Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Jeg hater sånne gufne kommentarer og fatter ikke at det er nødvendig. Satt på en kafé på fjellet med kjæresten. Vi delte bord med et hyggelig eldre par og de kom i snakk om området der vi var, som jeg ikke hadde noe spesielt kjennskap til. Så spurte mannen hvor vi var fra og så direkte på meg, hvorpå jeg svarte at jeg var fra mitt hjemland. Det slo meg i det jag svarte at han sikkert bare lurte på hvor i Norge vi bodde men men. Vi fortsatte å snakke litt om mitt land og språket der og så gikk de like etterpå. Da vi satt igjen, jeg og kjæresten, så ser han på meg med et litt hånlig blikk og sier "hvorfor så du at du var fra landet ditt...du kunne bare sagt at du var fra Moss." Hvorpå jeg forklarte at jeg luke godt kunne svare hjemlandet som Moss, ham spurte jo tross alt hvor jeg var fra og ikke hvor jeg bodde. Hvorpå han himler med øynene og rister på hodet for å uttrykke hva han mente. Typisk meg blir jeg så satt ut at jeg ikke klarer å svare han ordentlig for å påpeke at han kan spare seg for slike kommentarer i fremtiden, også himling med øyne og risting på hodet. Men jeg er så lei sånne kommentarer s ok m bare skal påpeke hva man har sagt eller gjort feil, men på en nedverdigende måte. Mulig jeg er var for slikt men jeg synes ikke de har sin plass i et forhold. Det blir sånn surmaga oppstøt som ikke har noe for seg. Anonymkode: 01e24...441
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Hvis han skammer seg over deg og din bakgrunn bør du ikke være kjæresten hans. Anonymkode: 19f8e...28d
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Hi Ja, jeg tror han skjønte slik som meg at spørmålet var ment litt annerledes, men jeg stusset over at han måtte bemerke det slik. Følte meg bare dum og at jeg hadde sagt noe veldig feil og begriper ikke hvorfor han sa det. Var nesten litt såret når jeg tenker meg om for han viser aldri noen interesse for mitt hjemland. Og jeg vet han irriterer seg når jeg snakker mitt morsmål med barna mine. Anonymkode: 01e24...441
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Høres ut som om han ikke helt takler at du kommer fra et annet land? Som en enkeltepisode så hadde jeg nok latt den gå, ev. spurt ham hvorfor han sier slikt, om han gjør det for å få deg til å føle deg dum - og at han i fremtiden bør tenke seg om før han sier slikt. Men jeg får inntrykk av at dette er noe du opplever stadig vekk, og da tenker jeg at han ikke er kjærest for deg. Anonymkode: 374c9...78b
Evablaum Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 Er han flau over at du er utenlending?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis han skammer seg over deg og din bakgrunn bør du ikke være kjæresten hans. Anonymkode: 19f8e...28d Det var vel heller motsatt.. Anonymkode: b6871...8c6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 Jeg tolka hele greia som at de lurte på hvor i Norge dere kommer fra. Virker som du snakker godt norsk,siden du skriver perfekt norsk. Jeg pleier alltid å svare hvis noen spør: " Jeg er fra Sarpsborg, men jeg er oopvokst i Moss." Det kunne du svart også. Anonymkode: b6871...8c6
Sysse Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 Det er jo ikke alltid man sier de rette tingene eller skjønner alt . Men enig med deg HI at det er nedlatende og få deg til å føle deg dum for ting du sier. Det er så ekkelt. Han burde heller sagt tror du misforstod og ledd litt med deg. Partnere skal støtye hverandre ikke trekke hverandre ned
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Skrevet 19. desember 2017 42 minutter siden, Sysse skrev: Det er jo ikke alltid man sier de rette tingene eller skjønner alt . Men enig med deg HI at det er nedlatende og få deg til å føle deg dum for ting du sier. Det er så ekkelt. Han burde heller sagt tror du misforstod og ledd litt med deg. Partnere skal støtye hverandre ikke trekke hverandre ned Hi Jeg merker dessverre at det ikke er første gangen. Nå er jeg egentlig lei, det virker som om alt han holder inni seg av ting som irriterer han glipper ut i små slengkommentarer her og der. Antydninger på at jeg ikke er bra nok eller ikke er glad nok eller annet. Begynner å bli slitsomt...rett og slett fordi jeg sitter igjen med en følelse av å ikke strekke til. Anonymkode: 01e24...441
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #10 Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var vel heller motsatt.. Anonymkode: b6871...8c6 Mener du at HI skammer seg over ham og hans bakgrunn? Anonymkode: 19f8e...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå