Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kom hjem fra jobb i går kveld fikk jeg vite at datteren min var på overnatting hos en venninne i klassen. Helt greit det. Tenker det er koselig. Denne venninnen bor med moren. I dag spurte jeg om de hadde kost seg. Joda det hadde de. Koselig med jul og alle har fri da sier jeg. Neida, moren hadde reist på jobb 06.00 hun... Kjenner jeg koker litt. Hvem ber unger på overnatting når de skal på jobb. Hun hadde selvsagt ikke fått lov hadde jeg hadde vist dette. Overreagerer jeg? De er begge 9 år. Ser i ettertid at mannen burde spurt om moren hadde fri men begge trodde altså hun hadde det.

Anonymkode: 0d434...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer som vanlig!!

Anonymkode: bc37d...ccb

Skrevet

9 åringer klarer seg selv. Men hadde jeg måtte på jobb kl 6, så hadde jeg gitt foreldrene beskjed. Nettpp fordi ikke alle syns det er greit. 

Anonymkode: 323ce...228

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du overreagerer som vanlig!!

Som vanlig?

Anonymkode: 328e7...e41

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som vanlig?

Ja kjenner igjen hvilke menneske du er..

Skrevet

Jeg syns du overreagerer litt. Joda, moren burde kanskje sagt i fra. Men de får vel i 4. Klasse? De har sikkert kost seg masse hjemme alene 😁

Skrevet

Min 9-åring hadde klart helt seg helt fin alene med en venninne noen timer, og er alene med venninnen i nabohuset noen timer av og til.

Men her snakker vi foreldrene sammen hele tiden da, så om en av oss skulle jobbe ville selvfølgelig ungene vært hos den som har fri. I deres tilfelle ville da den arbeidende mammaen spurt om de kunne komme til det andre hjemmet på formiddagen og leke der mens hun jobbet.

Anonymkode: 3e377...fac

Skrevet

Er det ingen far?

Anonymkode: a5460...c62

Skrevet

Faren bor ikke her. Joda, det har klart seg. Synes likevel det er rart å invitere unger på overnatting uten å opplyse om at de blir alene. HI

Skrevet

Hun ville vel at datteren skulle ha noen å være sammen med mens hun var på jobb. Det eneste jeg reagerer på er at jeg syntes hun skulle gitt dere beskjed. Da min eldste var på den alderen så pleide jeg heller å si at de kunne sove hos oss istedenfor dersom vi skulle være hjemme. 

Anonymkode: 13196...1ec

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja kjenner igjen hvilke menneske du er..

Du kjenner igjen hvilket menneske jeg er på grunnlag av hva da?

Skrevet

Jeg synes mor kunne sagt fra om dette. Men du overreagerer også. To 9åringer klarer fint å stå opp alene og finne seg noe juleknask om morgenen, de har nok kost seg glugg.

Skrevet

Synes ikke du overreagerer, jeg hadde reagert på samme måte som deg. Helt greit dersom dere hadde fått beskjed om det på forhånd, da kunne dere tilbudt venninnen å heller overnattet hos dere om dere ikke syntes det var greit.

Anonymkode: 5f702...aa2

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke du overreagerer, jeg hadde reagert på samme måte som deg. Helt greit dersom dere hadde fått beskjed om det på forhånd, da kunne dere tilbudt venninnen å heller overnattet hos dere om dere ikke syntes det var greit.

Anonymkode: 5f702...aa2

Ja, da hadde jeg latt de overnatte her selvsagt.

Skrevet

Ja du overreagerer.  De har sikkert kost seg som bare det. De har jo ikke vært natten alene, akkurat. 

Anonymkode: 30e9e...c82

Skrevet

Jeg synes også det er veldig rart at hun ikke sa fra, det ville vært det naturlige.

9-åringer er jo forskjellige, så ikke alle som er like komfortable med det eller like ansvarlige. Greit å da diskutere det med foreldrene på forhånd slik at man vet hva man har gått med på.

Kan det være at hun syntes det var vanskelig å spørre om hennes datter kunne ligge over hos dere fordi dere har ferie? Snakk med henne, kan være hun er i en litt vanskelig periode mtp. barnepass/jobb.

Anonymkode: 96ef3...ecc

Skrevet

Jeg er enig i at moren burde informert om at de ville være uten voksne tilstede fra kl 06 og utover ja, og kanskje sagt til moren at sånt er kjekt å vite om til neste gang, men ser ikke problemet i at de er alene noen timer. 

Anonymkode: 26644...ae6

Skrevet

Ingenting å lage en sak av.

Anonymkode: b3493...cef

Skrevet

Om et halvt år må de fleste indenalderen klare seg selv om morgenen, så de er nok klare for det. Ikke noen sak og moren tenkte skkkert ikke over det en gang. 

Anonymkode: 14644...48b

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om et halvt år må de fleste indenalderen klare seg selv om morgenen, så de er nok klare for det. Ikke noen sak og moren tenkte skkkert ikke over det en gang. 

Hvorfor det?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det?

Sannsynligvis fordi de slutter på sfo, og reiser på skolen etter at foreldrene har reist på jobb

Anonymkode: dfc5e...c5d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det?

Da har de ikke lenger mulighet for sfo

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har de ikke lenger mulighet for sfo

Her hadde de ikke mulighet for SFO før skolen startet. Uansett, drar man før barna på jobb når det er skole, vil jeg tro barna blir vekt før man drar. Litt forskjell på å reise fra barn som sover og barn som har stått opp. 

Skrevet

Kan det være at datteren din fikk beskjed om å informere dere om dette når hun spurte om det var greit med overnatting? 

Her i huset er det mye overnatting frem og tilbake. Den meste kommunikasjonen skjer via barna da vi som foreldre har allerede snakket om alt dette og har avklart at hvis barna våre inviterer på overnatting er det allerede avklart på hjemmebane. 

Anonymkode: 88a63...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...