Gå til innhold

Brus blir 42% dyrere fra 1.januar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i VG nå at brusen blir 42% dyrere fra nyttår. Kjempebra mtp. sukkerinntak og fedme. Noen som skal hamstre i romjula??

Anonymkode: 41c0e...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer evt til å hamstre julebrus, men det er fordi det er den eneste brusen jeg drikker, og jeg liker å ha 1 flaske til bursdagen min i mai. Men det har jeg gjort hvert år, så det blir ikke en ny ting å gjøre.

Synes det er helt greit at disse avgiftene går opp. Utgjør ikke den store forskjellen i vår økonomi.

Anonymkode: 987bc...137

Skrevet

Altså hvis de har tanker om at det skal hjelpe på fedme så vil de bli skuffet. Men kan tenke meg at de ikke bryr seg så mye om det, de har rett og slett regnet seg til hvor mye penger de kan få inn på å sette opp avgiften. Strategisk for å få inn penger og har inegnting med helse å gjøre. 

Skrevet

Kino skal også bli mye dyrere,jeg syns det er dyrt nok nå jeg!

Anonymkode: 2e474...e10

Skrevet

Avgiften går opp 42 prosent, ikke prisen

Anonymkode: b6f0c...d00

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Avgiften går opp 42 prosent, ikke prisen

Anonymkode: b6f0c...d00

Skulle akkurat til å skrive det samme, det er snakk om avgiften, ikke prisen. Selvfølgelig vil prisen også øke, men ikke så mye som 42 %

Grensehandelen derimot, kommer til å øke betraktelig. Regner med firmaer som dette gnir seg i hendene...

https://maxgodis.se/?gclid=EAIaIQobChMI2tuE37un2AIViqoYCh2pQglwEAAYASAAEgKvWfD_BwE

Anonymkode: 885f1...1f7

Skrevet

Tviler på at det vil bety noe vesentlig for fedmeproblematikken. Avgiften omfatter jo også all kuldyreholdig drikke uten sukker men ikke for eksempel rent sukker eller kaker.

Det er en avgift for å få ekstra penger i kassa, ikke noe annet.

Anonymkode: 02397...9f9

Skrevet

Får handle i Sverige;)

Anonymkode: 69460...7b0

Skrevet

Drikker ikke brus

Anonymkode: 11df0...934

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste i VG nå at brusen blir 42% dyrere fra nyttår. Kjempebra mtp. sukkerinntak og fedme. Noen som skal hamstre i romjula??

Anonymkode: 41c0e...311

Den er ganske idiotisk i og med at den treffer ganske vilkårlig, avgiften kommer på sukjkerfrie ting og, mens andre ting fulle av sukker går fri. Og har mine tvil om at dette skal minske sukkerinntaket noe særlig, eller gjøre noe med fedmen.

Anonymkode: 4d344...c19

Skrevet

4 x 1.5 l pepsi/max i Sverige 29.90. 39.90. 44.90. Alt etter tilbud og hvor du handler. 

Kjøper aldri det her hjemme. 

Anonymkode: 2447a...3a2

Skrevet (endret)

Prisen øker ikke med 42%, prisen øker knapt nok i det hele tatt. En 1 1/2 liter flaske med brus vil bli under 3 kroner dyrere, så om et skulle velte noen budsjett så er det ikke avgiftsordningen som er det største problemet, men mengden brus man kjøper. 

Endret av Yellow Brick Road
Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/naa-trer-disse-lovene-og-avgiftene-i-kraft/a/24218224/

Føler meg lurt av frp

de får ikke min stemme igjen

Anonymkode: 27649...c7f

Sikker på at du ikke er en sosialist som bare vil hakke på FrP?

Det er KrF og Venstre som taler for dette. FrP og Høyre har tidligere vært i mot men dette er nå en hestehandel. Man er relativt lite politisk engasjert om man har stemt FrP og skal gå over til et parti til venstre for Høyre, Frp, Venstre og KrF som har gått inn for denne avgiften. Her kan du lese at Arbeiderpartiet også er for. MDG ville øke avgiften med 50% i 2013. Så du går fra FrP til i bestefall Senterpartiet pga Cola? 

Anonymkode: ad853...974

Skrevet

I 90% av tilfellene kjøper jeg brus i Sverige. Som regel 29.90 for 4pk Pepsi max, og noen ganger helt nede i 19.90. Da gidder man ikke kjøpe en flaske til nesten 90kr i Norge når man bor nær grensen. 

Anonymkode: c2823...363

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I 90% av tilfellene kjøper jeg brus i Sverige. Som regel 29.90 for 4pk Pepsi max, og noen ganger helt nede i 19.90. Da gidder man ikke kjøpe en flaske til nesten 90kr i Norge når man bor nær grensen. 

Mente såklart 30 kr.. Ikke 90.

Skrevet

Tror ingen bryr seg, vil du ha brus kjøper de uansett, men ja er bra de setter opp prisene, mange som sliter med overvekt og fedme

Anonymkode: e3bc0...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...