Gå til innhold

Hvordan leve med noe sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var et godt likt av alle. For to år siden kom jeg på kant ufrivillig med en person som også er godt likt av alle. Siden har det bare gått nedover.

Denne personen har systematisk over tid fortalt masse løgner som har blitt til rykter. Så dyktig funnet på, vanskelige å ta stilling til at folk vet ikke hva de skal tro. Resultatet har vært en gradvis utfrysning.

Dette er ikke en veldig stor plass, jeg kan ikke under noen omstendigheter flytte og det er for små forhold til å finne nye som ikke også blir utsatt for ryktene.

Verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Trodde ikke at det gikk an. Ingenting av det som blir sagt er sant. Det er en hevn.

Jeg har mistet nesten hele nettverket mitt. Det er ingenting som tyder på at dette vil tiden lege og andre vil bli avslørt. Virker tvert i mot som tiden jobber i mot.

Anonymkode: 7b9dc...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så glad jeg bor i Oslo og slipper bygdedrama!

Anonymkode: dc120...a03

Skrevet

Du må jo anmelde! Det er forbudt å drive på slik. Dette skal du ikke finne deg i. Sett hardt mot hardt, og vis at du ikke lar deg tråkke på. 

Anonymkode: 0b291...381

Skrevet

Fight back! Her ville jeg rett og slett skrevet den hele og fulle sannhet på feks facebook, uten å nevne navn såklart. Bare typ den siste tiden har vært vanskelig, blitt rammet av leie rykter, vil for ordens skyld oppklare dette, håper at dere som kjenner meg jo forstår at disse ryktene ikke stemmer osv. 

Noen ganger må man bare ta bladet fra munnen!

Anonymkode: de991...189

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er så glad jeg bor i Oslo og slipper bygdedrama!

Anonymkode: dc120...a03

Enig.

Kan si mye om at folk er mer kalde og kyniske i by en land, men fy søren så digg det er at folk gir faen noen ganger også...

Anonymkode: 58d29...d28

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hvorfor finner du deg i det? Avkreft alle  rykter offentlig. På Facebook, i andre  media, samt anmeld ryktesprederen. Offentliggjør at anmeldelse er levert. 

Sånt går ikke over av seg selv, men for å få en slutt på sånn bedriten oppførsel må man så godt som alltid ta grep selv. 

Skrevet

Slik har jeg levd i nesten to år. Nå er den som bakvasket med lokal, og jeg innlytter, så det gjør ikke saken bedre. Men denne personen klarte å drikke seg sanseløs, og gjøre nøyaktig det hun har beskyldt meg for, i full offentlighet ! Plutselig er jeg fullstendig renvasket, folk snakker til meg, og er hyggelige, og det føles så deilig. Det beste er at jeg har kommet gjennom dette, uten å gå på kant med mine egne verdier. Jeg har ikke måtte baksnakke henne på noen måte. Når folk har spurt, har jeg fortalt min versjon. Men uten å snakke stygt om andre. Det er jeg utrolig glad for nå!

Anonymkode: 63294...01a

Skrevet

Hva er dersom påstås, da? Og hvorfor tror nettverket ditt på at det er sant? Har de ingen tro på sin egen vurdering av deg?

Anonymkode: c8f89...665

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...