Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Å ikke vite noe om hvordan kvinnekroppen fungerer? Min mann visste ingenting om at vi har 2 eggstokker.. Hvor de var plassert i kroppen osv. Han trodde at kvinner som har vært igjennom konsisering var det samme som at de haddw fjernet eggstokkene... og han trodde penis kom helt inn i livmoren under samleie osv. Hvorfor er menn så uvitende? Vanlig? Anonymkode: c9264...dd1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Svaret er antagelig så enkelt som at han ikke fulgte med i naturfagtimene på skolen. Anonymkode: 7791f...390
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Du, jeg skal fortelle deg en sak da jeg gikk på skole i voksen alder, hvorpå ene eleven som var godt oppi 40 årene ( dame) IKKE viste at menn kun har et "rør" i penis. Trodde det var en til urin og en til sæd..... Altså....! Anonymkode: 9095a...c5a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 Seksualundervisningen var ikke akkurat den samme for tredve år siden som i dag og hele temaet var temmelig skambelagt, så synes faktisk ikke det er så rart at mange voksne har lite kunnskap om det. Kvinner opparbeider seg jo mer kunnskap om temaet ganske naturlig ettersom vi blir eldre og aktivt må forholde oss til de forskjellige funksjonene i kroppen vår, menn har jo ikke samme behovet... Anonymkode: e9455...864
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 Hi her igjen. Det var godt å høre at han sikkert ikke er den eneste 😂 syns det er utrolig.. Han er får til flere barn... Anonymkode: c9264...dd1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 Jeg gikk på barneskolen for tredve år siden og vi hadde detaljert undervisning om menstruasjon og pubertet og anatomi hos begge kjønn. Menn i 30-åra gikk på skole på 90-tallet og de hadde da seksualundervisning da. De har nok ikke fulgt med, ikkje vært interessert og husker det ikke da de ikke har brukt kunnskapen noe særlig. Har mye med interesse å gjøre. Har møtt leger som ikke vet når i syklus kvinner har eggløsning, Anonymkode: 8751e...84b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 Jeg er sjokkert over hvor lite mange kvinner vet om egen anatomi jeg... Du finner jo innlegg her inne også hvor kvinner ikke aner hvordan egne forplantningsorganer er bygd opp, så at en mann vet lite om det sjokkerer meg ikke. Anonymkode: 4d9fc...95a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er sjokkert over hvor lite mange kvinner vet om egen anatomi jeg... Du finner jo innlegg her inne også hvor kvinner ikke aner hvordan egne forplantningsorganer er bygd opp, så at en mann vet lite om det sjokkerer meg ikke. Anonymkode: 4d9fc...95a Det er sant. Anonymkode: c9264...dd1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #9 Skrevet 25. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk på barneskolen for tredve år siden og vi hadde detaljert undervisning om menstruasjon og pubertet og anatomi hos begge kjønn. Menn i 30-åra gikk på skole på 90-tallet og de hadde da seksualundervisning da. De har nok ikke fulgt med, ikkje vært interessert og husker det ikke da de ikke har brukt kunnskapen noe særlig. Har mye med interesse å gjøre. Har møtt leger som ikke vet når i syklus kvinner har eggløsning, Anonymkode: 8751e...84b Ja. Han gikk på skole på 90 tallet ja 😊 Anonymkode: c9264...dd1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har en venninne som ikke visste at man må ha eggeløsning for å kunne bli gravid. Anonymkode: 00428...340
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk på barneskolen for tredve år siden og vi hadde detaljert undervisning om menstruasjon og pubertet og anatomi hos begge kjønn. Menn i 30-åra gikk på skole på 90-tallet og de hadde da seksualundervisning da. De har nok ikke fulgt med, ikkje vært interessert og husker det ikke da de ikke har brukt kunnskapen noe særlig. Har mye med interesse å gjøre. Har møtt leger som ikke vet når i syklus kvinner har eggløsning, Anonymkode: 8751e...84b Du har helt rett i at interesse har mye å si, men å si et seksualundervisningen var god for tredve år siden stemmer ikke. Da som nå kommer det sikkert an på både skolen og lærerne, men på min skole ble vi delt opp i kjønn og ble raskt forklart hva mensen var og hvorfor vi fikk det, at vi fikk hormoner som gjorde at kroppen endret seg. Vi hadde også en plakat som viste hvor blæra var. Guttene lærte litt om ereksjon og at jenter kunne bli hormonelle i puberteten når puppene, hår og mensen kom... Var helt tragisk Ei venninne på en annen skole trodde man kunne bli gravid av å tørrjukke på hverandre med undertøy på, og da var vi i midten av tenårene. Det meste av kunnskap om anatomien har kommet fra andre steder enn skolen, for å si det sånn. Anonymkode: e9455...864
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #12 Skrevet 25. desember 2017 Det er jo jevnlig tråder i her hvor kvinner tror de har mensen på p-piller, så det er ikke så veldig uvanlig å kunne lite om hvordan kroppen fungerer Anonymkode: 9eb1b...01c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Å ikke vite noe om hvordan kvinnekroppen fungerer? Min mann visste ingenting om at vi har 2 eggstokker.. Hvor de var plassert i kroppen osv. Han trodde at kvinner som har vært igjennom konsisering var det samme som at de haddw fjernet eggstokkene... og han trodde penis kom helt inn i livmoren under samleie osv. Hvorfor er menn så uvitende? Vanlig? Anonymkode: c9264...dd1 Det er SVÆRT uvanlig. Selv tiåringen min vet mer. Anonymkode: ebb02...4ce
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Han gikk på skole på 90 tallet ja 😊 Anonymkode: c9264...dd1 Jeg gikk på skole på 70-tallet, og selv ikke da var innholdet så mangelfullt. Anonymkode: ebb02...4ce
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #15 Skrevet 25. desember 2017 Jeg prøver å lære han opp litt 👌😂 Hi Anonymkode: c9264...dd1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2017 #16 Skrevet 25. desember 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo jevnlig tråder i her hvor kvinner tror de har mensen på p-piller, så det er ikke så veldig uvanlig å kunne lite om hvordan kroppen fungerer Anonymkode: 9eb1b...01c Hæ? Man kan da fint ha mensen selvom man går på p piller. Eller hva mente du ? Hehe Anonymkode: 04845...d70
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #17 Skrevet 26. desember 2017 Tror det er uvanlig å være så uvitende, ja. Anonymkode: ba4f9...a2d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #18 Skrevet 26. desember 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Man kan da fint ha mensen selvom man går på p piller. Eller hva mente du ? Hehe Anonymkode: 04845...d70 Mensen forutsetter eggløsning, noe som ikke skjer på p-piller. Den blødningen du har på p-piller er en bortfallsblødning. Anonymkode: f2b26...c6d
sug lut Skrevet 26. desember 2017 #19 Skrevet 26. desember 2017 En bekjent trodde hun måtte ta ut ob for å tisse, og da var hun over tjue. Dumhet og uopplysthet er nokså jevnt fordelt på kjønn, vil jeg mene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå