Gå til innhold

Au! Byll i underlivet. Ikke for sarte sjeler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går poppet det plutselig opp en klinkekulestor byll på den (ene) ytterste kjønnsleppen. Det er vond, rød og varm, altså typisk betennelse.

Jeg er typen som må poppe alt, men tenker at nedi der bør man kanskje ikke 'åpne opp' til å slippe inn flere bakterier? Bør jeg bare vente og satse på at den forsvinner av seg selv, poppe den og la det stå til eller er det noe legen bør se på?

Hilsen hun med unormalt bredt gangelag. 

Anonymkode: 3f57e...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slår et slag for å slippe legen til der ;-) 

Hadde noe lignende for mange år siden. Mener å huske det var en betent hårsekk e.l. måtte snittes opp hos legen, og antibiotika til.

Anonymkode: 1cb97...674

Skrevet

Jeg har hatt betente hårsekker 'der nede' selv, og da har jeg tatt hull på og klemt ut, renset til slutt. Det har gått helt fint. Men de har ikke vært like store som en klinkekule altså.

Anonymkode: f5d0a...679

Skrevet

Lar du den bare modnes, så sprekker den av seg selv... Men  det blir noen dager til med bredt ganglag først... 

Eller du lar legen ta en kikk på det på onsdag. Det er nok det beste.

Anonymkode: 5fe9a...9f5

Skrevet

Jeg popper de selv og renser godt etterpå, det er betente hårsekker eller inngrodd hår jævli vondt men går over fort.

Anonymkode: 27b2f...a58

Skrevet

Jeg får sånne fra tid til annen. Tar alltid hull på dem og klemmer ut gørra, men passer på å smøre etterpå med en salve jeg fikk av legen første gang jeg fikk en sånn byll. Fucidin 2%. Da er det helt fin-fint dagen etter 😃

Anonymkode: 9619e...a3f

Skrevet

Jeg ble operert for dette da jeg var i tenårene fordi jeg hadde så mange betente hårsekker på én av kjønnsleppene. Visse ikke hva jeg skulle gjøre som ung.

Om det skjer nå, tar jeg et speil, finner den rette hårsekken og napper den ut med pinsett. Så klemmer jeg til det væsken kommer ut. Det kan gjøre fryktelig vondt, altså! Merker raskt om jeg har nappet galt hår, og da napper jeg på nytt og klemmer igjen. 

NB! Pass på at du er ren på hendene og at du klemmer UNDER byllen. Om du klemmer midt på, kan du risikere at bakterier sprer seg nedover i hudlagene. 

Anonymkode: 89209...d50

Skrevet

Du må ikke bare klemme, da tyter høres ut under huden og sprer seg i vevet rundt, altså forverrer du situasjonen. 

Anonymkode: 76680...966

Skrevet

Jeg hadde en slik i fjor på samme plass,  herregud så stor den var!! 

Jeg prøvde å poppe den hver dag uten hell 😳 plutselig gikk det hull i den når jeg satt på do. YouTube filmer av buller er bare barnemat i forhold til min 🤣🤣

Anonymkode: ca4ed...b43

Skrevet

Jeg fikk en slik en. Poppa den ut selv, renset og grodde fint. 

Anonymkode: 8b3ed...868

Skrevet

Bartheus cyste eller noe liknende. 

Anonymkode: 63826...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...