og for ham gikk det for tregt. Spilte kanskje en halvtime 2-3 ganger i uken, og fremgangen utenfor spillet gikk mye fortere enn i spillet. Han leser lange ord og setninger uten problemer nå, og spillet holder fremdeles på med bokstaver og korte ord, så han gidder ikke mer.

Anonymkode: b5c0e...8b8

Skrevet

Min gutt har hatt det siden i sommer. Han er nå 4 1/2. Han synes spiller er supergøy. Regner med at han knekker lesekoden om ikke lenge. 

Skrevet

Min gutt spilte det mye i fjor sommer før han begynte på skolen. Jeg vet ikke hvor stor hjelp det var, men han kunne alle bokstavene noen uker etter skolestart og leste bra da han ble testet av læreren i oktober. 

Anonymkode: d447b...8c2

Skrevet

Min 5-åring fullførte spillet i sommer, et år før skolestart. Kunne ikke alle bokstavene fra før, men kan de fleste nå. Men han har ikke knekt lesekoden, og virker ikke å være nær ved å lære å lese. 

(De to eldre søsknene har lært seg å lese siste året i barnehagen, uten noen app😉)

Anonymkode: e60c0...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...