Gå til innhold

Stygt gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har prøvd å få barn i mange år uten hell. Leger sier vi må forsøke ivf, men dette sier mannen nei til. Ikke før om ett par år. Da er vi i 30 åra og det blir da over 10 år mellom mitt første og andre barn, noe jeg ikke vil. Er det da feil av meg og si at om han ikke er med på ivf nå, så går jeg ifra han? Savnet etter ett barn til er så stort at jeg gråter meg i søvn hver eneste kveld... Og jeg blir ikke lykkelig uten ett barn til. Og jeg vil ha det nå, helst for 3 år siden...

Mannen er klar til å få barn nå, det er praktiske årsaker som er i veien 

Anonymkode: 18060...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må leve det livet du ønsker å leve. Jeg har selv gått fra en mann sin brukte for lang tid på å velge å få nr.2, og da møtte jeg en annen og fikk to barn i rask rekkefølge. Har aldri angret. Jeg var ærlig hele veien om at dette var viktig.

Men to ting til deg:

1) aldersforskjell mellom søsken er egentlig ikke noe gyldig argument. At din egen alder blir for høy er noe annet. Det er et argument.

2) Mener du at dine odds for å bli mor er større uten ham enn med ham? Husk at du ikke er garantert å møte en ny partner som er riktig for deg. Og i alle fall ikke innen "fristen".

Anonymkode: 9c443...194

Skrevet

Dette er andre tråden din om dette på en uke eller to, er det ikke?

Anbefaler at du og mannen går i parterapi! Så fort som mulig. Ring familievernkontoret i morgen og bestill time!

Om jeg ikke husker feil fra din forrige tråd er det økonomi som er årsaken til at mannen helst vil vente 1-2 år. Da antar jeg at hvis du går fra ham nå så vil du heller ikke ha råd til å reise til utlandet for å bli gravid alene? Alternativet ditt da er ev. å satse på å bli gravid med en tilfeldig sexpartner - noe som ikke er særlig rasjonelt mtp. hvilke sykdommer du kan pådra deg. I tillegg er det en forferdelig egoistisk måte å få barn på når du planlegger at en tilfeldig på byen skal bli far. Et barn fortjener bedre enn som så! For om du går fra mannen din nå så er det langt fra sikkert at du vil finne en ny mann du kan leve sammen med på 1-2 år. De fleste oppegående menn vil gjerne at kvinnen skal ha greid seg litt på egen hånd før de hopper rett inn i et nytt forhold. Ergo, du risikerer å gå fra mannen uten å ha noen sjanser for å få flere barn. For jeg vil anta at din økonomi blir langt dårligere når du må stå for alle dagligdagse utgifter alene, bolig, strøm, abonnementer osv. osv...

Du virker deprimert. Du bør ikke få barn før du har fått en mer stabil psyke enn du har nå. Søk hjelp for din egen del hos psykolog, og ikke minst også for ditt fremtidige barn!

Og i tillegg ringer du fvk i morgen og bestiller time der til deg og mannen.

Anonymkode: 9476b...490

Skrevet

"Tilfeldig partner"? Hvorfor tror du hun skal ligge rundt for å bli gravid når de allerede sliter med naturmetoden? Det er da helt usannsynlig at hun skal kunne bli mor på den måten hvis de trenger IVF fra før av. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Tilfeldig partner"? Hvorfor tror du hun skal ligge rundt for å bli gravid når de allerede sliter med naturmetoden? Det er da helt usannsynlig at hun skal kunne bli mor på den måten hvis de trenger IVF fra før av. 

Kan være mannens sædkvalitet som er årsaken til ivf

Anonymkode: 8f7c3...00c

Skrevet

Dersom dere har et barn fra før vil jeg si; JA det er stygt gjort.

Skal barnet vokse opp som skilsmissebarn bare fordi du vil ha et til barn innen fristen? Velg heller parterapi som noen andre her har foreslått.

Anonymkode: ec9da...b0b

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen har prøvd å få barn i mange år uten hell. Leger sier vi må forsøke ivf, men dette sier mannen nei til. Ikke før om ett par år. Da er vi i 30 åra og det blir da over 10 år mellom mitt første og andre barn, noe jeg ikke vil. Er det da feil av meg og si at om han ikke er med på ivf nå, så går jeg ifra han? Savnet etter ett barn til er så stort at jeg gråter meg i søvn hver eneste kveld... Og jeg blir ikke lykkelig uten ett barn til. Og jeg vil ha det nå, helst for 3 år siden...

Mannen er klar til å få barn nå, det er praktiske årsaker som er i veien 

Anonymkode: 18060...4b0

Gråter deg i søvn? Herregud... er det mulig?  DU HAR ALLEREDE ET BARN. Skam deg.

Anonymkode: cd3bf...be7

Skrevet

Hvis du og mannen ikke har det bra sammen, så er det selvfølgelig en god grunn til å vurdere å gå fra han. Om dere hadde det bra sammen ,så tror jeg ikke du ville vurdert det engang. 
Revurdere forholdet kanskje, snakke sammen, familievernkontoret er nevnt. Forutsetningene for å sette et barn til verden er jo ikke de beste når du tenker sånn at det er bare å hoppe på en ny mann, så ordner det seg nok.

Jeg tenker det, om du finner en ny mann ganske kjappt, (er jo ikke akkurat noe man går i butikken og velger på øverste hylle) så tar det litt tid å bli kjent med hverandre, flytte sammen og lignende. Ikke alle menn er klar for å lage barn heller med en gang de treffer en ny kjærest, så jeg tenker at det vil ta minimum 2 år før du da evt blir gravid. Og hvis du og denne nye mannen ikke er en god match sånn biologisk (ikke alle menn og kvinner kan faktisk bli gravide sammen selv om begge har klart det helt fint med annen partner). Og da skal begynne med ivf, så er det vel et krav at man har prøvd selv i 1 år eller mer. Da kan det fort gå 3 år før du kommer i gang med ivf forsøk, og dette kan jo som kjent også ta tid. Min svigersøster brukte 2 år på første barnet, og 3 år på nr 2.

Om dere er i 30 åra om et par år, så har dere fortsatt mange år på å få barn.

Nå vet jeg ikke kostnadene, men kanskje det er en ide' å sjekke hvorfor dere ikke får barn, har din mann dårlig sædkvalitet, dårlige svømmer el.l? Eller ligger "problemet" hos deg?

Anonymkode: 1fe4e...c4c

Skrevet

Vel det ble 12 år mellom nr 1 og 2 fordi min mann ikke var klar for egne barn med det første. Jeg vurderte mange ganger å gå men bestemte meg for å bli. Når vi hadde vært sammen 8 år var han klar og vi fikk to tette. 

Skjønner at du er stressa mtp at dere sliter med fruktbarheten men jeg hadde ventet om jeg var deg. Min mann ble klar når han rundet 30. 

Anonymkode: b8c97...3ad

Skrevet

Du virker absurd selvsentrert.

Du har ikke krav på å få så mange barn som du ønsker deg.

Hvis dette er et så stort problem som du skisserer her, så har mannen din all min sympati som står oppreist i stormen, og innser at dere ikke bør ha flere barn når mor er så ustabil.

Kom deg i terapi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...