GÃ¥ til innhold

2 eller 3 barn?🙄🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 flotte barn på 2,5 år og 4,5 år. 

Jeg kubne ønsket å sagt at jeg var ferdig med å få barn. Men jeg føler meg ikke ferdig😬  Føler det er skummelt å evt. Skulle sette et barn til🙊 Redd det velter lasset.

vi har både økonomi å plass til det.Faste 100% jobber.

Begge under 30 år. 

Kan jeg få høre erfaringer fra dere som gikk fra 2 til 3 barn? 

Også fra dere som stoppet på 2 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det første året med 3 barn var utrolig slitsomt, men med 3 barn kreves det mer rutiner enn med 2 og det kommer litt etter litt.

Nå er minste snart 3 år og har aldri hatt det bedre enn nå

Anonymkode: 4f3b5...be8

Skrevet

Vi stopper på 2 (5år og 9uker) nå, selv om jeg gjerne skulle fått en til. Vi er 34år, hus, god økonomi og stabile jobbet, men vi tror en til kan velte lasset mtp logistikk. Vi skulle ha klart det, om jeg ufortutsett skulle blitt gravid nå, men tør ikke planlegge en til. De to vi nå har får vi mulighet til å følge opp en-til-en, vi slipper å bytte til større biler, og huset er akkurat passe stort nå med tre soverom (så vi slipper å bygge eller flytte). 

Vi måtte også jobbe litt for å få de to vi har, og føler oss så velsignet med at vi har fått de og de er friske og sunne begge to, så vi tar ikke sjansen...du vet "tenk om..."osv. -Vi gir oss på topp, rett og slett :) 

Anonymkode: 1c14b...5d1

Skrevet

jeg er storfornøyd med 3,men de er ikke så tette da, de er 15,10 og 13mnd

Anonymkode: 8605e...51d

Skrevet

Overgangen fra to til tre har ført til at eldste på åtte må klare seg mye mer selv. Hun må hjelpe til mer, og være mer selvstendig. Jeg syns det er vanskelig å få nok tid til henne, og det er sårt. Satser på at det blir bedre når babyen blir litt større og legger seg tidligere. 

Fireåringen er ekstremt sjalu, og krever også mye. Jeg føler at jeg aldri har nok hender eller stort nok fang. Når vi er på besøk hos folk er det som et sirkus som velter inn i stuen. 

Samtidig er det veldig mye kos og latter i kaoset. Det blir jo mye logistikk (og fortsatt er minste baby), men det er vi innstilt på. Vi føler oss heldige. 

Anonymkode: 26ae4...113

Skrevet

Jeg synes overgangen fra en til to var mye større enn fra to til tre.

Jeg synes det med rutiner, lære seg å sjonglere flere barns behov, ungene må lære å vente på tur osv, det var fra en til to det var merkbart og slitsomt.

Jeg følte meg totalt utslitt og tom for krefter da nr to var mellom ett og to år, men så gikk det seg jo til, rutiner faller på plass.

Å få nr tre gikk veldig greit, så greit at vi valgte å få nr fire også.

Nå er mine bar 8, 10, 14 og 16 år, en veldig fin gjeng og jeg har aldri angret. Mest sliten var jeg som sagt da nr to var liten.

Anonymkode: 26d60...0f7

Skrevet

Sjekk tidligere tråd her. Jeg fikk veldig mange bra svar der da jeg spurte. 💗

Anonymkode: 74876...864

Skrevet

Det er jo travelt og slitsom, men veldig fint! Vi har knappe to år mellom hver og det tror jeg har gjort at vi slapp sjalusi. De husker jo knapt livet før neste kom. Og de har ca samme interesser. 

Men i enkelte situasjoner merker man jo at man er i mindretall som voksen, spesielt når man er alene med barna. 

Nå er yngste 2,5 år og alt er mye lettere nå! 

Anonymkode: 8f306...e7f

Skrevet

Du må huske at det ikke er sikkert du bare får en til, vi fikk tvillinger. 

Måtte kjøpe ny bil, har ikke nok soverom. De sov ikke samtidig før de var over året.

Anonymkode: 20ce0...308

Skrevet

3 barn er en fin bukett😊 Jeg personlig synes 2 var litt for lite og mannen ønsket 3. Vi fikk alle i løpet av 5 år👌Veldig glad for at vi fikk de tett, de har veldig mye glede av hverandre.

Skrevet

Jeg er alene med 3 barn 100%. Det går veldig greit. De er 2,5 og 7 år nå. 

Den verste overgangen var fra 1-2 barn. PÃ¥ den tiden var jeg kjempe sliten, enda vi da var to foreldre. Nummer 3 bare gled inn i flokken.

Vi har gode rutiner og hverdagen går veldig fint. Men som en over her sier.. det føles som et sirkus velter inn når vi drar på besøk til andre. 

Angrer ikke et sekund på at jeg fikk nr 3 selvom jeg ble alene med de. Følte meg ikke ferdig med barn før han kom. Nå føler jeg meg helt ferdig og er kjempe fornøyd med gjengen min. Man finner sine rutiner og venner seg kjapt til å håndtere en til. 

Anonymkode: 06fd4...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...