Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 F.eks bare gå i kirka og ut å spise etterpå. Er det stusselig? Vil også bare ha familien. Grunnen er at vi har vært sammen i 13 år og har 3 barn sammen. Noen som har gjort det på denne måten? Tips? Anonymkode: 06a66...4c0
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Vi gjorde det på tinghuset. Hadde kun nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og et par tanter). Spiste litt kake etterpå også dro jeg og mannen på restaurant på kvelden Anonymkode: 438a2...39d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Vi bestilte tid på en ambassade i utlandet vi, uten å fortelle det til noen. Reiste på ferie og kom hjem som gift. Hadde en fantastisk 14 dagers ferie og bare ringte hjem til familien og sa vi hadde giftet oss. Aldri angret. Anonymkode: 5a5e4...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Vi giftet oss i kirka med bare nærmeste familie, har vært sammen i 15 år og 3 barn. Så dro vi hjem til oss og hadde god mat og kaker! En superkjekk dag fra kl 7 om morgen( frisør med meg , forlover og datter) og til 12 på kvelden når alle hadde reist hjem. Anonymkode: 992a0...ffb
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bestilte tid på en ambassade i utlandet vi, uten å fortelle det til noen. Reiste på ferie og kom hjem som gift. Hadde en fantastisk 14 dagers ferie og bare ringte hjem til familien og sa vi hadde giftet oss. Aldri angret. Anonymkode: 5a5e4...a1a Hvordan gjorde dere det med vitner? Anonymkode: 30ecf...f82
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjorde dere det med vitner? Anonymkode: 30ecf...f82 Ambasaden stilte med vitner, var en veldig koselig seremoni. Vi dro ikke til de typiske landene hvor det er to års ventetid på ambassaden og de vier på løpende bånd da, vi reiste til et land hvor de ikke vier hver uke så både ambassadøren og de andre ansatte syntes det var kjempekoselig med "besøk" fra hjemlandet og en vielse. De stilte med sprudlende vin og to hyggelige vitner i tillegg til ambassadøren som viet oss, skålte med oss etterpå osv. Anonymkode: 5a5e4...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ambasaden stilte med vitner, var en veldig koselig seremoni. Vi dro ikke til de typiske landene hvor det er to års ventetid på ambassaden og de vier på løpende bånd da, vi reiste til et land hvor de ikke vier hver uke så både ambassadøren og de andre ansatte syntes det var kjempekoselig med "besøk" fra hjemlandet og en vielse. De stilte med sprudlende vin og to hyggelige vitner i tillegg til ambassadøren som viet oss, skålte med oss etterpå osv. Anonymkode: 5a5e4...a1a Høres helt fantastisk ut 👍 akkurat slik kunne jeg tenkt meg. Men har lurt litt på dette med vitner da. Har alltid trodd at man måtte sende inn erklæring osv(jeg når vært forlover to ganger og har sendt inn begge gangene). Anonymkode: 30ecf...f82
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 Giftet oss i sjømannskirken i København. Kun de nærmeste med. Anonymkode: ab5b2...31e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 Man må ha forlovere, men forlovernes egentlige oppgave er kun å signere forlovererklæringen. Velg noen dere stoler på, som ikke må spre informasjonen i f.eks. sosiale medier. Når forlovererklæringen er sendt inn til folkeregisteret, så vil dere etter hvert få en prøvingsattest tilbake. Denne attesten må medbringes f.eks. til ambassaden eller sjømannskirken. De aller fleste steder stiller ansatte villig opp som vitner, det er for dem et hyggelig avbrekk i hverdagen. Lurt å sjekke behandlingstid for prøvingsattesten og sørge for å ha gyldig attest når dere reiser utenlands. Bestill vielse på forhånd! Anonymkode: b405d...ec2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres helt fantastisk ut 👍 akkurat slik kunne jeg tenkt meg. Men har lurt litt på dette med vitner da. Har alltid trodd at man måtte sende inn erklæring osv(jeg når vært forlover to ganger og har sendt inn begge gangene). Anonymkode: 30ecf...f82 Du må ha vitner til å skrive under på papirene dere ordner i Norge før avreise, noen som kjenner dere må skrive under på at dere er de dere sier, ikke er gift fra før osv. Men dere trenger ikke ha med vitner til stedet dere gifter dere, hvem som helst kan skrive under på at dere sa ja til hverandre i seremonien. Vi hadde en venn av mannen og kona hans som vitner på papirarbeidet her hjemme før vi dro, så de visste jo at vi hadde planlagt å gifte oss (men de sa ikke noe til noen), også stilte ambassaden med vitner til vielsen. Anonymkode: 5a5e4...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #11 Skrevet 26. desember 2017 Fra skatteetaten sine sider: Forlovererklæring – må fylles ut av to forlovere – én fra hver side. Det må være en person som kjenner deg. Statsborgerskapet til forlover har ingen betydning. Forlover må ikke være til stede ved ekteskapsinngåelsen Anonymkode: ab5b2...31e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå