Gå til innhold

Penklær til barna - bruker du det du har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du det du har liggende fra før, hvis du har noe, eller mååå du kjøpe rød julekjole (f.eks)?

I år tar jeg det vi har. Ellers vokser de ut av pentøyet uten å få brukt det noe særlig. Det betyr at det ikke blir rød julekjole, men rosa glitterkjole og lyseblå kjole. Ikke julete i det hele tatt, men likevel pyntet.

Er det viktig for deg at barna dine har på det typisk julete pentøy i jula?

Anonymkode: ea818...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker alltid det de har av pentøy til jul. 

Anonymkode: c962b...e9c

Skrevet

Bruker alltid det vi har, til de fleste anledninger. Det er så sjelden de bruker penklærne, så de blir bare brukt èn gang hvis jeg skal kjøpe nytt til enhver anledning. 

Skrevet

Bruker det vi har, selvsagt. 

Pentøy blir brukt lite nok i seg selv, så det kjøper vi ikke mer enn nødvendig. 

Anonymkode: 7739f...b67

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker alltid det de har av pentøy til jul. 

Anonymkode: c962b...e9c

Enig, og til andre anledninger. Bor i et pengesterkt område der foreldre (mødre) er opptatt av å stashe opp ungene sine i sesongens farger og nyeste modeller. Mine døtre kan fint komme i svarte og røde kjoler i bursdag i mai, hvis det er det vi har liggende i riktig størrelse. Ungene bryr seg ikke, og jeg er opptatt av å unngå å formidle til dem at et "korrekt"/perfekt utseende og det å følge moten/følge flokken er viktig.

Anonymkode: 4e5a1...cc4

Skrevet

Enig med dere, bruker det vi har. Bortkastede penger å kjøpe pentøy som kun blir brukt 1-2 ganger. Til jul i år har jeg kun kjøpt ei skjorte til sønnen.

Anonymkode: 15f76...ec8

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med dere, bruker det vi har. Bortkastede penger å kjøpe pentøy som kun blir brukt 1-2 ganger. Til jul i år har jeg kun kjøpt ei skjorte til sønnen.

Anonymkode: 15f76...ec8

Er faktisk noe annet med gutter. De går liksom i skjorte samme hva

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er faktisk noe annet med gutter. De går liksom i skjorte samme hva

Det finnes jo forskjellige skjorter. :P Var masse fine juleskjorter, julesløyfer, slips og vester på senteret da jeg var der sist. Klarte heldigvis å ikke la meg friste da jeg var innom for å kjøpe siste julegaven. Vi har ikke råd til nye klær nå, så han får bruke det han har, som attpåtil er arvet. ;)

Anonymkode: 46b08...6ed

Skrevet

Kjøper som regel nytt, men jentene mine er storforbrukere av kjoler, så blir ikke brukt bare den ene gangen:) Gutten trenger som oftest nytt da han har vokst ut av fjorårets. Ikke så ofte han bruker penklær 😁

Anonymkode: cb1e3...8df

Skrevet

Bruker det vi har. Sønnen på 4 har 4-6 skjorter og da har vi nok til jula. 

Sønnen på 1 bruker bodyer ennå, og vi har slike me påsydd vest og sløyfe etter førstemann.

Anonymkode: caf0c...d63

Skrevet

Bruker rød kjole på julaften❤️ De to eldste har fått nye kjoler i år, minste bruker sin julekjole for tredje året på rad🤩 Til nyttår skal kjolen helst ha glitter💫

Skrevet

Hvis de har, så brukes de de har. I år har jentungen vokst fra alt, så hun må ha nytt. Da ønsker hun seg rød kjole. Ikke lett å finne til henne heller i år, da vi kanskje er litt sent ute, og ikke har allverdens med utvalg. Hun er også akkurat en mellomstørrelse nå mellom barn og voksen.

Anonymkode: 8fd46...8e2

Skrevet

Har pleid å kjøpe julekjole til datteren min, men vi kjøper kun det nødvendigste av klær og hun bruker den ellers i året også. I år har hun mørkeblå julekjole med litt glitter i, så den brukes nyttårsaften også og muligens også i bursdager på vinteren. 

Anonymkode: 51ff8...c8e

Skrevet

Jeg er ikke så glad i rødt, så ingen av jentene har hatt røde kjoler til jul noen gang. Det betyr også at kjolen jeg kjøper til jul kan brukes igjen utover året. Kjøper som regel en ny til jul, ofte lik eller matchende til jentene, og fargetoner som matcher jentene på tilbehøret til gutten. De har forresten hatt vinrød/burgunder et år, det er eneste rødfargen jeg liker.

