Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Jeg blir gal. Klarer ikke lenger holde meg pedagogisk og snakke med pusestemme. Han sutrer over ALT om dagen. Griner fordi han ikke får på skoen, griner for at han må spise middag, griner for at han må ha på lue osv. ALT skal grines for. Det er tomt for Yougurt , da griner han for det også. Jesus! Jeg og far blir mer og mer irriterte på hverandre. Det er så ufattelig vanskelig å både føre samtale og tenke når du har en som sutrer deg i ørene. Nå er han sendt i barnehagen og det frister å la han bli til det stenger. Så slipper jeg unna med bare 2t sutring før han legger seg. Er alle unger sånn? Vært slik de siste to ukene🙈. hilsen mor som snart havner på psykiatrisk avdeling . Anonymkode: 0bfbf...98f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Det hjelper garantert ikke. Men 3 åringen i hus her er helt lik. Sutring og atter sutring.. Anonymkode: d7249...860
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hjelper garantert ikke. Men 3 åringen i hus her er helt lik. Sutring og atter sutring.. Anonymkode: d7249...860 Godt å høre at det finnes flere sutreunger. Misforstå meg rett😊. Jeg ser meg rundt og jeg føler meg så alene. Andre barn hører og griner ikke over ett nei. Si nei til min sønn og sutringen er igang. Føler nesten det er noe galt selv om det sikkert er normalt. hi Anonymkode: 0bfbf...98f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Sånn er det Det er alderen Anonymkode: eb31f...e28
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Min har perioder med dette. Men jeg ser sammenhengen. Tidlig morgen og trøtt, sliten etter BHG (sluttet med dagdupp) de kommer når hun er sliten. Her hjelper det å komme det i forkjøpet. Si hva som skal skje i forkant. Blir jeg sint/oppgitt så eskalerer det bare. Det ER unektelig slitsom, men de er tre år. De er jo sånn. De har følelsene utenpå kroppen, spesielt når de er slitne. Noe de ofte er. Og deres verden raser jo litt sammen hvis det er tomt for yoghurt. Min raser litt sammen om mannen glemmer å kjøpe helnøtt sjokolade. 😂 Jeg klarer bare å håndtere de følelsene. I helger er hun aldri slik nesten, så jeg ser en helt klar sammenheng med at livet vi lever blir for hektisk for henne. Anonymkode: 78aab...79e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min har perioder med dette. Men jeg ser sammenhengen. Tidlig morgen og trøtt, sliten etter BHG (sluttet med dagdupp) de kommer når hun er sliten. Her hjelper det å komme det i forkjøpet. Si hva som skal skje i forkant. Blir jeg sint/oppgitt så eskalerer det bare. Det ER unektelig slitsom, men de er tre år. De er jo sånn. De har følelsene utenpå kroppen, spesielt når de er slitne. Noe de ofte er. Og deres verden raser jo litt sammen hvis det er tomt for yoghurt. Min raser litt sammen om mannen glemmer å kjøpe helnøtt sjokolade. 😂 Jeg klarer bare å håndtere de følelsene. I helger er hun aldri slik nesten, så jeg ser en helt klar sammenheng med at livet vi lever blir for hektisk for henne. Anonymkode: 78aab...79e Haha nå måtte jeg le. Enda så irritert jeg egentlig er😂. Veldig sant. Jeg ble sur da mannen glemte å kjøpe julebrus i går🙈. Veldig sant. Merker de er slitne om dagen. Jeg jobber mye natt så de får sove til de våkner. Så sender jeg de i barnehagen så jeg kan sove. Mannen henter de kl 15. Gutten våkner 06.30 å leveres i bhg kl 09.30. Så han har korte dager tross alt. Du har helt rett. Takk for fine ord. hi Anonymkode: 0bfbf...98f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 Som de andre sier; treåringen er sliten og kan ikke se de store sammenhengene. I tillegg er de i en fase hvor de skal lære seg utrolig mange ting på relativt kort tid. Det å ville få til å ta på buksene selv, og plages samtidig som mor/far er småirritert og maser på at «nå må vi skynde oss»... For meg hjelper det å prøve å sette meg inn i min treåringen verden på den måten. Anonymkode: e7c1d...141
