Gå til innhold

Er du administrator i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er flink til å gjøre husarbeid, noe gjør han på eget initiativ, mesteparten må jeg "delegere". Han glemmer ofte og må minnes på, av og til flere ganger og da blir jeg beskyldt for å mase. Han har også en tendens til å gjøre jobben halvferdig. Kaster halve søppelet, tar oppvasken, men rydder ikke på kjøkkenet osv Jeg føler jeg må gå etter han og gjøre jobben ferdig eller "mase". Nå er jeg grundig lei. Verste er at han er en perfeksjonist på jobb. Hans argument er at jeg ikke ser alt han gjør, men jobben jeg gjør med å planlegge ALT blir tatt som en selvfølge. Jeg har ansvar for økonomien, hva vi skal ha til middag, rengjøring, sosiale arrangement, legetimer osv 

Nå vil jeg streike! Orker ikke å være sjef i huset mer. Jeg fratrer stillingen, så får det gå som det går. Må leve med litt mer skitt og møkk og større matbudsjett, for mannen har null evne til å planlegge et eneste måltid, så da blir det takeaway. 

Jeg vet det er sånn i de fleste hus, men jeg vil ikke mer. Jeg blir ikke satt pris på 😢

Anonymkode: 093f5...578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er administrator når det kommer til mye av det som har med barna å gjøre. Har til enhver tid oversikt over alt de skal, hva de trenger etc. Ellers har vi noen fordelte oppgaver i hjemmet (jeg styrer alt som har med klær å gjøre o.l, men aner kkke hva som skjer utenfor husets 4 vegger..) Resten er ganske likt fordelt. Det passer oss fint. Husarbeid er et ikke- tema hos oss, da begge tar i et tak når vi har tid og ork til det. Middag lager den som er først hjemme. I perioder er det strøkent her, i andre perioder er det mye rot. Og det gjør oss ingrnting. Vi bruker ikke energi på å mase på hverandre. 

Skrevet

Google «det tredje skiftet». Du er ikke alene, søster!

Anonymkode: 26bbc...f22

Skrevet

Huff kjære deg! All min medfølelse <3 Det er en vond følelse når du står på og gjør så mye som ikke settes pris på. Jeg har forsøkt streikemetoden her, noe som resulterte i at hans famile ikke fikk julegaver... Så det funket dårlig gitt. Jeg får bare fortsette å delegere oppgaver til han og jage han rundt. Tror mange menn mangler "the eye" (det sier vi gjerne om gjeterhunder, hehe) for støv og rot!

Anonymkode: 5161c...de2

Skrevet

Jeg er absolutt administrator her i huset. Han lager middag og kan til nød rydde kjøkken uten at jeg sier noe, men vil jeg ha noe gjort så må jeg sende han lister på mobilen hans. Prøvde å henge opp liste men den ble ikke alltid sett. mobilen er klistret til han så den ser han.  Jeg tar meg av alt med klær og praktiske ting ang barnet vårt. Har vært inne på tanken å gå til streik men ønsker ikke at barnet vårt skal bo i en svinesti. Mannen min bodde med noen kompiser før han flyttet inn hos meg og det var svinesti i alle rom i huset der.

Anonymkode: 50474...06c

Skrevet

Jeg tror ikke det kommer til å bli svinesti, men standarden kommer absolutt til å gå ned. Men har valget mellom det og irritere meg grønn daglig, noe som resulterer i masing og krangel.

Jeg kommer heller ikke til å automatisk ta ansvaret for å huske på ting. Han må bare koble på hjernen hjemme også, ikke bare på jobb.

Jeg prøver dette, så ser vi hvordan det går...

HI

Anonymkode: 093f5...578

Skrevet

#METOO 😂🙈😅

Jeg er også drit lei, men forstår at jeg ikke har noe valg hvis jeg vil at ungene skal ha en forutsigbar hverdag 🙄

Hvis far hadde styrt skuta hadde ungene blitt sendt i bursdager uten gave, de hadde ikke hatt pentøy som passet, og de hadde stadig vekk måtte spise havregryn til frokost og stoppe på bensinstasjonen å kjøpe skolemat fordi det var tomt for brød eller pålegg 😅

Jeg har innsett at det er lite å få gjort noe med, men jeg skulle ønske at mannen forstod at det faktisk er en stor jobb å være daglig leder i Hus og hjem AS, og at jeg kunne «få noe igjen» for det, enten ved at han takket meg for det og viste at han satte pris på det, eller ved at han tok en litt større del av «det praktiske» arbeidet.

Skrevet

Hva gjør disse mennene hvis dere dør!? Sulter og velter i skit og skittentøy? Flytter hjem til sin mor? 

Anonymkode: 98126...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...