Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Det viktigste er at du steker den på lav temperatur så den ikke blir tørr https://trinesmatblogg.no/recipe/langtidsstekt-kalkunbryst-med-hvitvinsaus-ovnsbakte-rotgronnsaker-og-sotpotetmos/ Anonymkode: 41ede...249
ielj Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 1 kalkunbryst 1 liter vann 2 ss salt 1 ss soyasaus 2 ss sweet chili sauce Bacon nok til å dekke toppen av kalkunen Rør vann, salt og soyasaus sammen og legg kalkunbrystet nedi. La ligge natten over (blir best da). Sett ovnen på 200 grader. Ta kalkunbrystet opp av saltlaken og tørk det. Legg den i ildfast form, smør med chilisausen og dekk med bacon. Sett inn i ovnen og stek til den har kjernetemperatur på 75 grader. Når denne er ferdig bruker jeg kraften som blir i forma til saus. Tar den i en kjele, har oppi litt maisennajevning og en dæsj fløte. Og evt litt salt og pepper hvis man syntes det trengs. Når jeg har laget det på den måten har det blitt det møreste og saftigste kalkunbrystet jeg noen gang har stekt. Og alle som har spist det her har bedt om oppskrift, og selv laget det med like stort hell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå