Gå til innhold

Min 17 årige sønn ble tatt i skrittet av en jente på fest i går..

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ok. Det er mange menn som klår på damer i fylla. Å ta noen i skrittet tror jeg er litt mer uvanlig (og ganske frekt),  men det å ta rundt noen, kanskje litt i sammenheng med dans,  og det å beføle noen (uten invitasjon) er så vanlig at skal alle rope metoo av den grunn så blir det håpløst spør du meg. Noen har sikkert god grunn til å føle seg seksuelt trakassert,  men mange har det ikke. Kampanjen er ikke bare positiv, den skaper hysteri der vi skal kriminalisere alt mulig dill dall.

Anonymkode: 83332...80a

Hva slags mennesker er du omgitt av? I vår vennegjeng er det faktisk ikke vanlig at menn klår på kvinner de ikke har en slik relasjon til. Hvorfor endrer du grensene så mye «i fylla»? Synes du virkelig at det er greit at hvem som helst klår på deg, bare vedkommende er full nok? Grøss p

Det som er håpløst er at du ikke forstår hva metoo handler om. Det er aldri greit at noen klår på andre uten deres samtykke.  Alkohol eller ei..

Endret av Evablaum

Fortsetter under...

1 minutt siden, Evablaum skrev:

Hva slags mennesker er du omgitt av? I vår vennegjeng er det faktisk ikke vanlig at menn klår på kvinner de ikke har en slik relasjon med. Hvorfor endrer du grensene så mye «i fylla»? Synes du virkelig at det er greit at hvem som helst klår på deg, bare vedkommende er full nok? Grøss p

Det som er håpløst er at du ikke forstår hva metoo handler om. Det er aldri greit at noen klår på andre uten deres samtykke.  Alkohol eller ei..

Så forklar meg hva mer metoo handler om.

Jeg har opplevd menn som er langfingret både i vennegjengen og ellers blant fremmede eller kjentfolk. Skal vi få helt slutt på ubehagelige tilnærmelser fra interesserte mannfolk så må vi kappe ballene på de. 

Alkohol gjør selvfølgelig at grensene flyttes.  Situasjoner oppstår der de ellers kanskje ikke ville oppstå. Alle oppfører seg som regel fint i edru tilstand.

Helt greit med metoo,  men du skal ha god grunn for å skrive det på din facebook-profil mener jeg. Menn begår tabber slik som kvinner.

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opplevd menn som er langfingret både i vennegjengen og ellers blant fremmede eller kjentfolk. Skal vi få helt slutt på ubehagelige tilnærmelser fra interesserte mannfolk så må vi kappe ballene på de. 

Alkohol gjør selvfølgelig at grensene flyttes.  Situasjoner oppstår der de ellers kanskje ikke ville oppstå. Alle oppfører seg som regel fint i edru tilstand.

Helt greit med metoo,  men du skal ha god grunn for å skrive det på din facebook-profil mener jeg. Menn begår tabber slik som kvinner.

Jeg er omgitt av mennesker som respekterer andre mennesker. Også når de har drukket alkohol. Uten at ballene hat blitt kappet av disse mennene. Kvinner som deg, som mener at «sånn er det bare» har bidratt til at kvinner har blitt seksuelt trakassert i årtusener. Nå derimot, sier vi at NOK ER NOK! Klarer du ikke å oppføre deg som folk, så risikerer du faktisk at noen lager en profil om din oppførsel og outer deg. Så selv om du ikke bryr deg om at andre klår på din kropp, så er vi heldigvis mange andre som ikke finner oss i det. Og metoo bidrar forhåpentligvis til at vi kan snakke høyt om det, og at menn (og enkeltekvinner) går inn i seg selv og skjerper seg. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sikkert bare fordi du omgås harrytasser. Jeg har faktisk aldri opplevd i voksen alder at menn klår på fest. 

Anonymkode: b4844...6ec

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Bare nei!

Alkohol senker terskelen, men mennesker som respekterer andre mister ikke respekten av alkohol. De bare viser sitt sanne jeg, og burde snarest fases ut av vennegjengen.

