Gå til innhold

Julegaver til mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begge barn fra før, og i år skal vi feire sammen med barna igjen. 

Hvordan gjør dere det når det kommer til gaver? Barna til samboer får en del mer enn mitt barn får. Det synes ganske godt på julaften. 

Anonymkode: 9cdd8...6ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har mitt og felles. Særkullsbarnet får mest, men de får jaggu mange gaver de andre også. Ingen av barna her som driver å teller gaver eller synes det er kjipt. 

Anonymkode: 3a23a...ada

Skrevet

Er det noe å gjøre med? Du tenker at de ikke skal få lov til å åpne alle sine gaver på juleaften? At dine skal få flere? På tide å lære å være takknemlig for det man får, og ikke bry seg så mye om hva andre får og ikke får. Blir så flau over slike som deg. 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Evablaum skrev:

Er det noe å gjøre med? Du tenker at de ikke skal få lov til å åpne alle sine gaver på juleaften? At dine skal få flere? På tide å lære å være takknemlig for det man får, og ikke bry seg så mye om hva andre får og ikke får. Blir så flau over slike som deg. 

Har du så store vansker med å svare folk med en høflig og grei tone? Blir flau over slike som deg Evablaum. Tenk litt!

Endret av cherry coke
Skrevet (endret)
2 minutter siden, cherry coke skrev:

Har du så store vansker med å svare folk med en høflig og grei tone? Blir flau over slike som deg Evablaum. Tenk litt!

Jeg tok jo en høflig og grei tone

Endret av Evablaum
Skrevet

Ikke mye høflig og greit når du skriver Evablaum

Anonymkode: cc14a...19f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye høflig og greit når du skriver Evablaum

Anonymkode: cc14a...19f

Drit i meg. Hi setter nok mer pris på at du  heller svarer på det vedkommende lurer på. 

Skrevet

Skjønnet følelsen. Her er det mannens sønn som får færre gaver enn våre fellesbarn. Ingen god følelse.

Anonymkode: 9fed4...84b

Skrevet

Når folk velger å gå inn i forhold med andre som har barn eller får barn med andre må dessverre barna lære seg at livet ikke er rettferdig. 

Anonymkode: 1ed39...729

Skrevet

Stebarna mine har en mye, mye større familie enn mine barn har. Slik er det bare, og jeg tror ingen av oss har tenkt over at stebarna sikkert får mer. Og hvis barna mine hadde reagert, så kunne jeg lett forklart for dem at de har hver sin øvrige familie og da kan det bli slik. 

Anonymkode: dedc3...7f6

Skrevet

Av oss får dem for lik sum. 

Anonymkode: dedc3...7f6

Skrevet

Når jeg bodde med en mann som også hadde barn fra før av, måtte vi forklare hans barn at mengden gaver ofte sto litt i stil med hva ungene ønsket seg. Mine barn har vært veldig beviste på hvem de gir hvilke ønskelister til. Til mormor hadde de masse ønsker, men ikke så dyre ønsker. Mormor elsker å pakke inn gaver og lager helt mange pakker. Så når det sto hjemmelagde ting, kom det ikke bare ett par sokker, men fem i ulike pakker osv. Så mengden var veldig ulik hos ungene, selv om de fikk fra nesten like mange alle sammen. Dette tok de litt tid før de skjønte, men når de knakk litt koden der så var dette helt greit. Jeg snakket gjerne litt med de når de skrev ønskeliste, slik at de kunne fordele litt her og der. Og ønsket de seg dyre ting ble gavehaugen mindre, litt greit å minne de på dette før julaften.

Alle ungene valgte også å ikke dra med seg gaver til den de skulle feire jul hos. Vi spurte om de ville ha med slke og åpne på julaften, eller om de ville åpne fra våres sider en dag i romjulen vi var samlet. De ville åpne hos den andre foreldren en annen dag, for hos begge de andre åpnet de en og en gave, det syns ingen av de så mye om. Vi har ofte brukt lsng tid vi også, men vil unegne leke med noe de har åpnet så kan de det, de må ikke se på hva de andre får eller forte seg å åpne så alke rekker å åpne før det er ny dag. 

Også er det forskjell på om noen gir en eller flere gaver. Slik som farmor til mine unger skal kun gi en innpakket gave, er det ti ting skal de være innpakket i en gave feks. (Hun har begynt å skjønne at ungene syns halve gleden er å gjette hva som er i gavene, det skal klemmes, gjettes og synes mange ganger før gavene åpnes. Hun har begynt å se hvilken glede dette gir ungene, det er større glede for de nesten enn å få en stor dyr ting)

Anonymkode: 1a7a2...767

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønnet følelsen. Her er det mannens sønn som får færre gaver enn våre fellesbarn. Ingen god følelse.

Hvordan går det an?

kjøper ikke din familie gaver til alle barna i familien deres (som jo stesønnen er en del av)?

Anonymkode: 6a68d...627

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det an?

kjøper ikke din familie gaver til alle barna i familien deres (som jo stesønnen er en del av)?

Anonymkode: 6a68d...627

Mine foreldre gjør, men uke mine tanter og kusiner. De kjøper bare til mine, da de ikke kjenner stesønn. De bor på annen kant av landet, og min mann og hans sønn har aldri villet være med på besøk. Det utgjør Ca 10-15 gaver, så forskjellen blir merkbar. 

Skrevet

Jeg har kjøpt noen ekstra gaver til mitt barn. Hun er takknemlig for alt hun får, men jeg ser at hun likevel blir litt sår når hun får rundt 10 gaver og stesøsken får over 30 gaver. Så da kjøper jeg noen små ekstragaver for å 'bøte' litt på det. 

Anonymkode: 13044...55c

Skrevet

er vel ikke så mye og få gjort, min samboerens sønner har mye større familie enn min har, han har kun meg, foreldrene mine, 2 onkler, 2 fettere og 2 tanter, fars familie gir ikke gaver da far aldri har vert i bilde, han er 3 år, så han forstår vel ikke så mye ennå,men guttene til min samboer er 10 og 13,og de synes det er urettferdig for han,men sånn er det jo bare, vi venter tvillinger neste år, familien til samboer er heller ikke stor bare mamma,pappa og ingen søsken, de er flinke til og ikke gjøre forskjell,men mamman til bonusguttene mine har stor familie, så blir mye mer på de uansett

Anonymkode: cbc85...757

Skrevet

Jeg har 3 barn med 2 forskjellige fedre. Den yngste får gaver fra 4, og de eldste får fra 12 pluss venner, så de har mangedoblet så mange gaver som yngstemann. Det er klart det er sårt for et lite barn.

Vi har løst det sånn at han får flere små gaver fra de 4 som gir han gave, men han får for  samme sum som søsknene. Vi klarer likevel ikke å gi like mange gaver som søsken får 

Anonymkode: be19f...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...