Twintipp Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Hva trengte dere og brukte dere da de var nyfødt? Fikk på vinteren sist så ull og varme poser etc gjaldt da.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 Fikk i slutten av april. Det var en varm vår og baby var en varm type. Hadde ikke bruk for alt det finne hjemmestrikkede ulltøyet bestemødrene hadde strikket dessverre. Det ble for varmt. Min erfaring er å ikke handle inn noe særlig før baby kommer. Du vet jo ikke hvordan våren blir, ei baby 😉 Anonymkode: 62179...b0a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Brukte mye ull, men hadde ikke på mange lag. Babyen brukte bare body og strømpebukse. I vogna fikk hun på en heldress og en lue også. Vil si at bukser og jakker er det mest meningsløse vi hadde. Så godt som alt gikk ubrukt i arvekassen. Anonymkode: 9eb4a...c7c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Når det gjelder spedbarn, så er det utetingene som varierer mest med tanke på årstid, synes jeg. Inne ligger de liksom i body og bukse uansett, samme om det er ull eller bomull med mindre de gulper mye - da har ull en stor fordel siden det ikke blir kaldt når det er fuktig. Du kan skaffe deg et tynt ullteppe, en dyne eller en vår-/sommerpose som kan åpnes i front. Kjøp solskjerm og insektsnett til vogna. Tynne ull-/bomullsluer. En tynn (ull)jakke. Anonymkode: 69738...07f
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Fikk sent i april i 2011. Det året var det så varmt på den tiden at babyen lå ute i vogna med kun kortermet body👀
Twintipp Skrevet 26. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2017 Takk for svar.. Jeg orker ikke tanken på å fly rundt i butikker etter fødselen, så tenkte å ha mest mulig på plass.., men som dere sier, det kommer jo an på været. Brukte dere mye av hver? I str 50 og 56?! Hvor mange bodyer etc trenger man?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 Jeg har fått lange barn og brukte aldri str 50. Begynte m str 56 og etter 4 uker var vi i str 62 stort sett. Jordmor estimerer jo str mot slutten av svangerskapet. Fikk baby 5. mai og brukte lite ull, var stort sett en varm vår. Hadde lammeskinn og dyme i vogna. Anonymkode: c360e...0a5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 Har et mai-barn og et tidlig juni-barn. Har også januar-bar, men ingen av mine tåler ull så det har jeg ikke brukt på noen av dem. Her har det gått i body og sparkebukse også er det hva de har utenpå det som har variert med årstid. På vinteren er det skinnfell nederst i vogna og en god dunpose utenpå, ungen i fleece eller hjemmestrikket jakke og god lue, om vinteren helseteppe rundt barnet, og vogndyne over da de var nyfødt og bare et teppe utover sommeren. Anonymkode: 373b8...9f7
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 Minste født 1 juni 2014 og det var en varm og fin sommer. Brukte bare inneklær og av og til en tynn ulljakke og bomullslue første 2 ukene da det var enkelte kjølige dager og fra hun var 2-3 uker gammel bare sommertøy og nesten ingenting av klær trengtes. Helsetepper. Dro på ferie da hun var 2 mnd og var borte i 1 mnd, da brukte hun kun bleie og solhatt. Anonymkode: b8946...a95
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 Fødte 21 juni. Hadde kun bodyer og bukser og sokker. En lett vogndyne og et helseteppe for varme dager. Hadde vel en jakke og noen luer også. Anonymkode: d2651...d61
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 18 timer siden, Twintipp skrev: Takk for svar.. Jeg orker ikke tanken på å fly rundt i butikker etter fødselen, så tenkte å ha mest mulig på plass.., men som dere sier, det kommer jo an på været. Brukte dere mye av hver? I str 50 og 56?! Hvor mange bodyer etc trenger man? Brukte overraskende lite klær. Babyen min gulpet ikke så bio kunne fint bruke klærne flette ganger. Noen ganger byttet jeg for å bytte, for å se hun i annet tøy 😊 Så igjen, hvordan våren er og babyen har mye å si for hvor stort innkjøp du gjør. Kan du arve noe så er det gull... Skjønner at du ikke vil fly i butikker men netthandel er et alternativ, og leveringstiden er jo så kort nå at du får det etter 2 virkedager som regel. I mens du venter kan du kose deg med baby 😉 Lykke til med baby i hus 💜 Anonymkode: 62179...b0a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 Bodyer og strømpebukse/sparkebukse, var det som det gikk mest av. Brukte vel størrelse 50 bare 2-3 uker, så var det over på str 56. Anonymkode: 1225e...935
Serepta Skrevet 27. desember 2017 #13 Skrevet 27. desember 2017 Gulpebaby, så mye bodyer. Har flere som strikker, så da ønsket vi oss i str som passet til høsten igjen. Det er jeg glad for. Men fikk litt bomullsstrikk da, og det er jo supert også vår/sommer. Ellers er det viktigst å ha basic i hus, som bodyer og strømpebukser/tights. Jeg måtte etterfylle i str 50, siden jeg bare hadde litt i den str - men det er ikke noe problem. Neste baby passet ikke i 50 i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #14 Skrevet 27. desember 2017 Har et tidlig junibarn. Var en veldig varm sommer så han lå mye i bare bleia eller korterma. Mye klær i de minste størrelsene som ikke ble brukt pga det. Var glad vi hadde flere helsetepper da alle ullpleddene vi hadde fått ble for varme. Hadde veldig lite i 50. Anonymkode: 6b088...1fb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #15 Skrevet 27. desember 2017 har 4 julibarn, trillinger og storebror. de hadde lette joggedresser og litt shorts utstyr og tskjorte body, og litt tynne jakker og sokker på kvelden. Husker spesielt at når Trillingene ble født den 2 juli 2003, var det en varm sommer, husker ikke når storbror ble født i 2000 Anonymkode: 3cdc2...4f9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #16 Skrevet 27. desember 2017 Fikk tidlig i juni. Brukte teppe og dyne på kjølige dager, og kun bomullstøy oppi. Var så varmt atte. Anonymkode: 510e6...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå