Gå til innhold

Får dere ofte flashbacks fra barndommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg stadig oftere opplever korte glimt av barndommen. Bare situasjoner som skjedde da jeg var liten. Noe så enkelt som at ejg leier mamma på vei til butikken, og hun går alt for fort. Eller at jeg står og ser på en katt sammen med venninnen min, eller at pappa traller rundt på stua og smårydder - bordet er rotete og han har dongeribukse og bar overkropp.

Når glimtene kommer føler jeg stemningen tydelig.

Jeg har kanskje alltid hatt det sånn, emn føler at det har blitt mer av det i det siste.

Jeg vet at jeg har fortrengt opplevelser i barndommen i forbindelse med en ulykke.. men glimtene er ikke knyttet direkte til dette. Det er heller gode minner..

Hvordan har dere det?

Anonymkode: c3343...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte. Bodde i et annet land som liten og får noen ganger opp lukter og lyder som minner. Lukten av jungel og av dyrene vi hadde, lyder av summende insekter og plutselig en smak av maten vi spiste. Veldig korte glimt men der og da er jeg rett tilbake til barndommen.  Tror det er helt vanlig, har aldri tenkt det var rart i hvert fall 😊

Anonymkode: b312f...cae

Skrevet

Jeg hadde en svært traumatisk barndom, og får flashbacks, men de er ikke hyggelige, de er ganske grusomme. Jeg får aldri koselige minner som dukker opp fra barndommen.

Anonymkode: 81ff1...33c

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en svært traumatisk barndom, og får flashbacks, men de er ikke hyggelige, de er ganske grusomme. Jeg får aldri koselige minner som dukker opp fra barndommen.

Anonymkode: 81ff1...33c

❤❤😢

HI

Anonymkode: c3343...e17

Skrevet

Ja, ofte. Fra ferier i Spania, lyder og sanger, og innimellom smaker og lukter. Gode, trygge minner. 

Skrevet

De kom da jeg ble mor. Da begynte det å komme glimt fra min barndom, som jeg tydeligvis har fortrengt/ikke tenkt på. Jeg vokste opp under stor omsorgssvikt pga alkohol. Jeg har slitt med det i endel år Nå, men har lært å "fortrenge" det igjen. Mitt barn skal aldri oppleve noe av det jeg vokste opp med, ingen barn skal måtte det!

Anonymkode: 97742...e50

Skrevet

Ja, jeg har lite hyggelige flashbacks fra barndommen daglig. Særlig når jeg skal sove. Skulle ønske jeg slapp det.

Skrevet

Jeg hadde en traumatisk barndom, men hadde også mennesker jeg visste var glad i meg, mamma blant annet. Jeg hadde i mange år bare flashback til de grusomme opplevelsen, resten av barndommen min husket jeg svært lite av.

Det siste året har det strømmet på med de gode minnene, og jeg føler meg så utrolig takknemlig nå. Godt å kunne huske de gode tingene ❤️ Nå som det nærmer seg jul har det vært ekstra mye minner. De trigges av lukter spesielt!

Anonymkode: 2cc19...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...