Aksepterer man oppførselen vil den aldri endres.

Anonymkode: b5fee...c57

2 timer siden, Evablaum skrev:

Jeg er omgitt av mennesker som respekterer andre mennesker. Også når de har drukket alkohol. Uten at ballene hat blitt kappet av disse mennene. Kvinner som deg, som mener at «sånn er det bare» har bidratt til at kvinner har blitt seksuelt trakassert i årtusener. Nå derimot, sier vi at NOK ER NOK! Klarer du ikke å oppføre deg som folk, så risikerer du faktisk at noen lager en profil om din oppførsel og outer deg. Så selv om du ikke bryr deg om at andre klår på din kropp, så er vi heldigvis mange andre som ikke finner oss i det. Og metoo bidrar forhåpentligvis til at vi kan snakke høyt om det, og at menn (og enkeltekvinner) går inn i seg selv og skjerper seg. 

Enig. Å skylde på fylla er tull. 

Anonymkode: f9ab2...1d6

Annonse

Jeg bare informerer om hvordan det er i tilfelle dere lever på en rosa sky og tror alt er så forbannet perfekt de fleste steder. Dritlei all sutringa om alle som har blitt seksuelt trakassert.  Det er neimen ikke få.

Jeg klarer fint å gi beskjed til pågående menn på byen at de kan kutte ut. Jeg er gift og er ikke interessert. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare informerer om hvordan det er i tilfelle dere lever på en rosa sky og tror alt er så forbannet perfekt de fleste steder. Dritlei all sutringa om alle som har blitt seksuelt trakassert.  Det er neimen ikke få.

Jeg klarer fint å gi beskjed til pågående menn på byen at de kan kutte ut. Jeg er gift og er ikke interessert. 

Men det skulle da være fullstendig unødvendig - og dessuten burde du vite bedre enn å tro at din reaksjon er fasiten. At du ikke bryr deg fratar ikke andres opplevelse av at det ikke er greit noe som helst legitimitet.

Tvert imot er du en stor del av problemet. Det å unnskylde oppførselen og attpå til langt på vei forsvare den bidrar til at disse mennene fortsetter.

Samtidig bør vi vel ha en annen kampanje gående,  hvor vi ser litt på hvordan mange kvinner kler seg og ter seg på byen. Den kan hete luremus-kampanjen, hvor alle menn som har blitt lurt av deilige luremus kan skrive luremus på facebook-profilen sin??? 

Mange blir jo lurt av luremus til å utøve seksuell trakassering ved å f.eks ta på luremusa, haha.

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig bør vi vel ha en annen kampanje gående,  hvor vi ser litt på hvordan mange kvinner kler seg og ter seg på byen. Den kan hete luremus-kampanjen, hvor alle menn som har blitt lurt av deilige luremus kan skrive luremus på facebook-profilen sin??? 

Mange blir jo lurt av luremus til å utøve seksuell trakassering ved å f.eks ta på luremusa, haha.

Nei, på ingen måte. Det finnes ikke et antrekk i verden som berettiger seksuell trakassering!

De aller fleste menn gir seg med en gang du sier fra.

Tenk om det kommer en mann og klapser en av dere prektige damer på rumpa,  hva gjør dere? Føler dere voldtatt?

Jeg hadde ledd, men bedt han dra til hel visst han gjorde det igjen 😂 

Men dette er selvfølgelig et dødsalvorlig tema som vi ikke må spøke med. Noen av dere får nokk aldri oppmerksomhet fra menn i det hele tatt...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tuller du?

Anonymkode: fdda7...470

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, på ingen måte. Det finnes ikke et antrekk i verden som berettiger seksuell trakassering!

Oppførsel er viktigere enn antrekket.  Ei luremus inviterer uten å bruke ord. Er det rart mange menn går på en smell?

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tuller du?

Anonymkode: fdda7...470

Nei. Luremus -diskusjonen bør frem i lyset slik som alt annet, eller er det bare menn som skal settes på plass i likestillingens navn?

