Gå til innhold

Er broren min en egoistisk tufs ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er begynt å bli veldig lei av oppførsel til min bror. Han er 27 år snart, bor helt gratis hjemme hos våre foreldre. Han har full jobb og tjener vel rundt 400 000 kr i året. 

Han flyttet hjem til foreldrene våre for rundt 3 år siden etter et samlivsbrudd og skulle spare opp egenkapital... MEN i stedet har han bare pådratt seg mere gjeld. Feks så  har han kjøpt 2 ganske nye og dyre biler, han kjøper masse dyre klær og annet dill. Han går masse ut og ligger på hotell rett som det er, han påstår selv at han denne mnd har brukt minst 10 00 kr bare i minibaren på hotellet..

Men nå er det altså jul og i går fikk vi melding om at han ikke hadde råd til å kjøpe julegaver til barna, for han hadde hatt så mange utgifter denne mnd ??? Altså hans utgifter er eget forbruk på tull og tøys.

I tillegg til at han bor helt gratis som i at han får mat, gratis strøm osv så har pappa kjøpt nye dekk til bilen hans til 10 000 kr og han har betalt et kurs for han på 16 000 kr, i tillegg så fikk han dekt hele bil lappen når han tok den, det har ingen av oss andre 4 barn fått..

Har vi lånt penger av våre foreldre så må vi betale tilbake.. det trenger heller ikke lillebror. 

I år så gadd jeg ikke kjøpte presang til han for jeg viste at ungene ikke kommer til å få noe fra ham. Verken vi eller ungene har fått bursdagsgave av han, selv om han er blitt invitert i selskap. Ingen av ungene har fått dåpsgave og vi fikk heller ikke bryllups gave når vi giftet oss..

Mulig jeg er barnslig, men mest av alt er jeg drittlei av barnslig oppførsel og forskjellsbehandling..

Anonymkode: cbd73...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt.

Anonymkode: 7bcb3...ce1

Skrevet

Høres ut som en god kandidat til luksusfellen. Ja, han er en egoistisk tufs.

Skrevet

For en ubrukelig guttunge. Det er vel et tufsegen han har arva fra foreldrene deres, de lar ham jo tydeligvis ture fram som om dette er normalt - om det ikke hjelper å snakke med ham selv så ta det opp med foreldrene dine at de må kreve leie, mat, strøm osv når pengene hans ellers bare går på uvesentligheter.

Skrevet

Hvor gammel er foreldrene deres? Kan det være at han manipulerer dem, at det han driver med er en form for økonomisk vold mot foreldrene deres? Det er langt mer av det enn man ønsker å tro.

Uansett årsak, foreldrene deres må sette krav til ham. Det første må være å kaste ham ut, slutte å kaste penger etter ham.

Fornuftig den dama som dumpet ham. Det kan du fortelle foreldrene dine også - for det er helt tydelig at han ikke er i nærheten av å være voksen, han tar ikke ansvar hverken for eget eller andres liv. Han vil aldri få et godt og stabilt forhold om han ikke rydder opp i livet sitt.

Videre - finn ut hvorfor han holder på som han gjør. Kan det være han døyver en depresjon med måten han holder på? Kanskje har han angst? Kanskje er han bipolar? Kan det være andre ting han skjuler for dere, f.eks. spillavhengighet? Eller er det bare at han er en komplett uansvarlig egoist?

Anonymkode: d8290...9ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...