Gå til innhold

Barnehagelærer med lederansvar vs uten lederansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke oppgaver har du som jobber som barnehagelærer med lederansvar? 

Hvilke oppgaver har du som jobber som barnehagelærer uten lederansvar?

Skal søke på flere ledige stillinger og lurer derfor på forskjellen her :)

Anonymkode: 52fe6...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ansatt som pedagogisk leder på avdeling. Har da ansvar for de ansatte som er ufaglærte, evt barne- og ungdomsarbeider. Ansvar for vaktoppsett, at samarbeid fungerer, lede det pedagogiske arbeidet, skrive planer, gjennomføre foreldresamtaler etc. Har aldri jobbet som barnehagelærer, uten lederansvar, men gjør ofte den samme jobben men for dårligere lønn er mitt inntrykk. Kommer jo veldig an på hvilke personer man jobber sammen med. 

Anonymkode: 280bb...5ab

Skrevet

Jeg har vært begge deler og likte best å være barnehagelærer på mange måter. Som leder fikk jeg lite tid til å være pedagog sammen med barna. Spesielt om det var utfordringer med det øvrige personalet eller der var sykemeldinger lenger opp i ledelsen.

Samtidig følte jeg meg ofte underinformert da jeg ikke var leder. Jeg startet som leder og ble barnehageleder da jeg skulle studere  på siden. Derfor var nok dette jeg merket spesielt godt.

Jeg tenker det kommer an på barnehagen. I dagens arbeidsmarked ville jeg søkt begge deler og bestemt meg på grunnlag av intervju.

Anonymkode: fd791...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...