Gå til innhold

Har så forferdelig tannverk, men har ikke råd til tannlege!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er livsfarlig å gå med betennelse i tenner for lenge, det kan føre til betennelse i hjerteposen. Koster ikke mye å trekke/vippe ut noen tannrester, max 2000kr uten narkose selvfølgelig. Så vondt er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må komme deg til tannlege så fort som mulig, og få trekt denn roten.

Jeg gikk med tannverk litt forlenge, og kjære gud å syk jeg ble til slutt.. Det var blitt en infeksjon i kjeven. Jeg hadde ikke feber, men var totalt borte. Samboeren min måtte ta seg en fridag for å kjøre meg, for jeg var så langt unna kjørbar man kan komme. 

Skrap sammen det du har av kr her og der eller selg unna noe. Å trekke er ikke så dyrt, og heller ikke så vondt. Det er egentlig bare en lettelse.

Anonymkode: bbd6d...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen menneske !!!! Hvordan klarer du voksenlivet !!! Det koster nesten ingenting å trekke!! Det tar 2 minutter. Håper du ikke har barn, det der må du klare:Har man ikke penger så trekker man tanna og så ferdig med det. Drikk ei flaske vin først da om du er så sykt pysete. Hvordan tror du alternativet blir ? Sorry altså, men vil deg bare vel og det du gjør nå er bare dumt . Håper egentlig du tuller 

Anonymkode: 34ae3...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg hi. Vær så snill å finne deg en tannlege og få gjort noe med dette. Dette er faktisk slikt som kan gjøre deg alvorlig hjertesyk eller gi deg slag. Det vil du unngå, tro meg. Gå til nav og be om hjelp eller hva som helst. Lykke til! 

Anonymkode: 868cb...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du går til legevakta først, og det er så alvorlig som du sier, henviser han deg til sjukehuset samme dag, og dei legger deg i narkose. 

Anonymkode: 4caaf...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei man får ikke narkose for det! Hehe... 

Anonymkode: deefd...3be

Det er fullt mulig å få narkose, men det er ikke alle tannleger som utfører det, så det må avtales på forhånd, og det koster selvfølgelig mer enn om man bare bruker lokalbedøvelse.

Den he-he'en din viser at du egentlig ikke har peiling...

Anonymkode: afeb0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Øyne som ser!! skrev:

Det er livsfarlig å gå med betennelse i tenner for lenge, det kan føre til betennelse i hjerteposen. Koster ikke mye å trekke/vippe ut noen tannrester, max 2000kr uten narkose selvfølgelig. Så vondt er det ikke.

Koster ikke mye? 2000 kr er mye penger for meg i allefall. Og sannsynligvis for HI også. Hun må selvfølgelig få gjort noe med tanna, men å si at det ikke kostet så mye, max 2000 kr, syns jeg ble litt rart å si i denne sammenhengen.

Anonymkode: 36adb...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow... Du trenger ikke svare meg sånn.

Har selvfølgelig sjekket ut den muligheten, det er ingen tannleger i nærheten som deler opp

Anonymkode: 00b0c...dfc

Ikke her heller, har hørt at det er vanlig at tannleger ikke gjør det. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for tannleger, det er jo så vanlig å få delt opp regning hvis man har behov for det.

Har du ikke noe du kan selge? Du kan jo og søke om forbrukslån hos f.eks Santander. Kan du få forskudd på lønn? Du kan jo ikke vente i flere måneder med å fikse dette, det vil jo bare bli verre og du kan bli skikkelig syk

Anonymkode: edcc7...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke her heller, har hørt at det er vanlig at tannleger ikke gjør det. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for tannleger, det er jo så vanlig å få delt opp regning hvis man har behov for det.

Har du ikke noe du kan selge? Du kan jo og søke om forbrukslån hos f.eks Santander. Kan du få forskudd på lønn? Du kan jo ikke vente i flere måneder med å fikse dette, det vil jo bare bli verre og du kan bli skikkelig syk

Anonymkode: edcc7...11e

Ser nå at du kanskje ikke vil få det. Du har ikke et familiemedlem eller en god venn du kan få et kortsiktig lån av da?

Anonymkode: edcc7...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som du sier så bare vipper de ut tannen som er igjen, gjort på null komma niks.

Hvor i landet bor du? Kunne hjulpet deg her, men bor i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg HI. De har ikke tannfeen i nærheten av der du bor? De er veldig billig.

Ingen du kjenner du kan låne av? 

Mange stygge svar du får her. 2000 kr er ikke "bare" med skrapa økonomi. Men hvis du er student, og lever så trangt. Så ville jeg vurdert å jobbet, i stede for å studere. Evt studere deltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Øyne som ser!! skrev:

Det er livsfarlig å gå med betennelse i tenner for lenge, det kan føre til betennelse i hjerteposen. Koster ikke mye å trekke/vippe ut noen tannrester, max 2000kr uten narkose selvfølgelig. Så vondt er det ikke.

Har man ikke penger, så er 2000 kroner veldig mye

Anonymkode: edcc7...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ut ei rot selv i sommer, betalte 1100kr. Det var det verdt. Prøv å skrap sammen det du kan og evn spør om å få delt opp betalingen

Anonymkode: a2c01...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Matthea skrev:

Stakkar deg HI. De har ikke tannfeen i nærheten av der du bor? De er veldig billig.

Ingen du kjenner du kan låne av? 

Mange stygge svar du får her. 2000 kr er ikke "bare" med skrapa økonomi. Men hvis du er student, og lever så trangt. Så ville jeg vurdert å jobbet, i stede for å studere. Evt studere deltid. 

Jeg har aldri hørt om tannfeen, så må innrømme at jeg trodde du og svarte ufint, helt til jeg leste siste avsnitt og googlet tannfeen

Anonymkode: edcc7...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanna må ut, og det snarast. Hjelper ikkje å gå på legevakt og spørje etter antibiotika, om rota til problemet framleis står att. Ville heller snakka med NAV om økonomisk naudhjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, soleia skrev:

Tanna må ut, og det snarast. Hjelper ikkje å gå på legevakt og spørje etter antibiotika, om rota til problemet framleis står att. Ville heller snakka med NAV om økonomisk naudhjelp. 

Alternativet er vel at du er/blir så dårleg av infeksjonen, for infeksjon er det med slik verk, at du må leggast inn på sjukehus og få akutt tannkirurgi. Har hatt tannrotabcess to gonger sjølv, og det er temmeleg forferdeleg. Var berre ein stor lettelse å få trekt ut rota som var problemet den eine gongen, og det gjekk fort og greit. Ynskjer deg lukke til, og at du snart vert kvitt problemet. Og så må du søkje behandling for skrekken din. Når du har gått så lenge med berre ein rotstubbe att, så er det gjerne fleire ting som bør ryddast opp i før det blir for ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt sleip, for helsas skyld, og gå til tannlegen og få ordnet det, og så sier du først når de er ferdige at du må dele opp regningen. Er det krise, så er det krise, og du kan bli alvorlig syk av å gå uten behandling. 

Anonymkode: 1ebc8...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter tannlegen å dele opp så be dem sende regningen til inkasso, vi går alltid med på delbetaling, og så lenge du faktisk holder avtalen går det ikke ut over kredittverdigheten din.

Anonymkode: e03e7...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjorde du ikke noe mens du var student? Studenter betaler bare et minstebeløp i løpet av et år (får tilbakebetalt resten). Ellers har alle tannleger en plikt til å hjelpe, så absolutt alle må gi ut giro. Kan ikke denne betales ringer du å ordner avbetaling. 

Anonymkode: f1ea9...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gjorde du ikke noe mens du var student? Studenter betaler bare et minstebeløp i løpet av et år (får tilbakebetalt resten). Ellers har alle tannleger en plikt til å hjelpe, så absolutt alle må gi ut giro. Kan ikke denne betales ringer du å ordner avbetaling. 

Anonymkode: f1ea9...069

Jeg gjorde noe annet hos tannlegen da, men ikke noe med denne tannen fordi den plaget meg ikke. Tenkte ikke på det og visste ikke det kunne bli betennelser av det. 

Hadde en veldig dårlig opplevelse, skalv ta jeg satt på venterommet og svimte av i stolen. Skalv helt ukontrollert og tannlegen klarte nesten ikke å gjøre det hun skulle gjøre.. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, mister helt kontrollen. Er ikke noe pyse heller, smerter er jeg jo vant til!

Jeg skal til legen først for å utelukke alvorlig infeksjon og så ringer jeg tannlegen. Må bare få gjort det, har lest litt for mye skummelt på nettet nå :/ 

Anonymkode: 00b0c...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjorde noe annet hos tannlegen da, men ikke noe med denne tannen fordi den plaget meg ikke. Tenkte ikke på det og visste ikke det kunne bli betennelser av det. 

Hadde en veldig dårlig opplevelse, skalv ta jeg satt på venterommet og svimte av i stolen. Skalv helt ukontrollert og tannlegen klarte nesten ikke å gjøre det hun skulle gjøre.. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, mister helt kontrollen. Er ikke noe pyse heller, smerter er jeg jo vant til!

Jeg skal til legen først for å utelukke alvorlig infeksjon og så ringer jeg tannlegen. Må bare få gjort det, har lest litt for mye skummelt på nettet nå :/ 

Anonymkode: 00b0c...dfc

Kanskje tannlegen kan henvise deg til sykehuset?

Søsteren min har akkurat fått fikset sine tenner på sykehuset og der gir de ihvertfall ut giro.

Anonymkode: 11728...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du blir så redd og vil gjøre det billigst mulig, kan du jo be lege om å gi deg en resept på et par vival eller valium. Da blir du ganske raskt likegyldig i forhold til redsel;) fikk 5 mg vival i forbindelse med et panikkanfall en gang.. funket fjell(noen får sterkere dose og) ut i fra hvor stor angsten blir. 

Anonymkode: 73d33...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du blir så redd og vil gjøre det billigst mulig, kan du jo be lege om å gi deg en resept på et par vival eller valium. Da blir du ganske raskt likegyldig i forhold til redsel;) fikk 5 mg vival i forbindelse med et panikkanfall en gang.. funket fjell(noen får sterkere dose og) ut i fra hvor stor angsten blir. 

Anonymkode: 73d33...eca

Får jeg det så lett da? Det hadde kanskje gått. Hjelper jo ikke på smertene at jeg ligger og spenner hele kroppen sånn som jeg gjør heller.. Kanskje jeg klarer å ligge stille også...

Anonymkode: 00b0c...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går til tannlegen. Gjør det du skal og så sier du at du var sikker på at du kunne dele opp beløpet eller få regning.  

Anonymkode: 4e927...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...