Gå til innhold

Hva slags tilbehør er godt til kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere? Tenker på all type kylling. Her går det stort sett i det samme, trenger inspirasjon til litt nytt :)

Anonymkode: 17862...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kyllingstrimler i wook 

Kylling lår i form med matfløte/melk, paprika, gulrøtter og litt ost på toppen.(stekes på ca 200C til osten er gylden) Med ris.

kyllingfilet med baconcrisp, ris, paprika, brokkoli, paprikasaus

...

Anonymkode: 4dd9e...7aa

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bruker kyllingstrimler i wook 

Kylling lår i form med matfløte/melk, paprika, gulrøtter og litt ost på toppen.(stekes på ca 200C til osten er gylden) Med ris.

kyllingfilet med baconcrisp, ris, paprika, brokkoli, paprikasaus

...

Tusen takk :) Kyllinglår i form høres godt ut :) Den andre med baconcrisp, brukes baconcrisp som panering eller på en annen måte?

Skrevet

Med poteter i litt tykke skiver, stekes i olje (oljen må dekke potetene) i kanskje 20 minutter til de blir myke. Gjerne med paprika. Salt, timian, rosmarin. Veldig godt, typisk rett i flere land ved Middelhavet.

Kyllingen lages ved siden av altså.

ed8a2eb2db1eff24b91a753d552faf75.0.jpg

Anonymkode: f2527...802

Skrevet

Hel kylling : fyller jeg gjerne med ost,paprika og saus

kyllingfile : bruker jeg i wok og taco

kyllinglår : godt med pesto og pasta til og en god salat

små/strimlet : bruker jeg i pitabrd og salater

Anonymkode: 275f7...cd9

Skrevet

Agurksalat.

Varm potetsalat.

Anonymkode: fa256...bf6

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk :) Kyllinglår i form høres godt ut :) Den andre med baconcrisp, brukes baconcrisp som panering eller på en annen måte?

Steker bare baconterninger og har over de som vil ha det :) 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Steker bare baconterninger og har over de som vil ha det :) 

Aha, ikke chips altså :D

Skrevet

Dytter litt

Skrevet

Kyllingfilet i ovn med spinat, creme fraiche, og hvitløk ( blant annet ) er helt nydelig.

Helstekt kylling i ovn med timian/ basilikum, hvitløk og sitron

Kyllinglår i ovn med hvitvin, cherrytomater og estragon

Masse godt man kan lage med kylling altså!

Anonymkode: baddc...09b

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kyllingfilet i ovn med spinat, creme fraiche, og hvitløk ( blant annet ) er helt nydelig.

Helstekt kylling i ovn med timian/ basilikum, hvitløk og sitron

Kyllinglår i ovn med hvitvin, cherrytomater og estragon

Masse godt man kan lage med kylling altså!

Tusen takk :) Hvordan lager du Kyllingfilet i ovn med spinat, creme fraiche, og hvitløk? Fersk eller frossen spinat, hva gjør du med den? Det høres veldig godt ut :)

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk :) Hvordan lager du Kyllingfilet i ovn med spinat, creme fraiche, og hvitløk? Fersk eller frossen spinat, hva gjør du med den? Det høres veldig godt ut :)

Den er veldig populær her:)

Legger kyllingen i en marinade av saften av en sitron, et par ss olivenolje og en ss soyasaus. Lar det ligge ca en time. 

Freser en pakke frisk spinat i panne med litt smør sammen med 2 fedd hvitløk ( hakket). Når spinaten har falt sammen tilsetter jeg et par dl fløte, litt vann og en halv buljongterning. Smaker til med dijonsennep ( ca 2 ss) og salt og pepper.

Blander sammen 2 dl creme fraiche og 2 dl ost ( pleier å bruke parmesan + en vanlig gulost) .

Bruner filetene kjapt i pannen, drysser på salt. Legger så alt i ildfast form. Først spinatblandingen, så kyllingfiletene og så osteblandingen. 

Stekes i ovnen på 200 grader i ca 30 min. Pleier å servere med ris og grønn salat. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er veldig populær her:)

Legger kyllingen i en marinade av saften av en sitron, et par ss olivenolje og en ss soyasaus. Lar det ligge ca en time. 

Freser en pakke frisk spinat i panne med litt smør sammen med 2 fedd hvitløk ( hakket). Når spinaten har falt sammen tilsetter jeg et par dl fløte, litt vann og en halv buljongterning. Smaker til med dijonsennep ( ca 2 ss) og salt og pepper.

Blander sammen 2 dl creme fraiche og 2 dl ost ( pleier å bruke parmesan + en vanlig gulost) .

Bruner filetene kjapt i pannen, drysser på salt. Legger så alt i ildfast form. Først spinatblandingen, så kyllingfiletene og så osteblandingen. 

Stekes i ovnen på 200 grader i ca 30 min. Pleier å servere med ris og grønn salat. 

Tusen takk :) Denne skal garantert prøves, høres kjempegodt ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...