Gå til innhold

Jeg tror jeg har funnet den beste innflytningsgaven til hytteeier'n..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brettspill!

I 2018 (hyttebyggerne blir ikke ferdig før sommeren) hvor vi alle sitter med nesa i en mobil er det viktig å finne roen i andre ting. Og å møte både barn og voksne over andre arenaer enn sosiale medier. 

Derfor gikk det plutselig opp for meg nå, mens jeg sliter med egen lakenskrekk siden 3/3 unger sover, at brettspill må være den ultimate hyttesyssel! 

Men, hva er de beste spillene? Jeg tenker Den forsvunne diamant - moro for alle aldre og forholdsvis raskt 

Ligretto - kortspill, men utrolig morsomt og mulig for mange å bli med

Risk - litt strategispill for de litt eldre

Tikcet to.. hvor enn det skulle være 

Vanlig kortstokk og yatzi, selvfølgelig. 

Og hva annet? Hva er det beste spørrespillet feks?

Siden jeg har så god tid hadde det vært moro å leiøte etter brukte spill og tilbud så vi kan lage en kjempestor og fin hyttegave til gode venner ☺

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Catan
Kinasjakk

Anonymkode: 2aa29...8a8

Skrevet

Trivial pursuit. Pinnespill. Og det jeg ikke husker hva heter eller hvordan man spilte det - et brett med hull i som man plasserte små "pinner" med runde hoder på, flere ulike farger.

Backgammon og sjakk hvis det bare er to på hytten, eller man deler seg opp i inne- og uteaktiviteter.

Ellers har jeg sett at ark har 50 % på alt av spill frem til jul. Men kjempegod idé å kjøpe brukt, du finner sikker flere når du har så god tid på deg.

Anonymkode: 9e055...474

Skrevet

scrabble

Anonymkode: 2aa29...8a8

Skrevet

Mummitrollspillet

Anonymkode: eea35...8d7

Skrevet

Geni - finnes både for voksne og i junior utgave

Anonymkode: c23ce...700

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trivial pursuit. Pinnespill. Og det jeg ikke husker hva heter eller hvordan man spilte det - et brett med hull i som man plasserte små "pinner" med runde hoder på, flere ulike farger.

Backgammon og sjakk hvis det bare er to på hytten, eller man deler seg opp i inne- og uteaktiviteter.

Ellers har jeg sett at ark har 50 % på alt av spill frem til jul. Men kjempegod idé å kjøpe brukt, du finner sikker flere når du har så god tid på deg.

Anonymkode: 9e055...474

Mastermind?

Anonymkode: 42f93...0c2

Skrevet

Spilll er stas! Monopol hører til, det kam gå i dagevis og potensialet for store utbrudd er upåklagelig. Ludo. Carcassonne. Villkatten. Og så MANGE kortstokker så alle kan legge kabal og man ikke så fort sitter og banner over seige fete kort. Yatzy.

Av kunnskapsspill er Europa på boks best.

Skrevet

Catan, Carcassonne, Cluedo, to kortstokker (gin rummy, også kalt rummy er kjempeartig), Ticket to Ride, Alias, Ryktet går (for tiden familiens favoritt) og Besserwizzer.

For de minste; ballongspillet, quips, lotto, stigespill.

Skrevet

Rummy, Alias, Villkatten

Anonymkode: 000a4...004

Skrevet

Memory, kinasjakk, Kokkelimonke.

Anonymkode: a1c19...791

Skrevet

Anbefaler Sequence. Kombinasjon av kortspill og fem på rad. 

Anonymkode: 7c876...a67

Skrevet

"Ryktet går" "klossmajor" "uno" "vil du vedde" "kinasjakk"

Våre barn er 14 og 11.

Anonymkode: 93c2b...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...