Gå til innhold

Datteren min på 7 er ikke lenger velkommen til naboen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nabojenta på 8 år  var på besøk her i helgen og det endte med litt krangling og sjalusi da nabojenta heller ville leke med søsknene til datteren min på 7 år.Da jeg skulle sende nabojenta hjem så snakker datteren min litt frekt til henne å sier at ja nå må du dra hjem...i to dager har datteren min prøvd å ringe på der,men de kommer bare med unnskyldninger for at hun ikke skal få komme på besøk. 

Min eldste på 11 år kom hjem fra de istad og da innrømmet nabojenta at hun bare løy til lillesøsteren fordi hun mente at hun var slem og at mammaen også hadde sagt det samme og at ikke hun var velkommen dit...bare de andre søsknene fikk lov å komme. 

Hvordan løse dette?

 

Anonymkode: 07dcf...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nabojenta på 8 år  var på besøk her i helgen og det endte med litt krangling og sjalusi da nabojenta heller ville leke med søsknene til datteren min på 7 år.Da jeg skulle sende nabojenta hjem så snakker datteren min litt frekt til henne å sier at ja nå må du dra hjem...i to dager har datteren min prøvd å ringe på der,men de kommer bare med unnskyldninger for at hun ikke skal få komme på besøk. 

Min eldste på 11 år kom hjem fra de istad og da innrømmet nabojenta at hun bare løy til lillesøsteren fordi hun mente at hun var slem og at mammaen også hadde sagt det samme og at ikke hun var velkommen dit...bare de andre søsknene fikk lov å komme. 

Hvordan løse dette?

 

Anonymkode: 07dcf...fcc

Snakk med foreldrene! Herregud så tafatt av deg. 

Anonymkode: 0eb14...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene til nabojenta. Det er jo tydelig at begge jentene er skyld i konflikten. Nabojenten var på besøk hos din datter, men valgte henne bort. Din datter ble såret og slengte ut av seg noen kommentarer da nabojenta skulle gå. Begge er skyld i situasjonen.

Og når dere foreldre har snakket sammen og blitt enige, så snakker dere med begge jentene sammen og får sluttet fred mellom dem.

Veldig rar reaksjon fra nabojentas mor å nekte din jente å komme til dem uten å undersøke hva som faktisk ligger bak konflikten. Så jeg forstår godt at du ber om råd til å løse dette.

Hold på at ja, din jente sa ting som ikke var akseptabel, men også at nabojenta provoserte dette ved å utestenge din datter fra lek i sitt eget hjem - og hold fokuset på at det som nå er viktig er at dere foreldre kan hjelpe jentene slik at de kan bli venner igjen - eller i hvert fall ikke uvenner - slik at de begge kan lære noe av dette.

Anonymkode: 92e6c...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo snakke med foreldrene! Typisk barn å si "mamma sier at". Hører det stadig i jobben og blant mine fire barns venner. "Mamma sier at du ikke får komme i bursdagen min". "Mamma sier at du ikke får komme hjem til oss mer". "Mamma sier at jeg bare får lov til å ha en inne" osv. I de fleste tilfeller er foreldrene helt uvitende 😉

Anonymkode: fd5b9...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...