Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Pga mange ulike årsaker så er sparekontoen skrapt og jeg sitter igjen med 2000kr som skal vare til 10.Januar 😱 Ønsker ikke stygge kommentarer og slikt, er i denne situasjonen uforskyldt. Har ikke sløst penger eller noe slikt. Er kun denne måneden det er helt krise, til vanlig klarer vi oss helt fint. Jeg har middager i skap og frys som dekker frem til 23.12. På julaften og nyttårsaften er vi invitert bort så de dagene er dekket og så skal vi i middagsbesøk to dager i romjulen så de 2000kr skal da dekke middag for 13 dager pluss frokost, skolemat(når skolen begynner igjen) og kvelds i 22 dager. Jeg fikk 4 Grandiosa av naboen idag, hun hadde kjøpt så mange at hun ikke hadde plass i fryseren så de kan jo spises til kvelds eller middag noen av dagene. Vi er 4 stk hjemme nå i julen, men babyen har alt den trenger av bleier, grøt, middager, fruktmos osv som ligger i fryseren. Så det er kun mat til meg og to småspiste barn i barneskolealder. Noen som kan komme med tips til billige middager? Kunne også tenkt meg oppskrift på brød/ rundstykker som er gode og lett å lage(jeg er ikke den beste bakeren) Tips om billige pålegg? Blir det helt krise så kan jeg låne penger, så hvis en blir syk og trenger medisin så ordner det seg. Anonymkode: 8710f...fcf
sug lut Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 Vent i hvert fall til ribba går helt til bunns i pris, når du kan kjøpe ribbe til 29 kroner kiloen har du middag for hele perioden på noen få kilo. Ribbe kan lages på så mange måter, så det blir ikke ensformig. Kjøp rotgrønnsaker og kål, mye mat for lite penger og mange muligheter. Havregrøt til frokost og kvelds.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 First price egg( kokt,stekt, eggerøre,omelett, lapper, vaffler, grønnsaksvafler) lag kjøttboller av en kjøttdeig, billigste potetsalat, litt spekemat, surkål, ris og potet er billig se på kg pris på kjøtt til feks kalkun, ribbe,svinestek, roastbiff, bak brød selv, first price sjokoladepålegg og syltetøy, ha syltetøyet i en skål så ser det bedre ut, saft i stedet for brus, middager til under 100lappen på Rema, hjemmelaget kjøttsuppe kan fryses og spises flere dager,risboller om du ikke har bakt, popcorn, styr unna dyrt godteri, Anonymkode: e9843...422
Fandens Oldemor Skrevet 18. desember 2017 #4 Skrevet 18. desember 2017 (endret) Kjøp priskrig-marsipan og lag konfekt til julesnacks. Rema har billig skivet røykalaks, og så har de en del kjøttpålegg til 15 kr pakken. 4 kg mandelpotet koster bare 28 kr. Når det gjelder billige middager, så foreslår jeg feks kyllingkjøttdeig og lapskausblanding med hønsebuljong. Smaker helt OK og metter godt. Stekte Best Pris middagspølser med potet og kålrabistappe (den på pose koster bare 16 nå, fersk kålrot koster 3,50/kg) er også helt greit. Risengrynsgrøt er nesten gratis nå, og det vil sikkert barna sette pris på å spise nå i julen. Fiskesuppe med reker eller fiskepudding og hvitløksbaguetter funker også. Ellers blir det nok mye julemat i rabatthyllene når det nærmer seg tid for å stenge noen dager! Endret 18. desember 2017 av Fandens Oldemor Forsøkte å få lik skriftstørrelse på hele teksten
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 Kalkun på obs til 29.90 pr.kg de har også 4 kg mandelpotet til 25 kr Jeg kjøpte 8 kg hvetemel for 34 kg på obs for noen uker siden, men vet ikke om det er samme pris nå. Anonymkode: 0c753...e68
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #6 Skrevet 18. desember 2017 https://www.frukt.no/oppskrifter/supper/enkel-gulrotsuppe/ vi hadde denne til middag i dag. Det er ihvertfall billig middag til en hverdag. Anonymkode: 17824...7e6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 Tusen takk folkens 😊 Jeg hadde en del sammalt grov hvete og hvetemel i hus så nå har jeg bakt 3 brød, 26 rundstykker og 20 ostehorn😁 Så frokosten og kveldsen er dekt inn der vil jeg tro. Har også 1 kg havregryn så da er det vel bare middager, pålegg og frukt som vi trenger. Ingen av oss er noe særlig glad i brus eller saft så det kjøper vi sjeldent. Har en halv flaske saft som vi kjøpte for en stund siden og jeg så julebrus koster 7kr på rema så får kjøpe to stk i tilfelle barna vil ha. Snop, chips, popcorn og sjokolade fikk jeg av en venninne i går så det har vi😊 Tror nok dette skal gå bra. Så får vi håpe ikke resten av visdomstennene begynner å plage meg, 7000kr røk bare på det, i tilegg til at vaskemaskinen ble ødelagt for 2 uker siden, det var varmgang i varmtvannsberederen for 1 uke siden slik at den kortsluttet og vi måtte ha ny, pluss utgifter til eletriker som måtte skifte ledninger og stikkontakt😫 For å ikke nevne at jeg fikk også fikk 9000kr for lite utbetalt i lønn, som jeg får utbetalt på neste lønning. Noen ganger så skjer bare alt samtidig😓 Hi Anonymkode: 8710f...fcf
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Skrevet 18. desember 2017 Rema 1000 har 5 kilo kyllinglår til 99 kroner, da har dere til noen middager De her rundstykkene er veldig gode, og enkle å lagehttps://lillepilt.wordpress.com/2011/01/25/rundstykker-i-langpanne/ Jeg bruker 1 ss sukker i stedet for sirup, og 1 ts salt i stedet for 2 ts salt Anonymkode: e96bc...df1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #9 Skrevet 18. desember 2017 Kjøp svinekjøtt på rema, jegergryte, da har du fint middag i 2 dager ☺️ Hjemmelaget lasagne kan du lage slik det blir rester av og. Anonymkode: eb635...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå