Gå til innhold

piping i øret i over to uker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Begynner å bli utrolig redd og nervøs. For nøyaktig to uker siden merket jeg en svak pipelyd i høyre øre. Etter flere dager uten at det gikk bort dro jeg til legen. Han sa at han ikke så noe galt, ba meg ta det med ro nå i julen og at det var meget gode sjanser for at dette ville forsvinne. Hvis det ikke gikk bort på nyåret måtte jeg komme tilbake for en mer nøyere undersøkelse.

Det er nå én uke siden jeg var til legen og det er fortsatt det samme. Det har nå som sagt vart i to uker. Merker humøret går nedover og jeg går ofte og legger meg bare for å prøve å sove bort lyden, men det går jo naturligvis ikke. Det er av og til det virker som at lyden dog "forsvinner" litt når jeg legger meg, men vet ikke om jeg blir lurt av meg selv eller om den virkelig er borte.

Følte dog idag at jeg var på bedringens vei da jeg ikke hørte den så fryktelig tydelig. Ble positiv innstilt på at det ville gå over, som legen sa, men utover nå på kvelden ble det plutselig høyere igjen (vet ikke om det hang sammen med at jeg drakk et glass øl og spiste mat, men kom iallefall etter det).

Jeg vet at jeg har vært dum og uforsiktig med å spille høy musikk tidligere i livet, men for et par år siden begynte jeg å tenke at jeg måtte være mer forsiktig og derfor skru ned volum hvis jeg hørte på musikk. Jeg er ikke noe ofte på konserter eller uteplasser. De siste månedene på jobb har vært ganske stressende. Jeg håper jo dette kan være årsaken og derfor at jeg må stresse ned.

Det eneste jeg klarer å tenke nå er at om dette går over vil jeg være evig takknemlig og ta helt sinnsykt vare på hørselen resten av livet.

Jeg måtte bare skrive noe om dette et sted for å få det ut.

 

Er det noen andre som har opplevd en slik piping over flere uker / måneder? Eller kan det være sannsynlig for at dette må jeg bare innstille meg å leve med resten av livet?

På forhånd takk for tilbakemelding.

 

 

 

Anonymkode: 66f44...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg har slik piping i øret som plutselig kom en dag uten forvarsel. Satt å så på TV med kjæresten da det plutselig kom på venstre øret.  Vel og merke så var det rundt tid på jobb da jeg begynte å bli veldig stressa. Det ga seg litt på venstre øret, men har nå hoppet over til høyre øret. Plutselig er det ikke piping, men plutselig kommer det igjen. Og nå hører jeg der på begge øra sånn av og på. Jeg ønsker at det skal gå over. Og har ikke ord for hvor mye jeg ønsker å ta vare på hørselen min ekstra godt hvis det går over. Det er veldig slitsomt!  

 

Har du blitt kvitt det? Såfall hva måtte til?

Anonymkode: 64fb6...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinnitus 

Har hatt det av og på i mange år. Vanlig «lidelse» mange lever fint med. Noen ganger er det ordentlig ille -da må man forsøke tiltak (via lege)

Anonymkode: e51d5...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...