Gå til innhold

Jeg blir spist opp av sopp!!?? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt symptomer på sopp i munn (belegg) i baken (kløe), i underlivet og nå i navlen. Har fått betennelse i navlen :( . Alt forverres ved inntak av sukker.. og særlig belegget i munnhulen. hva kan jeg be legen om egentlig? Antimykotika-piller? 

Anonymkode: f992d...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og noen som vet hva jeg må gjøre med betennelsen i navlen? Har vasket ned intimsåpe idag og tørket godt etterpå.. :(

Skrevet

Første til tiende bud er jo å holde seg helt unna alt av sukker og raske karbohydrater!

Siden du har så mye sopp bør du dessuten ta en tur til legen, er nok lurt med en soppkur for deg. Men om du ikke gidder gjøre jobben med å endre kostholdet ditt så vil du bare få det tilbake igjen.

Så må du bygge opp igjen din egen bakterieflora, for da kan kroppen din greie å holde mengden sopp i kroppen i sjakk. Det kan du gjøre på flere måter, lengre perioder med tilskudd av pre- og probiotika, kosthold som inneholder fermenterte matvarer osv.

Anonymkode: 50960...da6

Skrevet

Da må du komme deg til legen. Man får ikke slikt uten at immunforsvaret er alvorlig svekket (med unntak av fotsopp og underlivssopp), som for eksempel ved HIV. Spedbarn, eldre og brukere av enkelte medisiner kan få candida i munnhulen. Dra til legen, be om dyrkningsprøve (for å se om det virkelig er sopp), og få det utredet. Lykke til!

Anonymkode: d767a...39e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Første til tiende bud er jo å holde seg helt unna alt av sukker og raske karbohydrater!

Siden du har så mye sopp bør du dessuten ta en tur til legen, er nok lurt med en soppkur for deg. Men om du ikke gidder gjøre jobben med å endre kostholdet ditt så vil du bare få det tilbake igjen.

Så må du bygge opp igjen din egen bakterieflora, for da kan kroppen din greie å holde mengden sopp i kroppen i sjakk. Det kan du gjøre på flere måter, lengre perioder med tilskudd av pre- og probiotika, kosthold som inneholder fermenterte matvarer osv.

Anonymkode: 50960...da6

Ja, jeg tenkte å holde meg unna. Har endel allergier så spiser minimalt med sukker til vanlig, men spiser endel gjær!

Takk for tips. Men hva slags fermentert mat er bra, da? Brie? Spiste rakfisk i går. Kommer ikke på noe mer? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da må du komme deg til legen. Man får ikke slikt uten at immunforsvaret er alvorlig svekket (med unntak av fotsopp og underlivssopp), som for eksempel ved HIV. Spedbarn, eldre og brukere av enkelte medisiner kan få candida i munnhulen. Dra til legen, be om dyrkningsprøve (for å se om det virkelig er sopp), og få det utredet. Lykke til!

Anonymkode: d767a...39e

Du kan ha rett i at det kan være en immunsvikt. Jeg har plutselig fått mange (mange!!!) matvareallergier også... som jeg ikke har hatt før. 

Får vel be om dyrkningsprøve. Hva hvis de ikke finner noe? 

Var nettopp der med gallesteinsmerter og før det var jeg der med allergier. Er redd for de tror jeg er hypokonder. Men det renner av navlen og stinker tåfis. Og har klødd her og der der nede.. og har og får det belegget i munnen, har også rennende /betent nese hele tiden. Mareritt. 

Så bør vel ta en tur... :( har ikke hiv forresten. Tatt endel blodprøver ift allergiutredning. Omfattende blodprøver 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...