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om det kommer en mann og klapser en av dere prektige damer på rumpa,  hva gjør dere? Føler dere voldtatt?

Men dette er selvfølgelig et dødsalvorlig tema som vi ikke må spøke med. Noen av dere får nokk aldri oppmerksomhet fra menn i det hele tatt...

Det er du som sidestiller dette og voldtekt nå, det har jeg tilgode å se fra andre i tråden. 

Og du gjør deg selv ingen tjeneste ved dette, ei heller ved å implisere at de som ikke godtar denne oppførselen er sperpete. Du bare framstiller deg selv som enkelt møblert.

Personlig synes jeg slike menn er ekle, men jeg blir ikke traumatisert på noe som helst vis. Bare forbanna over at de tror de kan ta seg til rette på kroppen min. Og jeg kommer aldri til å godta det, det handler om å si fra for de som ikke klarer å si fra også. Og da særlig dem som har vært utsatt for alvorlige overgrep tidligere, og nok en gang må oppleve at noen ikke respekterer grensene deres. 

Det kan da ikke være så forbanna vanskelig å ikke ta på intime steder på andres kropp mot deres vilje!!!

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kommentaren sier veldig mye om deg.............Du fremtår ikke spesielt smart

Anonymkode: 231cd...20d

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppførsel er viktigere enn antrekket.  Ei luremus inviterer uten å bruke ord. Er det rart mange menn går på en smell?

Ja, det er rart. Enkelt og greit.

Disse «invitasjonene» skjer så godt som utelukkende i disse mennenes hode. I det samme området av hjernen der deres oppblåste ego sitter.

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er rart. Enkelt og greit.

Disse «invitasjonene» skjer så godt som utelukkende i disse mennenes hode. I det samme området av hjernen der deres oppblåste ego sitter.

Eh, tuller du? Tror du ikke det finnes luremus som bruker blikk og bevegelser for å lokke til seg menn. De koser seg med oppmerksomheten de får men har ingen planer om sex. 

Ja jeg er sikkert "enkelt møblert" siden jeg ikke hiver meg på klagekoret.  Jeg mener menn skal oppføre seg fint,  kvinner også samtidig som kvinner bør bli litt tøffere.  Metoo på facebook-profilen er bare en offer-greie som skal understreke at vi er offer alle mann og norske menn er drittsekker

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er sikkert "enkelt møblert" siden jeg ikke hiver meg på klagekoret.  Jeg mener menn skal oppføre seg fint,  kvinner også samtidig som kvinner bør bli litt tøffere.  Metoo på facebook-profilen er bare en offer-greie som skal understreke at vi er offer alle mann og norske menn er drittsekker

I begynnelsen prøvde du å komme med reelle argumenter for at metoo er overdrevet. Når du ikke kom i mål, begynte du å skrive innlegg her som ikke henger på greip. For å provosere. Det viser bare på at du ikke har skjønt #metoo, og det er helt greit. Mange som faktisk misforstår hva denne kampanjen handler om. 

19 minutter siden, Evablaum skrev:

I begynnelsen prøvde du å komme med reelle argumenter for at metoo er overdrevet. Når du ikke kom i mål, begynte du å skrive innlegg her som ikke henger på greip. For å provosere. Det viser bare på at du ikke har skjønt #metoo, og det er helt greit. Mange som faktisk misforstår hva denne kampanjen handler om. 

Hehe, javel blaum,  men jeg mener det jeg skriver fra begynnelse til slutt. Det er sett fra en litt annen synsvinkel.  Du bør ta innover deg at det er flere måter å se en sak på og at det er positivt. 

Når det er sagt vil jeg (for de som skulle være i tvil) understreke at jeg mener folk skal behandle hverandre med respekt uavhengig av kjønn.

