Gå til innhold

Abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter, kvinner, damer, menn...

Vil bare starte med å si at jeg ikke er for abort i utgangspunktet. Men jeg er lei av å være ruge maskin, rett og slett.

Jeg har en mann jeg elsker over alt på jord, og det eneste vi ikke er enige i er prevensjon, barn og dette tema.

Han er muslim, og jeg er bare meg. På alle andre plan har vi det utrolig flott sammen, men jeg kjenner at kroppen har fått nok.

Jeg går i smug på p-piller men er blitt gravid på disse, igjen. Jeg har bestilt time til sterilisering men er ikke før i februar. Han vet ikke dette, og jeg har sagt jeg må inn å fjerne en cyste, noe jeg har gjort før, som har ikke har noe problem med.

Vi bor ikke i Norge men jeg er norsk statsborger. Jeg har ikke bodd her på 4 år. Kan jeg ta abort her i Norge mens jeg nå er på juleferie hos min familie? Mannen er på reise så han vil jo ikke merke noe om jeg har noen mulighet for dette. Jeg er snart 40 år og har 5 barn. Men for han er alt med prevensjon og abort ikke aktuelt. Jeg, min kropp greier bare ikke mer..

Og jeg vil ikke gå i fra en mann jeg har det så flott med for å presse igjennom en abort, han egentlig ikke trenger å vite noe om. Og når jeg er sterilisert i februar er jeg jo bare blitt for gammel til å få barn....derfor kommer det ikke flere barn.

 

Mulig jeg er dum, men jeg er veldig glad for de barna jeg har, men nok er nok.

Jeg har en baby allerede, og orker rett og slett ikke flere. Selv med all verdens hjelp i hjemmet, så er kroppen min ødelagt.

 

Beklager om jeg støter noen, jeg er bare sliten og vil vite om jeg kan få dette gjort så jeg kan bli sterilisert i februar.

Anonymkode: 6f97e...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke gi noen råd eller hjelp i forhold til aborten, men vil bare sende deg en klem. Forstår det er en vanskelig situasjon, og synes i utgangspunktet det er feil å lyve til noen som står oss så nær, men noen ganger er det nødvendig med en hvit løgn, og det kan høres ut som om det er nødvendig for deg nå. Din egen helse er også viktig oppi det hele.

Lykke til!

Anonymkode: bf246...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI,

jeg vil tro det kan gå helt fint. Sannsynligvis får du såkalte abortpiller og må ikke ligge noe særlig på sykehuset i det hele tatt. Du må ta en pille (eller to, husker ikke) på sykehuset, og disse stopper utviklingen/tar livet av fosteret. Noen dager senere tar du nye piller som støter det ut. Da kan du være på sykehuset eller hjemme. Dersom du har mange folk og unger rundt deg kan det være bedre å være på sykehuset. Jeg ville tatt kontakt med legevakten umiddelbart for å få deg videre til gyn. Det er normalt sett en uproblematisk prosedyre, men du kan bli litt uvel. Håper du har andre rundt deg som kan støtte deg gjennom dette.

Klem til deg.

Anonymkode: cca25...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Abort krever henvisning og ventelister, men det er lov å prøve. 

Anonymkode: 54c53...b8c

Nei man kan ringe direkte til sykehuset og få time på kort varsel. Det gjorde jeg.

Anonymkode: 21707...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Abort krever henvisning og ventelister, men det er lov å prøve. 

Anonymkode: 54c53...b8c

Det kreves ingen henvisning, nei. Man kan ta direkte kontakt med gynekologisk poliklinikk. Som regel går det greit med hjemmeabort hvor man tar "abortpillen" på sykehuset på poliklinikkenog så tar man nye tabletter ett døgn snerrer hjemme hvor man da begynner å blø. Man kan bli dårlig, få ganske sterke magesmerter og kvalm. Hvis man er kommet langt i svangerskapet, må man som regel ta abort på sykehuset. Det blir alltid tatt ultralyd først for å finne ut hvor langt man er kommet.

Anonymkode: 08a8b...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.12.2017 den 14.21, Anonym bruker skrev:

Abort krever henvisning og ventelister, men det er lov å prøve. 

Anonymkode: 54c53...b8c

For noe tull! Så latterlig å svare når man ikke kan reglene. 

Nei, man trenger ikke henvisning, og det er ikke ventelister. Ring sykehuset, be om å få snakke med gynekologisk poliklinikk, og si du trenger å avbryte et svangerskap. Da spør de om siste mens, og så får du time. 

Anonymkode: 8b4de...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull! Så latterlig å svare når man ikke kan reglene. 

Nei, man trenger ikke henvisning, og det er ikke ventelister. Ring sykehuset, be om å få snakke med gynekologisk poliklinikk, og si du trenger å avbryte et svangerskap. Da spør de om siste mens, og så får du time. 

Anonymkode: 8b4de...cff

Det var det når jeg tok abort. Men det er kanskje mer vanlig nå og man har behov for å lette på muligheten pga økt press. 

-uansett spennende å se om hun rekker det i juleferien da, når alle "unødvendige" (sett i større perspektiv) operasjoner blir satt på vent.

Anonymkode: 54c53...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...