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Hos oss hjelper det å sette seg ned med ungen på fanget og bare kose en stund. Han har en klut han sutter på, og så sitter vi bare der i to, tre minutter. Mer trengs ikke. Jeg kan godt forstå at det kan være vanskelig og sette alt til side og parkere rompa i sofaen, men prøv, kanskje det virker hos dere og. Anonymkode: 0a3c3...c4c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hos oss hjelper det å sette seg ned med ungen på fanget og bare kose en stund. Han har en klut han sutter på, og så sitter vi bare der i to, tre minutter. Mer trengs ikke. Jeg kan godt forstå at det kan være vanskelig og sette alt til side og parkere rompa i sofaen, men prøv, kanskje det virker hos dere og. Anonymkode: 0a3c3...c4c Treåring som sutter på en klut!? Anonymkode: eb31f...e28
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha nå måtte jeg le. Enda så irritert jeg egentlig er😂. Veldig sant. Jeg ble sur da mannen glemte å kjøpe julebrus i går🙈. Veldig sant. Merker de er slitne om dagen. Jeg jobber mye natt så de får sove til de våkner. Så sender jeg de i barnehagen så jeg kan sove. Mannen henter de kl 15. Gutten våkner 06.30 å leveres i bhg kl 09.30. Så han har korte dager tross alt. Du har helt rett. Takk for fine ord. hi Anonymkode: 0bfbf...98f Jobben vår er jo å lære de å håndtere disse følelsene. Her må jeg også bare legge vekk det jeg holder på med og ta henne på fanget. Det hjelper å bli møtt med forståelse også. Og de forstår forklaringer godt. Jeg forstår du blir lei deg fordi du ikke får youghurt. Men nå skal vi lage middag og så kan mamma kjøpe ny youghurt på butikken i morgen. Kanskje du vil bli med etter barnehagen så kan du velge youghurt selv. Slike samtaler hjelper og hun forstår, og gleder seg til «tikken i morgen å kjøp joggush» Du skal heller ikke undervurdere at det faktisk er kos og nærhet hun trenger mest når verden detter sammen. Min har de siste ukene begynt å uttrykke at hun vil ha kos når verden detter i hodet hennes. Mamma, jeg vil kose fanget. Dette sa hun ikke for to måneder siden, da bare sutret hun. Anonymkode: 78aab...79e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Treåring som sutter på en klut!? Anonymkode: eb31f...e28 Ja. Er det noe galt i det? Det er mange treåringer som tyr til smokk når de er slitne eller lei seg. Ser ikke helt forskjellen. Anonymkode: 0a3c3...c4c
Evablaum Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Er det noe galt i det? Det er mange treåringer som tyr til smokk når de er slitne eller lei seg. Ser ikke helt forskjellen. Anonymkode: 0a3c3...c4c Begge deler er like ille.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 Jada, det er helt normalt! Ingenting i veien med din unge. De har som nevnt over følelsene på utisden av kroppen og trenger hjelp av oss til å regulere... Her hjelper det også å ta på fanget og roe ned, om det så bare er for et par minutter. Vi snakker mye om at det er helt greit å være sliten og trøtt, men at man ikke trenger å sutre. Mye bedre å si fra til mamma eller pappa at man er sliten, spørre om å kose litt på fanget etc. Det har jeg praktisert siden han var 2.5 år denne kommunikasjonen, og innimellom husker han på det og gir beskjed om at han er trøtt/sliten/lei seg. Da får han kose litt også går det over Han har vært ekstreeeeeeeemt masete og sutrete, men nå de siste par mnd har det gitt seg! Han er 4.5 nå, og det har gått fra sutring til masing. Men masing er greit, det overlever jeg Anonymkode: 7f8b5...4a1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #14 Skrevet 21. desember 2017 sånn er det og ha barn, er vel ganske typisk 3 åringer det der Anonymkode: 72b17...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå