Gå til innhold

Er broren min en egoistisk tufs ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er begynt å bli veldig lei av oppførsel til min bror. Han er 27 år snart, bor helt gratis hjemme hos våre foreldre. Han har full jobb og tjener vel rundt 400 000 kr i året. 

Han flyttet hjem til foreldrene våre for rundt 3 år siden etter et samlivsbrudd og skulle spare opp egenkapital... MEN i stedet har han bare pådratt seg mere gjeld. Feks så  har han kjøpt 2 ganske nye og dyre biler, han kjøper masse dyre klær og annet dill. Han går masse ut og ligger på hotell rett som det er, han påstår selv at han denne mnd har brukt minst 10 00 kr bare i minibaren på hotellet..

Men nå er det altså jul og i går fikk vi melding om at han ikke hadde råd til å kjøpe julegaver til barna, for han hadde hatt så mange utgifter denne mnd ??? Altså hans utgifter er eget forbruk på tull og tøys.

I tillegg til at han bor helt gratis som i at han får mat, gratis strøm osv så har pappa kjøpt nye dekk til bilen hans til 10 000 kr og han har betalt et kurs for han på 16 000 kr, i tillegg så fikk han dekt hele bil lappen når han tok den, det har ingen av oss andre 4 barn fått..

Har vi lånt penger av våre foreldre så må vi betale tilbake.. det trenger heller ikke lillebror. 

I år så gadd jeg ikke kjøpte presang til han for jeg viste at ungene ikke kommer til å få noe fra ham. Verken vi eller ungene har fått bursdagsgave av han, selv om han er blitt invitert i selskap. Ingen av ungene har fått dåpsgave og vi fikk heller ikke bryllups gave når vi giftet oss..

Mulig jeg er barnslig, men mest av alt er jeg drittlei av barnslig oppførsel og forskjellsbehandling..

Anonymkode: 3ea43...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er bortskjemt og det høres ut til at foreldrene deres har gjort en elendg jobb med oppdragelsen, men det kan jo være forhold som hverken vi eller du kjenner til som gjør at det har blitt slik.

Anonymkode: cd1d6...89a

Skrevet

For en playboy. Drit i ham.

Anonymkode: c2fdb...221

Skrevet

Ja han er barnslig. Samtidig, foreldrene dine oppdrar en drittunge. Han bor gratis, tjener fodt og får spandert alt mulig. Høres ut som min svoger. En bortskjemt drittunge på 26år. Det yngste barnet  svigerforeldrene mine har. Tror de tviholder på at lille guttebassen deres skal bo hjemme til de dør. Han er frekk og umoden, men bærer gullputer under armene.

drit i valpen!

Anonymkode: 17bf2...dc9

Skrevet

Foreldrene dine som har skapt et monster. De du bør være sure på...! 

Anonymkode: 0f201...8cd

Skrevet

fy fader så barnslig og umoden du er... at engelene dine ikke får gave fra han må være grusomt

Anonymkode: a93b3...700

Skrevet

Han er ikke familieorientert når han utelater gaver spesielt til spesielt  barn, men har han egne barn? Har du snakket med han om dette? 

Snakk med foreldrene dine om forskjellsbehandlingen. Det KAN jo hende at i hvert fall deler av penger/ting de gir han anser de som betaling for hjelp/måking/snekring etc? Også tenker de ikke på at gratis bosted også er en del penger feks

Jeg forstår du er irritert, ville jeg også vært, men alltid lurt å prate litt om ting :) 

Anonymkode: 56c63...671

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, men ut fra egen erfaring er det lite å få gjort noe med.

Min bror er lik, selv om han ikke bor hjemme. Forventer å få alt rett i hendene, har et høyt forbruk og er forbanna på verden fordi han ikke har egenkapital så han får kjøpt bolig. Han har i alle år unnet seg alt han har lyst på: ferier, weekendturer, skiutstyr til både bortover og nedover og mer til, golfutstyr, sukkelutstyr, møbler og elektrisk utstyr av nyeste modeller - alt state of the art. Så er han som sagt forbanna på verden, og foreldrene våre, for at de ikke vil gi han en mill i egenkapital så han får kjøpt seg stort hus i beste bydel. Å bo trangt er ikke noe for han, og han vil ha seg frabedt å bo i bydelene med riffraffet. Han er i likhet med din bror et økonomisk ødeland, som verken klarer tenke på forsakelse, sparing, leve nøysomt, bo seg opp etc. Han vil ha det han vil ha, og han vil ha det nå. Når han ikke får det blir han som sagt forbanna på verden og oss rundt.

Han har i alle de årene han har vært onkel (16 år) unnlatt å kjøpe bursdagsgave til mine barn, julegave bare når vi feirer sammen. Det skyldes ikke at han har vanvittig mange å kjøpe til. Vi er en liten familie, og mine barn er de eneste onkelungene han har. Nå som han har fått barn husker vi alltid på gaver, bursdag og jul - sender i posten om vi ikke er sammen. Men dette har ikke inspirert han til å gjøre det samme.

Det hører også med til historien at han ikke prioriterer tid med oss, avlyser plutselig familietur pga guttetur med kamerater etc. Har ikke kommet i alle såper, konfirmasjoner etc.

Dette er kjipt, men bruker ikke masse tankeenergi på dette eller lar det dra meg ned. Når vi en sjelden gang er sammen, later jeg som ingenting og gjør mitt for å ha det hyggelig sammen. Ikke minst for ungenes skyld.

Anonymkode: 593d0...6d5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er ikke familieorientert når han utelater gaver spesielt til spesielt  barn, men har han egne barn? Har du snakket med han om dette? 

Snakk med foreldrene dine om forskjellsbehandlingen. Det KAN jo hende at i hvert fall deler av penger/ting de gir han anser de som betaling for hjelp/måking/snekring etc? Også tenker de ikke på at gratis bosted også er en del penger feks

Jeg forstår du er irritert, ville jeg også vært, men alltid lurt å prate litt om ting :) 

Anonymkode: 56c63...671

Han får definitivt ikke penger pga at han hjelper til, trengs det hjelp så spør de oss eller resten av søskenflokken. 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

fy fader så barnslig og umoden du er... at engelene dine ikke får gave fra han må være grusomt

Anonymkode: a93b3...700

???

Skrevet
På 23.12.2017 den 16.03, Anonym bruker skrev:

For en playboy. Drit i ham.

Playboy?

Skrevet
4 timer siden, Evablaum skrev:

Playboy?

En playboy er en person uten forpliktelser, som bare "leker". (F eks bruker penger på gambling, alkohol, biler, damer...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...