Gå til innhold

Ny hund (valp), tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert diverse selskapshunder. Skal på besøk til oppdretter for å se at ingen av oss er allergiske mot dem. Har hatt hund før, men måtte avlives pga sykdom. Så savner å ha hund. Jeg er mye ensom på dagtid. Kan tilby oppmerksomhet, hage, skog og mark, og vet om mental trening og viktigheten av det. Vet egentlig det meste tror jeg.. vet at det er mye jobb i forhold til trening av valp. Har to små barn i barnehagealder også. Men vi tenkte først på hund da yngste var 1 år. Ventet.. passet ikke.. nå er barna litt eldre og vi føler det passer bedre. Tenkte på en liten rase, maks 10 kg. Egentlig vurderer jeg puddel sterkt, har hatt det før, liker dem. Men er det en rase du anbefaler? Forrige gang hadde vi korthåret selskapshund. Enkelt og greit med pelsstell. Men som sagt, har vært borti puddelpels før. 

Anonymkode: ead85...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bichon Havanais. Hold den forholdsvis kortklipt selv så slipper dere mye pelsstell. nydelig lynne på rasen, lite sykdom

Anonymkode: 28b33...190

Skrevet

Yorkshireterrier <3 Vi har skaffet oss to stk på under ett år. Nydelig rase med godt gemytt og herlig pels. Vi er alle allergikere i familien, og ingen reagerer på hundene. Fineste hundene i verden (mener jeg da :-) 

Anonymkode: 119d4...800

Skrevet

Mops er nydelige, trofaste og morsomme små hunder. De elsker sin eier over alt, og er ikke redd for å vise det. Snille med barn og glad i mennesker. Herlig hunør og godt gemytt. Ikke uten grunn de blir kalt hundenes klovn. 

Anonymkode: 0111b...1dc

Skrevet

Jeg har hatt schæfer tidligere og har nå en norfolk terrier. Har to barn og vår 2 år gamle norfolk terrier er noe av det beste som garn skjedd oss. Et lite lykketroll. Masse hund i liten kropp. Røyter ikke. Omtrent alle vi møter spør hva slags rase det er og sier de ønsker likedan. Han er så snill at alle hannhunder aksepterer han uansett om de egentlig har store problemer med hanhunder. Jeg er mye alene og gir meg masse selskap, kos, dine turer men ikke mas og stress slik det kan være med mer krevende raser. 

48B43611-E14B-4D69-ADC4-55D9938F1D99.jpeg

Anonymkode: ecb13...a29

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mops er nydelige, trofaste og morsomme små hunder. De elsker sin eier over alt, og er ikke redd for å vise det. Snille med barn og glad i mennesker. Herlig hunør og godt gemytt. Ikke uten grunn de blir kalt hundenes klovn. 

Anonymkode: 0111b...1dc

Enig med det men har ofte  store helseplager da de er avlet frem for å få kort snute. Det forårsaker store pusteproblemer så mange må operere luftveiene. 

Anonymkode: ecb13...a29

Skrevet

Kan på det varmeste anbefale whippet! :D utrolig lettlært,  barnevennlig,  lite krevende og de fleste bjeffer svært lite. Min bjeffer aldri og hun er oppvokst med to små barn og hun elsker dem :) er enkel å gå tur med. Drar ikke i bandet.

Anonymkode: cecf7...c98

Skrevet

Japansk spisshund er fantastiske familiehunder :D 

Anonymkode: 200e3...ad6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Japansk spisshund er fantastiske familiehunder :D 

Anonymkode: 200e3...ad6

Hørt de kan være nervøse og bjeffer endel :) ? Sikkert individuelt. Men spisshund er spisshund

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan på det varmeste anbefale whippet! :D utrolig lettlært,  barnevennlig,  lite krevende og de fleste bjeffer svært lite. Min bjeffer aldri og hun er oppvokst med to små barn og hun elsker dem :) er enkel å gå tur med. Drar ikke i bandet.

Anonymkode: cecf7...c98

Ok. Måtte i så fall sett om jeg tåler den :) hilste på en boxer idag, tålte den ikke i det hele tatt. Men tåler spisshunden til mitt søsken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...