Gå til innhold

Maine Coon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har eller har hatt det? Vurderer den. Men hvordan er den ift rovdyr? Tas like lett som vanlig huskatt på 3 kg? 

Hvordan er den, som oftest, ift fremmede og hunder? Jeg har hatt to katter her jeg bor, ene slo seg halvt ihjel etter et fall og måtte avlives :( Andre ble bare borte, tror hun ble "tatt av reven" (eller naboens bikkje?). Det er endel år sida... Men synes Maine Coon ser litt tøffere ut? Trenger en som skremmer bort musa, som samtidig er søt og god mot oss her hjemme :)

Anonymkode: 2c358...be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Maine coon :) Utrolig rolig og tålmodig med barna (2 og 6 år). Den er vel på størrelse med 2-åringen, begge er rundt 12 kg. Det hender den fanger mus.

Vår er litt nervøs og skvetten pga oppveksten, så han løper og gjemmer seg når han ser en hund eller mennesker han ikke kjenner. Ellers skremmer han vekk andre katter. Vi har ikke så mange rovdyr her vi bor, så jeg vet ikke hvor lett den eventuelt blir tatt. 

Anonymkode: 02741...3a7

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en Maine coon :) Utrolig rolig og tålmodig med barna (2 og 6 år). Den er vel på størrelse med 2-åringen, begge er rundt 12 kg. Det hender den fanger mus.

Vår er litt nervøs og skvetten pga oppveksten, så han løper og gjemmer seg når han ser en hund eller mennesker han ikke kjenner. Ellers skremmer han vekk andre katter. Vi har ikke så mange rovdyr her vi bor, så jeg vet ikke hvor lett den eventuelt blir tatt. 

Høres bra ut :) hehe.. har en toåring jeg og. Vet at bare tilstedeværelsen av en katt vil skremme bort mus, så den trenger ikke nødvendigvis ta dem. Bare skremme litt. 

Jeg foretrekker litt skvetne katter egentlig, men som er trygg på menneskene sine. Men hørt de er "snille kjemper". Verste er katter som går bort til alle de ser. 

Er egentlig ikke mange rovdyr her heller, men vet det er rev og grevling. Tidvis gaupe, men den er litt sjelden. Vært ulv her for 15 år sida :P 

Anonymkode: 2c358...be0

Skrevet

Jeg har Maine Coon, men er lite rovdyr her da ;) Tatt endel lemmen nå i høst. Veldig snill, men ganske sær.

Anonymkode: a4ecc...784

Skrevet

Verdens kuleste katt 😅 min elsker vann! Dupper hode i vannskålen, går ned til sjøen på tur, og kommer hjem med pinner og tang 😂 

fanger en del mus og fugler og. Min er skikkelig ute katt. Mye personlighet 😍 

Anonymkode: b3255...639

Skrevet

De lukter skikkelig pyton ift vanlige katter!!

Anonymkode: 6d89b...9de

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lukter? Jeg har ikke merket noen lukt på vår katt, bortsett fra når vi har kjøpt feil Kattesand. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum eller? 😂 :bond:

Anonymkode: b3255...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...