Gå til innhold

Bakteriell vaginose


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen her forleden.  Skulle i utgangspunktet bare ta celleprøve. Sa samtidig at jeg har bakteriell vaginose. Legen sa bare ok, skriver ut en resept til deg. Ble helt satt ut, spurte om hun ikke måtte ta test, men neida, det var ikke nødvendig. Spurte bare om jeg hadde noe ubehag. Har dere måtte ta test eller? Hva er normalt? 

Anonymkode: d83d2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rekelukt, var så vemmelig at jeg ville ha fri på jobb, eller sykemelding, det stinket, uansett hvor mye jeg dusjet

Anonymkode: e8c70...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det lukter kun på slutten av mens, ikke ellers. Sa dette før selve undersøkelsen også.

Hi

Anonymkode: d83d2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

vet du ,hvis man han det lukter det helt jævelig, så de trenger ikke tester

Anonymkode: e8c70...eec

Ikke alle det lukter like forferdelig med. Jeg hadde det som HI, kun helt på slutten av mensen, ikke ellers. Jeg ble i årevis fortalt at det bare var å ta vagitorier med gode vaginale bakterier - selv om jeg hadde gjort det mange ganger. Jeg ble først kvitt det etter at jeg av en helt annen grunn måtte gå på langvarig antibiotika.

Har hørt flere som har hatt det som meg også. Jeg synes det er rart de ikke tester med en dyrkningsprøve, for det kan jo også være andre årsaker, selv om diagnosen ofte er riktig.

Hi - etter du er ferdig med antibiotikakuren, husk å ta probiotika som er beregnet å bruke etter antibiotikakur (f.eks. Udo's Choice Super 8 fra helsekosten, eller annet merke - si du har tatt antibiotikakur! De på apoteket er som regel for svake.) Ta med fordel også en runde med gode vaginale bakterier (stikkpille til vagina - f.eks. vivag på apoteket), da bygger du raskere opp en god bakterieflora i vagina også.

 

Anonymkode: 1ffa8...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle det lukter like forferdelig med. Jeg hadde det som HI, kun helt på slutten av mensen, ikke ellers. Jeg ble i årevis fortalt at det bare var å ta vagitorier med gode vaginale bakterier - selv om jeg hadde gjort det mange ganger. Jeg ble først kvitt det etter at jeg av en helt annen grunn måtte gå på langvarig antibiotika.

Har hørt flere som har hatt det som meg også. Jeg synes det er rart de ikke tester med en dyrkningsprøve, for det kan jo også være andre årsaker, selv om diagnosen ofte er riktig.

Hi - etter du er ferdig med antibiotikakuren, husk å ta probiotika som er beregnet å bruke etter antibiotikakur (f.eks. Udo's Choice Super 8 fra helsekosten, eller annet merke - si du har tatt antibiotikakur! De på apoteket er som regel for svake.) Ta med fordel også en runde med gode vaginale bakterier (stikkpille til vagina - f.eks. vivag på apoteket), da bygger du raskere opp en god bakterieflora i vagina også.

 

Anonymkode: 1ffa8...925

Har ikke fått antibiotika,  men fikk resept på stikkpiller. Husker ikke nå hva det heter,  men jeg skulle bruke de i 10 dager. Det står på pakken også at det ikke skal brukes sammen med alkohol. 

Anonymkode: d83d2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke fått antibiotika,  men fikk resept på stikkpiller. Husker ikke nå hva det heter,  men jeg skulle bruke de i 10 dager. Det står på pakken også at det ikke skal brukes sammen med alkohol. 

Anonymkode: d83d2...d85

Mulig du har fått lokal antibiotika som skal virke hovedsaklig i vagina og ikke så mye resten av kroppen? Men litt går jo over uansett.

Anonymkode: 1ffa8...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du har fått lokal antibiotika som skal virke hovedsaklig i vagina og ikke så mye resten av kroppen? Men litt går jo over uansett.

Anonymkode: 1ffa8...925

Flagyl vagitorie 500 mg. Står i felleskatalogen at det er et kjemoterpautikum, hva nå det er. Er det antbiotika? Finner ikke noe info om det på felleskatalogen.

HI

Anonymkode: d83d2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flagyl vagitorie 500 mg. Står i felleskatalogen at det er et kjemoterpautikum, hva nå det er. Er det antbiotika? Finner ikke noe info om det på felleskatalogen.

HI

Anonymkode: d83d2...d85

Det er mot underlivs sopp

Anonymkode: 6f81f...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er mot underlivs sopp

Anonymkode: 6f81f...ca0

Står også at det er mot bakteriell vaginose. Men er det antibiotika? 

Hi

Anonymkode: d83d2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står også at det er mot bakteriell vaginose. Men er det antibiotika? 

Hi

Anonymkode: d83d2...d85

Ja. Flagyl inneholder Metronidazol. Samme virkestoff finnes også som tablettkur.

Anonymkode: 0f689...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...