Det blir som regel mørk blått, lyst/hvitt/svart med gulldetaljer eller lignende. 

I år har jeg ikke kjøpt nye kjoler. Enda... De mørkeblå fra i fjor passer enda og er jo fine fremdeles. Mulig det blir første året uten nye kjoler i år. Gutten har fått nytt, men han hadde vokst ut av alt han hadde.

Anonymkode: db21f...41b

Skrevet

Kjøper ikke nytt, med mindre det gamle er for lite. Må få sjekket om han har noen bukser som passer, da han nekter å bruke noe annet enn joggebukser, er det ikke ofte jeg kjøper andre bukser. Skjorte trenger han ikke, da vi nylig arvet. Skal bare se om jeg finner en grei vest, han er glad i vest og hatt til.

Anonymkode: 84bad...ab4

Skrevet

Bruker det vi har om vi har noe som passer anledningen. I år hadde hun vokst ut av alle penkjoler, så jeg har kjøpt ny kjole.  Den blir nok brukt både julaften og nyttårsaften. Ble en dyp blåfarge som fint kan brukes til alle anledninger :) 

Anonymkode: 5ff21...7c9

Skrevet

Varierer. Kjøper nytt hvis vi ikke har noe særlig liggende. Men kjøper jo ikke for å bare bruke i jula. 

Eldste bruker pentøyet hun fikk før jul i fjor på nytt. Hun er 11 og vil sjelden gå i kjoler lenger. Så liten vits å ha mange. Er ikke som da de gikk i kjoler i alle bursdager da de var yngre.

lillebror fikk ny skjorte og bukse til en dåp i høst. Bruker det i jula og.

Anonymkode: bda59...486

Skrevet

Kan ikke huske å ha kjøpt pentøy noen gang, min svigermor elsker shopping og de rekker aldri å mangle kjole før en ny er på plass.

Anonymkode: 4440c...81c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes jo forskjellige skjorter. :P Var masse fine juleskjorter, julesløyfer, slips og vester på senteret da jeg var der sist. Klarte heldigvis å ikke la meg friste da jeg var innom for å kjøpe siste julegaven. Vi har ikke råd til nye klær nå, så han får bruke det han har, som attpåtil er arvet. ;)

Anonymkode: 46b08...6ed

Ja, men skjorte er jo ofte skjorte da. "Juleskjorte" blir litt i "stygg julegenser-kategorien" :D

En klassisk skjorte passer jo til alt, t.o.m 17.mai. 

Synes det er fint at folk bruker det de har :)

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke huske å ha kjøpt pentøy noen gang, min svigermor elsker shopping og de rekker aldri å mangle kjole før en ny er på plass.

Og du synes det hun handler er fint? Det er jo supert.

Skrevet

Min datter har 4-5 kjoler som hun veksler på å bruke, gjerne en "julete" kjole en pensommerkjole, og to-tre til. Hun går i 25-30 bursdager og andre anledninger hvor man pynter sesg i året, så jeg synes ikke det er i overkant :) Bare i jula skal vi i 5 ulike selskaper hvor julekjolen blir brukt i tillegg til at hun sannsynligvis kan bruke kjolen til neste år.

Min sønn har bare en dress men 2-3 skjorter. I tillegg har han en "finbukse" som han kan ha på seg i barnebursdager.

Anonymkode: 6e9e0...212

Skrevet

Bruker stort sett det vi har, men i år var jeg på Cubus på big smile day og sa kjøpte jeg røde strømpebukser. Så i år har 10-åringen en mørk blå kjole og 8-åringen en sort kjole, og begge vil ha på seg røde strømper og rød neglelakk 😉

Anonymkode: 7eba1...2e7

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du synes det hun handler er fint? Det er jo supert.

Det er vel hverken bedre eller verre enn noe annet. Jeg bryr meg ikke om klær. Man kan si svigermor har bedre smak enn ungene, som helst vil ha overflod av tyll og glitter. Svigermor er opptatt av at klær skal være «skikkelige».

Skrevet

Bruker det vi har. Har en søster som kjøper fantastiske kjoler et par ganger i året. 

Ellers kjøper jeg alltid skjørt. Gull, sølv og rødt (basis farger) så har de alltid en pengenser i hvitt og rødt liggende. Bolerojakke kan også brukes minst to sesonger. Synes skjørt er mer anvendelig og blir brukt mer. 

Disse søte julekjolene er fine, men bortkasta penger. 

Anonymkode: d8639...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...