Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Jenta mi på 6 år har plutselig fått masse eksem av noe slag. Det ligner på atopisk eksem. Det begynte forsiktig, men det blir bare verre og verre for hver dag. Nå har hun masse på overkroppen, og det bare sprer seg mer og mer. I tillegg klør det veldig. Hun er ikke syk på noen måte. På hjemmesiden til legesenteret står det at det er åpent fra kl. 08-15. Kun øyeblikkelig hjelp. Legevakt er åpen fra kl. 15. Men, er dette "alvorlig" nok for type øyeblikkelig hjelp eller legevakt? Bør vi vente til over nyttår? Anonymkode: 19736...f3b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Kjøp mildison Anonymkode: 4e556...d12
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Jeg hadde forsøkt oljebad og smurt henne inn med fuktighetskrem. Har hun hatt på seg nye klær som ikke har blitt vasket? Anonymkode: 7a843...a2d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forsøkt oljebad og smurt henne inn med fuktighetskrem. Har hun hatt på seg nye klær som ikke har blitt vasket? Anonymkode: 7a843...a2d Kan prøve det. Har prøvd å tenke ut hva dette kan skyldes, men klarer ikke å finne noe vi har gjort annerledes i det siste. Ingen nye, uvaskede klær, ikke byttet noen såper osv. Hun har aldri vært plaget av eksem/allergi før. Hi Anonymkode: 19736...f3b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp mildison Anonymkode: 4e556...d12 Skal se etter det når apoteket åpner igjen. Anonymkode: 19736...f3b
Twintipp Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 Ring legevakten og få tips om de ikke tar dere inn. Min sønn hadde også mye utslett for noen uker siden.. Dro til slutt til lege, og han tok to ekstra allergitabletter noen dager, så gikk det over. Mest sannsynlig noe han hadde spist, selv om vi ikke kunne komme på hva. Legen sa at det var usedvanlig sjeldent det var skyllemiddel etc, men at det trolig kom fra noe spiselig.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 Jeg hadde ringt legevakt. De sier ifraom dere ikke skal komme! Kan det være noe mat hun har spist nå i julen som hun ikke spiser ellers? Har hun pollenallergi og kan ha kryssallergi? Tåler hun juletre? Julestjerne? Amaryllis? Altså :ALT som er nytt kan være årsaken tenker jeg. Kjøpte apotekansiktskrem med lovnad fra den amsatte om at denne var det umulig å få allergisk reaksjon på. Syntes det var en rar lovnad fra dama, men kjøpte dette dyre vidunderet. Hovna opp noe helt sinnsvakt... poenget: omtrent alt kan skape en reaksjon. Anonymkode: cbe7d...313
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal se etter det når apoteket åpner igjen. Anonymkode: 19736...f3b Milde kortisonpreparater uten resept er fint om man har litt eksem på hånda e.l, men jeg ville ikke smurt det på store hudområder uten å ha snakket med lege først Jeg ville ringt legekontoret på onsdag og forklart, plutselig mye eksem osv. Så får det være opp til dem om de vare vil gi råd over telefon eller om de har kapasitet til å ta henne inn Anonymkode: 046ee...e5e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #9 Skrevet 25. desember 2017 Kast aller først ut alle julestjerner, og også juletreet. Men julestjerner først. Anonymkode: a18be...54c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ringt legevakt. De sier ifraom dere ikke skal komme! Kan det være noe mat hun har spist nå i julen som hun ikke spiser ellers? Har hun pollenallergi og kan ha kryssallergi? Tåler hun juletre? Julestjerne? Amaryllis? Altså :ALT som er nytt kan være årsaken tenker jeg. Kjøpte apotekansiktskrem med lovnad fra den amsatte om at denne var det umulig å få allergisk reaksjon på. Syntes det var en rar lovnad fra dama, men kjøpte dette dyre vidunderet. Hovna opp noe helt sinnsvakt... poenget: omtrent alt kan skape en reaksjon. Anonymkode: cbe7d...313 Hun har ingen kjente allergier fra før. Har aldri vært plaget med noe slikt. Kan ikke klare å komme på noe annerledes hun har spist nå i jula, men det blir jo spist så mangt, så man vet jo aldri. Vi har juletre, men har aldri reagert på det før. Dette kom også så smått før juletreet kom i hus. Hi Anonymkode: 19736...f3b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kast aller først ut alle julestjerner, og også juletreet. Men julestjerner først. Anonymkode: a18be...54c Har ingen julestjerner, men har juletre. Dette startet så smått før juletreet kom i hus, men har blitt mye verre de siste dagene, så kan vel egentlig ikke utelukke noe. Hi Anonymkode: 19736...f3b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #12 Skrevet 25. desember 2017 19 minutter siden, Twintipp skrev: Ring legevakten og få tips om de ikke tar dere inn. Min sønn hadde også mye utslett for noen uker siden.. Dro til slutt til lege, og han tok to ekstra allergitabletter noen dager, så gikk det over. Mest sannsynlig noe han hadde spist, selv om vi ikke kunne komme på hva. Legen sa at det var usedvanlig sjeldent det var skyllemiddel etc, men at det trolig kom fra noe spiselig. Var det sånn atopisklignende eksem? Hvor lenge hadde han det før dere dro til legen? Hi Anonymkode: 19736...f3b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Milde kortisonpreparater uten resept er fint om man har litt eksem på hånda e.l, men jeg ville ikke smurt det på store hudområder uten å ha snakket med lege først Jeg ville ringt legekontoret på onsdag og forklart, plutselig mye eksem osv. Så får det være opp til dem om de vare vil gi råd over telefon eller om de har kapasitet til å ta henne inn Anonymkode: 046ee...e5e Ja, jeg tror vi får ringe legen på onsdag å forklare problemet. Selv om det ikke er øyeblikkelig hjelp i den forstand. Skulle i hvertfall fått noen råd om hva vi kan smøre på. Hi Anonymkode: 19736...f3b
Twintipp Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var det sånn atopisklignende eksem? Hvor lenge hadde han det før dere dro til legen? Hi Anonymkode: 19736...f3b Ja, og han hadde det også som liten. Men, legen mente det kun var allergisk reaksjon denne gangen og det stemte. Det var også et veldig værskifte til kaldt disse dagene, så jeg tenkte det også kunne være det... Men, det gikk over. Dro til lege etter ca 5 dager hvor det bare spredde seg...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #15 Skrevet 25. desember 2017 54 minutter siden, Twintipp skrev: Ja, og han hadde det også som liten. Men, legen mente det kun var allergisk reaksjon denne gangen og det stemte. Det var også et veldig værskifte til kaldt disse dagene, så jeg tenkte det også kunne være det... Men, det gikk over. Dro til lege etter ca 5 dager hvor det bare spredde seg... Hun har aldri hatt eksem før. Så godt mulig det er en allergisk reaksjon på noe. Det bare sprer seg mer og mer for hver gang jeg ser på det. Trengte han kun allergitabletter, også ble det borte? Anonymkode: 19736...f3b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #16 Skrevet 26. desember 2017 Elveblest?hørrrst likt ut som datteren min fikk.Gav henne 1/2 zyrtek og utslettet forsvant Anonymkode: 75300...78a
februarprins2013 Skrevet 26. desember 2017 #17 Skrevet 26. desember 2017 hvis hun plages av det hadde jeg dratt,ellers hadde jeg ventet
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #18 Skrevet 26. desember 2017 Begynte å tenke på elveblest. Men, det skal vel bli borte etter ikke så alt for lang tid? Hi Anonymkode: 19736...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå