Gå til innhold

Hva er godt nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg ikke strekker til på så mange områder i livet. Det meste blir halvveis, eller bare med tanken. 

Syns ikke jeg legger lista spesielt høyt for meg selv. Den har sunket betraktelig med årene. Likevel, jeg er ikke bra nok. Så hva gjør man med det?

Anonymkode: 07f3e...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er visse mål for hva som er godt nok når det kommer til omsorg for barn. På jobb er det vel arbeidsgiver som definerer hva som er godt nok.

Og så er det opp til deg å definere hva som er godt nok på det meste annet.

På hvilke områder er det du føler du ikke strekker til?

Jeg har måttet legge min list lavere og lavere og lavere de siste årene. Jeg får ikke lagt den særlig lavere enn jeg gjør i dag, for da må jeg ha hjelp hjemme. Er langtidssyk, og formen har vært dalende de siste årene. Har måttet kutte ut det ene etter det andre, til slutt jobben også, og når jeg trodde jeg hadde kuttet ned alt måtte jeg begynne å kutte enda mer. Eneste måten å overleve det på er å akseptere at det er som det er. Så roser jeg meg selv for små seiere jeg måtte greie å oppnå. I perioder kan jeg om jeg er heldig greie litt mer, da omdefinerer jeg ofte, som regel løfter jeg da listen litt for mye, og så dumper jeg ned i å greie mindre igjen. Da er kunsten å ikke deppe over det, men atter en gang bare akseptere.

Bli god på å prioritere og ikke minst vær ærlig med deg selv. Er alt du gjøre egentlig nødvendig? Og må det du må gjøre egentlig ha den standarden? Hvor kan du kutte, hvor kan du velge enklere løsninger, hvor finnes bedre løsninger for deg/dere akkurat nå? Hva kan du omprioritere? Om du har en mann - snakker dere om dette og er gode på å se hverandre og støtte hverandre og dele på ting? Har du andre som ev. kan avlaste? Kan du velge andre løsninger i hverdagen?

Bare du vet hvor det stopper for deg.

Og en ting til - ikke sammenligne deg med andre, for det kan ta motet fra deg.

Anonymkode: 2a2f5...bfd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler at jeg ikke strekker til på så mange områder i livet. Det meste blir halvveis, eller bare med tanken. 

Syns ikke jeg legger lista spesielt høyt for meg selv. Den har sunket betraktelig med årene. Likevel, jeg er ikke bra nok. Så hva gjør man med det?

Anonymkode: 07f3e...5eb

Du må utdype.

Anonymkode: 44d36...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...