Respekt er viktig og det er kanskje noe du eva kan ta til deg. Du har vel ikke så mange hyggelige, respektfulle svar å vise til i din tid her inne. 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ok. Det er mange menn som klår på damer i fylla. Å ta noen i skrittet tror jeg er litt mer uvanlig (og ganske frekt),  men det å ta rundt noen, kanskje litt i sammenheng med dans,  og det å beføle noen (uten invitasjon) er så vanlig at skal alle rope metoo av den grunn så blir det håpløst spør du meg. Noen har sikkert god grunn til å føle seg seksuelt trakassert,  men mange har det ikke. Kampanjen er ikke bare positiv, den skaper hysteri der vi skal kriminalisere alt mulig dill dall.

Det handler ikke om å kriminalisere noe. Det er nok ingen som mener man skal anmelde folk bare fordi de er sosialt tilbakestående og tror det er OK å klapse andre på baken eller grafse dem i skrittet.

Det handler om bevisstgjøring rundt respekt for andres grenser, og om å ikke undergrave andres integritet og faglige dyktighet (i tilfeller hvor uønskede tilnærminger skjer på arbeidsplassen). Det er lett å devaluere og ufarliggjøre en kvinne (eller mann) ved å redusere personen til et seksuelt objekt. 

Anonymkode: eb996...b66

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, javel blaum,  men jeg mener det jeg skriver fra begynnelse til slutt. Det er sett fra en litt annen synsvinkel.  Du bør ta innover deg at det er flere måter å se en sak på og at det er positivt. 

Når det er sagt vil jeg (for de som skulle være i tvil) understreke at jeg mener folk skal behandle hverandre med respekt uavhengig av kjønn.

Respekt er viktig og det er kanskje noe du eva kan ta til deg. Du har vel ikke så mange hyggelige, respektfulle svar å vise til i din tid her inne. 

Du gjør jo ikke det, da hadde du ikke unnskyldt fulle menn

"Spør du meg har dette metoo greiene tatt helt av i feil retning. Virker som de fleste damer har blitt utsatt for grove overgrep her til lands. Når er det greit at menn prøver seg? Etter å ha sendt inn skriftlig søknad? Isåfall er det metoo her også,  jeg har opplevd menn i fylla som har klådd uten å spørre om lov,  jeg driter i det, gidder ikke spille offer av den grunn. "

"Det er mange menn som klår på damer i fylla. Å ta noen i skrittet tror jeg er litt mer uvanlig (og ganske frekt),  men det å ta rundt noen, kanskje litt i sammenheng med dans,  og det å beføle noen (uten invitasjon) er så vanlig at skal alle rope metoo av den grunn så blir det håpløst spør du meg. Noen har sikkert god grunn til å føle seg seksuelt trakassert,  men mange har det ikke. Kampanjen er ikke bare positiv, den skaper hysteri der vi skal kriminalisere alt mulig dill dall."

"Jeg har opplevd menn som er langfingret både i vennegjengen og ellers blant fremmede eller kjentfolk. Skal vi få helt slutt på ubehagelige tilnærmelser fra interesserte mannfolk så må vi kappe ballene på de. "
Alkohol gjør selvfølgelig at grensene flyttes.  Situasjoner oppstår der de ellers kanskje ikke ville oppstå. Alle oppfører seg som regel fint i edru tilstand."

"Tenk om det kommer en mann og klapser en av dere prektige damer på rumpa,  hva gjør dere? Føler dere voldtatt?

Men dette er selvfølgelig et dødsalvorlig tema som vi ikke må spøke med. Noen av dere får nokk aldri oppmerksomhet fra menn i det hele tatt..."

"Oppførsel er viktigere enn antrekket.  Ei luremus inviterer uten å bruke ord. Er det rart mange menn går på en smell? "

Anonymkode: 231cd...20d

Jo jeg gjør det. Jeg tror de fleste fulle menn er ok mennesker med feil og mangler som alle andre. De har vel et ønske om å behandle kvinner med respekt.  

Gjest Bomsi ❤

Elsker når menn ikke kan ta blikket fra meg og tilfeldigvis kommer litt for nær. Tar det som et kompliment på at jeg er interessant og kanskje litt hot.

Jeg finnes ikke interessert i dem siden jeg er opptatt, men liker jo å bli likt :-P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...