Gå til innhold

Slektningene mine feirer jul, men


Anbefalte innlegg

Skrevet

...de er ikke kristne. De tror ikke på Gud og Jesus. De satt på julaften og spydde ut eder og galle, og blasfemi. Kjenner jeg mistet enda mer respekt for dem da. 

Anonymkode: 01eb9...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

...de er ikke kristne. De tror ikke på Gud og Jesus. De satt på julaften og spydde ut eder og galle, og blasfemi. Kjenner jeg mistet enda mer respekt for dem da. 

Anonymkode: 01eb9...6f1

Jaha, hva var det de sa da?

Anonymkode: 7bcf3...acd

Skrevet

Jeg er heller ikke kristen selvom jeg er medlem i statskirken. 

Feirer jul gjør jeg da. Og påske. 😊

Anonymkode: a122c...53f

Skrevet

Ikke kristen, medlem av kirka og feirer jul.  Tradisjon 😊

Anonymkode: 6c3a0...3b4

Skrevet

Jul er ikke en kristen tradisjon. Som så mye annet som er plyndret i kristendommens navn er også julen tjuvgods.

Anonymkode: 5ef57...dd1

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

...de er ikke kristne. De tror ikke på Gud og Jesus. De satt på julaften og spydde ut eder og galle, og blasfemi. Kjenner jeg mistet enda mer respekt for dem da. 

Anonymkode: 01eb9...6f1

Er du kristen selv da? Hvorfor feirer du ikke Jesu fødsel i august, i stedet for å blande denne rene og hellige feiringen med hedendom, vinterblot og solverv? 

Anonymkode: f7a3c...5fa

Skrevet

 Hva er poenget med en slik diskusjon?

De aller fleste i Norge feirer Jul.

Jul er den største høytiden vi har her i landet. 

 Jeg har venner fra ulike kulturer og miljøet og alle feirer jul på en måte. 

Anonymkode: 83543...3af

Skrevet

Jeg er ateist, ikke medlem av den norske kirke, tror ikke Jesus har eksistert slik det sies i nytestamentet. Jeg elsker jul. Elsker sanger som glade jul, mitt hjerte alltid vanker osv. For meg er julefeiring tradisjon, blandet av religiøse-, hedenske- og lokale skikker, som jeg fører videre med meg i familien min. 

Hvorfor vil du ha jula i fred? I den grad det kan sies å være en kristen greie, burde du jo bare være glad for at andre setter pris på din religion?! 

Anonymkode: c599f...5be

Skrevet

Det må jo være helt greit å ha en feiring i julen uansett hva du tror på. Det som er veldig ufint er å snakke negativt og håne andres religion, spessielt når man er samlet for å feire.

Anonymkode: 67676...d53

Skrevet

Hadde nok ikke blitt så voldsom julefeiring her i landet hvis det var bare de som kalte seg kristne som hadde lov til å feire jul.....

Men hva var det slektningene dine sa da??

Anonymkode: 9cf42...42a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

...de er ikke kristne. De tror ikke på Gud og Jesus. De satt på julaften og spydde ut eder og galle, og blasfemi. Kjenner jeg mistet enda mer respekt for dem da. 

Anonymkode: 01eb9...6f1

Må man være kristen for å feire jul? 😳

Anonymkode: 63e1c...4bc

Skrevet

Om kristendommen skal legge beslag på alle høytider som jul og påske og milepæler som dåp, konfirmasjon og bryllup så vil Norge bli et annerledes land. Handelsstanden ville nok grått seg i søvn 🤣🤣🤣

Skrevet
Akkurat nå, skjotta skrev:

Om kristendommen skal legge beslag på alle høytider som jul og påske og milepæler som dåp, konfirmasjon og bryllup så vil Norge bli et annerledes land. Handelsstanden ville nok grått seg i søvn 🤣🤣🤣

Det er jeg enig i, men å sitte å snakke dritt om kristendommen i et juleselskap hos kristne mennesler er veldig ufint. Det blir som om jeg skulle sittet i konfirmasjonen til min niese (humanistisk konfirmasjon) og snakket dritt om ateistene.

Anonymkode: 67676...d53

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, men å sitte å snakke dritt om kristendommen i et juleselskap hos kristne mennesler er veldig ufint. Det blir som om jeg skulle sittet i konfirmasjonen til min niese (humanistisk konfirmasjon) og snakket dritt om ateistene.

Anonymkode: 67676...d53

Det vet vi jo ikke om de har gjort, siden hi ikke sier noe om hva de sa.

Anonymkode: 7bcf3...acd

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det vet vi jo ikke om de har gjort, siden hi ikke sier noe om hva de sa.

Anonymkode: 7bcf3...acd

"Eder, galle og blasfemi" tyder ikke på at de snakket med særlig respekt for religionen.

Anonymkode: 67676...d53

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Eder, galle og blasfemi" tyder ikke på at de snakket med særlig respekt for religionen.

Anonymkode: 67676...d53

I mine ører høres det ut som om hi overdriver en god smule. Og siden hun har forlatt tråden, så kan det ikke være så ille

Anonymkode: 7bcf3...acd

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mine ører høres det ut som om hi overdriver en god smule. Og siden hun har forlatt tråden, så kan det ikke være så ille

Anonymkode: 7bcf3...acd

Selvfølgelig kan det hende noe helt annet skjedde enn hun beskrev. Sån er det bestandig. Jeg svarer ut fra hennes beskrivelse av situasjonen og mitt "verdensbilde". Det gjør alle. 

Jeg har overaskende mange bekjente som synes det er helt på sin plass å latterliggjøre kristendommen. For meg høres det derfor ikke ut som om hi overdriver.

Anonymkode: 67676...d53

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, men å sitte å snakke dritt om kristendommen i et juleselskap hos kristne mennesler er veldig ufint. Det blir som om jeg skulle sittet i konfirmasjonen til min niese (humanistisk konfirmasjon) og snakket dritt om ateistene.

Anonymkode: 67676...d53

Du vet ikke om HI var på besøk hos dem eller de hos henne.

Anonymkode: f7a3c...5fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke om HI var på besøk hos dem eller de hos henne.

Anonymkode: f7a3c...5fa

Nei, men det har ikke så mye å si. 

Anonymkode: 67676...d53

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det har ikke så mye å si. 

Anonymkode: 67676...d53

Feil, det har da alt å si. I mitt hus gjelder mine regler. Og her er blasfemi lov. At hun ikke liker det hjemme i sitt eget hus skal jeg være den første til å respektere, men å sitte som gjest i andres hjem og heve øyenbryn til den samtalen de har, er bare frekt.

Anonymkode: f7a3c...5fa

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil, det har da alt å si. I mitt hus gjelder mine regler. Og her er blasfemi lov. At hun ikke liker det hjemme i sitt eget hus skal jeg være den første til å respektere, men å sitte som gjest i andres hjem og heve øyenbryn til den samtalen de har, er bare frekt.

Anonymkode: f7a3c...5fa

Syns du virkelig det er greit å latterliggjøre en religion noen har, kun fordi det er ditt hjem og dine regler? Ville du snakket dritt om et yrke noen av gjestene dine hadde, fordi det er ditt tak og dine regler?

Jeg var på besøk hos en mann en gang, sammen med en kristen venninne av meg. Denne mannen dro i gang en høylytt samtale, eller rettere sagt en monolog, hvor han latterliggjorde kristendommen. Klart, dette var under hans tak, men det er lov å vise litt hensyn når det vet at det du har et enooormt behov for å snakket dritt om, er noe noen av gjestene dine tror på eller utøver. 

Anonymkode: 7d4bb...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...