Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #1 Skrevet 27. desember 2017 Nå håper jeg kke at jeg dør i nærmeste fremtid. Jeg har dessverre ikke barn. De eneste som kan arve etter meg vil bli mi mor og min bror. Kan jeg skrive ett testament hvor jeg gir mesteparten til dattera til mi venninne? Hvorfor henne spør man. Hvorfor ikke? Jeg ønsker at det barnet kan få en økonomisk trygg fremtid. Jeg sparer til henne allerede. Hvis det skjer noe med meg nsker jeg at hun får, vel , det hun trenger... Anonymkode: ef341...f89
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #2 Skrevet 27. desember 2017 Hvis du ikke er gift og ikke har barn kan du testamentere hele arven din til hvem du vil. Anonymkode: a7d3d...e2c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #3 Skrevet 27. desember 2017 Ja, det kan du. Det kan være lurt å få hjelp av en advokat til å sette opp et testamente slik at det blir riktig. Anonymkode: c1f95...a84
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #4 Skrevet 27. desember 2017 Det kan du, men vær sp snill ikke si noe om det til venninnen din eller datteren hverken om det eller sparepengene. Plutselig endrer livssituasjonen din seg og det blir ikke lenger naturlig. Du bruker kanskje dette barnet som et substitutt? Anonymkode: aa512...7c0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan du, men vær sp snill ikke si noe om det til venninnen din eller datteren hverken om det eller sparepengene. Plutselig endrer livssituasjonen din seg og det blir ikke lenger naturlig. Du bruker kanskje dette barnet som et substitutt? Anonymkode: aa512...7c0 Takk for svar. Hi her. Venninna mi vet at jeg har fått en del penger. Men jeg har ikke fortalt om min plan. Jeg vil holde det hemmelig en stund, og gi pengene når barnet har blitt 18. Om jeg bruker barnet hennes som substitutt? Kan hende, mest trolig. Jeg skal kontakte en advokat etter nyttår. Anonymkode: ef341...f89
amandine Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Så fint! Så fint at du vil gi en slik gave, jeg håper du må vente lenge med å gi den, at du får mange gode år enda. Kom deg til advokat så du får gjort alt ordentlig, arverett er ingen spøk😊
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Hi her. Venninna mi vet at jeg har fått en del penger. Men jeg har ikke fortalt om min plan. Jeg vil holde det hemmelig en stund, og gi pengene når barnet har blitt 18. Om jeg bruker barnet hennes som substitutt? Kan hende, mest trolig. Jeg skal kontakte en advokat etter nyttår. Anonymkode: ef341...f89 Bra Men må legge til at jeg, om jeg var din veninne, hadde ønsket at du brukte disse pengene på deg selv. Om du f.eks insisterer dem i bolig, vil din dagligøkonomi bli bedre samtidig som du kan, om du vil tilgodese dette barnet i testamentet med fast eiendom. Anonymkode: aa512...7c0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Mange ting å tenke på her, men det er veldig fint at du har en plan for pengene den dagen du ikke er her lenger. Jeg ville heller ikke sagt noe til hverken jenta eller mammaen hennes på forhånd, for ting kan endre seg. Ting du må tenke på -jenta kan få søsken, hva med dem? -du kan få barn selv, hva da? -det er ikke så lurt å gi en 18 åring masse penger, og det er det to grunner til. Første grunn er at en 18 åring som føler seg rik over natten kan ta noen litt umodne avgjørelser, og da tenker jeg russebuss, sydenturer osv. Den andre grunnen er lånekassen, en student med formue får ikke omgjort noe av studielånet til stipend, av den grunn kan det være bedre å vente til hun f.eks skal kjøpe sin første bolig. Altså spare i ditt navn og gi henne pengene som en gave litt senere i livet enn på 18-års dagen. Anonymkode: a7d3d...e2c
Nyttårs barn Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Veldig fint at du vil hjelpe denne jenta men husk at din egen livssituasjon kan forandre seg. Der for er det nok best å ikke si noe til dem om dette. Da vil de kanskje "regne" med penger som ikke kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå