Gå til innhold

Noen som kjenner til amfetamin ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nemlig det er det sønnen min går på.

Han har drevet med  hasj og muligens annet også noen år.

I dag, positiv, glad, pratsom, giret, høy selvtillit.  Så sier jeg en kommentar som han misliker -og han snur tvert og blir aggressiv og sint. Jeg synes pupillene var store.

Han har mest sannsynlig ADHD, men fått diagonisen mens han har gått på dop..., så tviler litt at han har det. Han var intens som i dag da han var liten, men nå er han voksen. Huff vanskelig og forklare. Blir så redd.

Anonymkode: 31065...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være sentralstimulerende, kan også være anabolesterioider (bråsnur, ustabilt humør). Store pupiller får man når man er sint (og redd) også (adrenalin). 

Anonymkode: dc055...da9

Skrevet

Ved amfetaminbruk har man ofte lite behov for søvn, mye energi.

Du kan søke opp info på nett.

Anonymkode: c6e5b...000

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan være sentralstimulerende, kan også være anabolesterioider (bråsnur, ustabilt humør). Store pupiller får man når man er sint (og redd) også (adrenalin). 

Anonymkode: dc055...da9

Ok.. Sentralstimulerende? Jeg kan google da.

Skrevet

Har du snakket med de som ga han diagnosen om at han var ruset under utredningen? Han må få riktig medisin. 

Kjenner til amfetamin. Har gått på det selv da jeg var ungdom. Vanskelig å slutte, man fremhever jo alle de gode sidene ved seg selv. Jeg som egentlig er sjenert, ble verdens mest sosiale, fikk masse positiv oppmerksomhet og likte veldig godt hvem jeg ble når jeg tok både amfetamin og kokain. Så ble nedturen desto større når rusen gikk ut. Brukte i ca to år på videregående og fikk både venner, gode karakterer, masse energi og var alltid med på fest. Det eneste som bekymret meg var å bli avslørt (spesielt på byen av politi) pga pupillene og fordi jeg sjeldent drakk på fest. 

Hva lurer du på ang amfetamin? 

Anonymkode: c10e8...c40

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du snakket med de som ga han diagnosen om at han var ruset under utredningen? Han må få riktig medisin. 

Kjenner til amfetamin. Har gått på det selv da jeg var ungdom. Vanskelig å slutte, man fremhever jo alle de gode sidene ved seg selv. Jeg som egentlig er sjenert, ble verdens mest sosiale, fikk masse positiv oppmerksomhet og likte veldig godt hvem jeg ble når jeg tok både amfetamin og kokain. Så ble nedturen desto større når rusen gikk ut. Brukte i ca to år på videregående og fikk både venner, gode karakterer, masse energi og var alltid med på fest. Det eneste som bekymret meg var å bli avslørt (spesielt på byen av politi) pga pupillene og fordi jeg sjeldent drakk på fest. 

Hva lurer du på ang amfetamin? 

Anonymkode: c10e8...c40

Takk for svar !

Har ikke snakket med vedkommende som ga han diagnosen, men vet han har prøvd ulike typer, Ritalin og noen andre typer.

Han er voksen så får ikke innsyn i journaler.

Vet bare at han overforbrukte Ritalin så det stoppet de, en periode iallefall.

Jeg skal prøve å beskrive hvordan han har vært i ulike situasjoner:

Hasjrus kjenner jeg til, der er det ingen tvil.

Så gikk han nesten i psykose for et par år siden, da var det mye hasj og lsd han hadde tatt.

En gang så var han supergiret. Snakket i ett i en time, løste verdensproblemer og var vanvittig høy på seg selv, mistenker kokain da? 

Så nå pratsom, høy selvtillit, gjør det bra på jobben (med salg), masse energi, blid.. osv., for så og bråsnu og bli aggressiv.

Han har nevnt flere ganger at han har søvnproblemer. 

Jeg vet ikke lenger. Han mister hus og hjem nå, masse økonomiske problemer.. 

Skrevet

Har du tenkt på om han er bipolar?

Anonymkode: b7eed...fde

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du tenkt på om han er bipolar?

Anonymkode: b7eed...fde

Ja, jeg har tenkt tanken.

Men er så vanskelig å vite siden det er rus i bildet.

Skrevet

Hvis han hadde overforbruk av Ritalin og plutselig ikke fikk det lengre er det jo ikke unaturlig om han gikk over til å selvmedisinere med amfetamin. Høres plausibelt ut for meg i alle fall.

Anonymkode: 35231...3e0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis han hadde overforbruk av Ritalin og plutselig ikke fikk det lengre er det jo ikke unaturlig om han gikk over til å selvmedisinere med amfetamin. Høres plausibelt ut for meg i alle fall.

Anonymkode: 35231...3e0

Ja, hvis han i det hele tatt har ADHD. 

Han er manipulerende og smart. Diagonosen fikk han etter og ha svart på en del spørsmål, tror ikke det var den helt store utredningen. Har blir utredet i barndommen, med negativt resultat. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har tenkt tanken.

Men er så vanskelig å vite siden det er rus i bildet.

Mange bipolare selvmedisinerer med ulike rusmidler.

Anonymkode: 487e0...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...