Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #1 Skrevet 23. desember 2017 Vi har kjøpt noen gaver på tilbud. De kan byttes så slikt sett er det ikke noe problem. Utfordringen er verdien på gaven. Når man kjøper gaver på tilbud må man da "fylle på" for å bruke mer på gaven? Skal kjøpe en gave for ca 250,- Fant en gave på tilbud som var nedsatt fra 750,- til 175,-. Må jeg da ut å kjøpe mer slik at jeg kommer opp til 250,- i forbrukte kroner? Ønsker de å bytte gaven får de jo bare 175,- for den og det er nok mindre enn de har brukt på gaven til oss. Anonymkode: affc4...e1d
sug lut Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Herre. Må man blande beløp inn i gavmildhet og ønske om å glede andre så er det så sykt i utgangspunktet at jeg ikke klarer å forholde meg til det.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 Jeg synes jo at i julen så er det tanken som teller og at pris ikke har noe å si. Men jeg er veldig lite materialistisk av meg og er nok redd for at flere av de vi gir gaver til ikke tenker slikt på det dessverre. Anonymkode: affc4...e1d
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt noen gaver på tilbud. De kan byttes så slikt sett er det ikke noe problem. Utfordringen er verdien på gaven. Når man kjøper gaver på tilbud må man da "fylle på" for å bruke mer på gaven? Skal kjøpe en gave for ca 250,- Fant en gave på tilbud som var nedsatt fra 750,- til 175,-. Må jeg da ut å kjøpe mer slik at jeg kommer opp til 250,- i forbrukte kroner? Ønsker de å bytte gaven får de jo bare 175,- for den og det er nok mindre enn de har brukt på gaven til oss. Anonymkode: affc4...e1d Jeg setter meg et "tak" og holder meg til det... Feks 250kr. Finner jeg da noe satt ned til 150kr så ser jeg muligheten til å "spe på" mer ettersom jeg ikke har nådd øvre grense. -Fordi det er gøy å gi mer, ikke fordi jeg er redd for hva de tenker Anonymkode: 46e09...483
Fru Banderas Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 Det er dust å bytte gaver. Eneste unntak er om størrelse ikke passer, eller om man faktisk fikk to identiske tremannstelt så man bytter det ene i kaffekjele, sitteunderlag og ekstra sovepose. Å være pengeverdiorientert er dust. Det er helt dust å måle gaver med hverandre.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 Jeg hadde ikke gitt mer. De har jo fått en gave til verdi på 750 som er tre ganger så mye som 250. Anonymkode: 5a2cc...036
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt noen gaver på tilbud. De kan byttes så slikt sett er det ikke noe problem. Utfordringen er verdien på gaven. Når man kjøper gaver på tilbud må man da "fylle på" for å bruke mer på gaven? Skal kjøpe en gave for ca 250,- Fant en gave på tilbud som var nedsatt fra 750,- til 175,-. Må jeg da ut å kjøpe mer slik at jeg kommer opp til 250,- i forbrukte kroner? Ønsker de å bytte gaven får de jo bare 175,- for den og det er nok mindre enn de har brukt på gaven til oss. Anonymkode: affc4...e1d Hvis du skal tenke sånn, så er det jo mer urettferdig at en får en gave verdt 250 kroner, mens en annen får en gave verdt 750 + kroner, selv om du har betalt det samme for begge Anonymkode: b90ae...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå