Gå til innhold

Når delte dere nyheten om graviditet med andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 15 uker gravid, men fortsett redd for spontanabort, enda gynekologen har sagt at det er mikroskopiske sjangser for det...

Anonymkode: 9d16f...3d2

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Måtte si det ganske så tidlig med alle fire, siden jeg ble überdårlig. og kan vel legge til at min mor skjønte det før meg den første gangen :D 

Lenke til kommentar

Jeg hadde blødning i starten nå og trodde jeg mistet tidlig. Derfor delte jeg det med mine nærmeste. Viser seg at jeg ikke mistet så ja 😅 

Anonymkode: 8257c...dc6

Lenke til kommentar

Annonse

Måtte si det på jobb med det samme da det er oppgaver jeg ikke kan utføre som gravid og som måplanlegges inn i driften. Familie og venner fikk vite det etter 6 uker og etter 18 uker. Den første så tidlug fordi jeg ble så dårlig og den andre så sent pga av ferietid pluss pluss.

Anonymkode: 3040d...f44

Lenke til kommentar

Etter fire sa før førstemann så sa jeg det tidlig, rundt uke 6-8 , til venner og familie. Dette fordi en ny sa ville gjort meg lei meg, og da er det naturlig at venner vet.

Med nr 2 ventet vi lenger fordi 5åringen skulle få vite først, og vi ville igjennom et par ul for å vite at ting sto greit til først. Så i uke 10 (etter to ul) fikk han vite om babyfrøet som kanskje ville gro til en baby (etter oul kalte vi det baby), og da fikk resten av verden vite det også ;) 

På jobben må jeg si fra i uke 4 hver gang pga risikoyrke. 

 

Om du sier det nå, og mister, er ikke det naturlig at andre vet? Du vil ha en sorg det kan være greit å ha støtte i. Men som legen sier, nå er det ganske stor sansynlighet for at det går bra :) 

Anonymkode: e3fe3...c7d

Lenke til kommentar

Mine og mannens foreldre, pluss søskenene våre fikk vite tidlig. Jeg skjønner ikke helt dette med hemmelighold i nærmeste familie, men det er vel forskjell på hvor nær man er hverandre. 

Hadde jeg mistet er jo mamma og søsteren min de jeg ville søkt trøst og støtte hos, om jeg ble dårlig, kastet opp og manglet energi var det jo også disse jeg ville støttet meg til og søkt trøst hos. 

Så her har de fått vite samme uke som vi fant det ut selv...

Venner, naboer, kollegaer osv har fått vite rundt uke 10-12

Anonymkode: 83248...a52

Lenke til kommentar

Fortalte det til venner og bekjente veldig tidlig, samtidig som familie. Lenge før uke 12. Skylder på at mannen ikke klarer å holde på en hemmelighet :P la ikke noe ut på nettet da (ikke nå heller, har ikke tenkt til det.) de eneste vi ventet med var jobben. Heldigvis gikk det bra :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...