Gå til innhold

Nav hjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg motar sosialhjelp men har fått beskjed av nav i nabokommunen( de er lettere å få pratet med så bruker de mye til veiledning ) å søke på fritidsaktiviter til barna.. dette mener nav i min kommune at livsopphold skal dekke.. har to jenter på aktivitet som blir ca 3000kr (i desember for hel sesong) men det er for dyrt for min del å ta av det jeg får i livsopphold 
Vet dere hva som er riktig?

Anonymkode: 87e39...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sier seg selv at om du bare lever på livsopphold så har du ikke penger til å dekke de ekstrautgiftene.

Du bør absolutt søke om å få dekket fritidsaktivitetene til barna. Sosialkontoret i kommunen du bor i er pliktig til å behandle søknaden.

Problemet er at selv om man i utgangspunktet har rett til å få dette dekket når man er i din situasjon og ikke har andre muligheter, selv om retningslinjene sosialkontorene har fått fra departementet sier det, så er det fremdeles helt opp til den enkelte saksbehandler/det enkelte sos.kontor hva de faktisk gjør. Dvs. det er ikke likebehandling, men tilfeldig hva man får dekket ut fra både hvilken kommune man bor i og hvilket kontor og hvilken saksbehandler man har.

Er det medlemsavgift for våren 2018 du nå skal betale? I så fall tror jeg det kanskje kan være lurt å vente til etter nyttår med å søke. Av to grunner. Nå på slutten av året er de ofte opptatte av å holde budsjett slik at de gjerne avslår ting de ellers kanskje ville dekket. Og fordi de ikke ønsker å betale noe for neste år i år. Og fordi de i januar begynner på et nytt budsjett, avgiften er for da inneværende sesong, og de kan lettere forsvare det da.

Anonymkode: e0573...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...