Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Mannen til søsteren min har tydeligvis ansvaret for å skifte bleie på barnet og tenker at dette er en aktivitet som hele familien burde inkluderes i. Når vi er på besøk hos dem skifter han bæsjebleier på kjøkkenet mens vi andre spiser middag. Utrolig uhygienisk og uappetittlig, men deres hjem, så jeg har ikke sagt noe. På julaften hjemme hos oss skiftet han bleie under pakkeåpningen- under juletreet! Heldigvis bare en tissebleie. Barnet er straks to år. Har stellematte og håndkle på et bad som er 30 meter unna stua. Der bytter jeg alltid på mitt barn. De tar ikke hint, heller ikke direkte beskjed. Er jeg sær og prippen? Synes dette er veldig spesielt. Anonymkode: 88655...10c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Når vi er alene hjemme, så hender det titt og ofte jeg skifter en tissebleie i stua, mens barnet står (to år). Men har vi gjester går vi på badet. Bæsjebleier byttes alltid på stellebord, hvor det er tilgang til vann og såpe. Anonymkode: 4eeb1...962
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Tror jeg hadde sagt noe til min søster... Anonymkode: ab1b4...089
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Skifter ofte tissebleie i stua, men kun når vi er alene, når vi er på besøk skifter vi på badet. Anonymkode: 4ce2d...194
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Syns sånt er utkikk, men er overasket over hvor mange som ikke ser bleieskift som do ting Anonymkode: d69e1...ffa
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 På et nyfødt spebarn ville jeg ikke ha reagert på det, men en bæsjebleie fra en toåring er jo som å dra din eller min lortekabel inn i kjøkkenet. Grøss og gru... Anonymkode: 6e8aa...9a6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 Tenker også på intimsonen for dette barnet. Alle trenger ikke å se ungens private deler. Man vet faktisk ikke hva andre tenker om en liten barnekropp. Anonymkode: d1743...f59
Superdolly Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 Det hadde jeg sagt fra om. Og jeg kan være veldig direkte. Hvis han nektet å gå på badet, eller bare ignorerte meg, ville jeg henvendt meg til barnets mor og bedt henne lære ham at bleieskift skal gjøres på det stedet som er tilpasset til formålet, hos deg er det badet. Jeg kunne nok også fint ha sagt litt om grunnleggende hygiene, litt om barnets rett til å slippe å bli betraktet av hele familien ved hvert eneste bleieskift og litt om min rett til å slippe å ha bleieskift i stua mi. Det er godt mulig det ville blitt lenge til de besøkte meg igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 38 minutter siden, Superdolly skrev: Det hadde jeg sagt fra om. Og jeg kan være veldig direkte. Hvis han nektet å gå på badet, eller bare ignorerte meg, ville jeg henvendt meg til barnets mor og bedt henne lære ham at bleieskift skal gjøres på det stedet som er tilpasset til formålet, hos deg er det badet. Jeg kunne nok også fint ha sagt litt om grunnleggende hygiene, litt om barnets rett til å slippe å bli betraktet av hele familien ved hvert eneste bleieskift og litt om min rett til å slippe å ha bleieskift i stua mi. Det er godt mulig det ville blitt lenge til de besøkte meg igjen. Jeg ville nok også sagt tydelig fra, selv hos dem når de har invitert til middag og så skifter bæsjebleie på kjøkkenet mens andre spiser. Som Superdolly skriver, dette har med hygiene å gjøre og også mtp. barnets rett til et privatliv (å skifte en bæsjebleie er langt mer enn å hurtig bytte en tissebleie mens barnet står). Og så har jo dette også med sosial intelligens og omtanke for andre å gjøre også. Hi, du kan jo håpe at mor og far til dette barnet er her inne, kjenner seg igjen i problemstillingen og kanskje tar det til seg Ellers - si fra, og si det tydelig. Det å si fra om slike ting er viktig, for de vil jo nærmest få et rykte på seg, folk vil kvie seg for å invitere dem eller bli invitert til dem. Man kan jo f.eks. bare spekulere i hvor god hygienen er når de lager mat og skifter bæsjebleier på kjøkkenet på samme tid... grøss! Anonymkode: 0f519...492
Yellow Brick Road Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 Hos oss: "Kjære svoger, her i huset skiftes bleier på badet og det er ikke diskutabelt" Hos dem: "Kjære svoger, det er hyggelig å bli invitert til dere, og jeg vet at dere gjør som dere vil i deres eget hus, men bleieskift på kjøkkenet eller rett ved siden av der vi spiser er så langt utenfor min komfortsone at vi dessverre velger å takke nei til invitasjonen" Eller noe sånn.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #11 Skrevet 26. desember 2017 Uæææ sa ekkelt!!! Jeg reagerer på min svigerbror som skifter bæsjebleier til 2-åringen med åpen dør til badet så det stinker dritt i hele huset..... Hadde sagt noe!! Anonymkode: 4128d...d7a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #12 Skrevet 26. desember 2017 Bæsjebleie bør skiftes på badet eller ett annet egnet sted. Men ser virkelig ikke poenget med å skifte en tissebleie under juletreet. Men ingen bleieskift på kjøkkenet Anonymkode: 0f93f...067
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #13 Skrevet 26. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bæsjebleie bør skiftes på badet eller ett annet egnet sted. Men ser virkelig ikke poenget med å skifte en tissebleie under juletreet. Men ingen bleieskift på kjøkkenet Anonymkode: 0f93f...067 Problemet ikke poenget* Anonymkode: 0f93f...067
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 Tissebleier tar vi hvor som helst, men oftest på badet. Bæsjebleie etter at ungen er ca 6 mnd tar vi alltid på badet. Anonymkode: 99b96...472
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 Skifting av bleier skal gjøres på et bad! Det du skriver høres jo bare ekkelt ut Anonymkode: 6b656...d26
Pobie Skrevet 27. desember 2017 #16 Skrevet 27. desember 2017 Virker som det er litt variert. Når vi har vært på besøk hos slekt har vi spurt om vi kan gå en annen plass og skifte bleie på småtten, og får nesten alltid til svar at det er bare å bytte der vi sitter (som regel stua). Så vi har skiftet på stuegulv og i sofa. Det er kun én plass hvor vi faktisk går ned på badet og bytter bleie. Vi sender besøkende inn på soverommet til småtten for det er der stellebordet står, og jeg ville nok reagert hvis noen byttet på en såpass stor unge der vi alle sitter og spiser el.l.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #17 Skrevet 27. desember 2017 du er prippen ja Anonymkode: 748ca...3c0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #18 Skrevet 27. desember 2017 Æsj... Det er da naturlig at fra barna er nyfødte så skiftes det på badet?! -Vasker ikke folk hendene etterpå eller? Og bæsjebleie på kjøkkenet, mens folk spiser, da hadde jeg kommet med kjeft kjenner jeg. Ja, en og annen tissebleie har jeg også skiftet stående (eller liggende i vognen når barna var mindre), spesielt i friluft, på stranden osv. Men når man først er i hus så kan man da like gjerne gå inn på badet. Er også veldig enig i det noen nevner over om barns rett til privatliv også. Anonymkode: d5a20...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå