Gå til innhold

Min 17 årige sønn ble tatt i skrittet av en jente på fest i går..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og fikk beskjed om at det bør han vel tåle.

Jeg har lest den andre tråden som handler om "me too", og tenkte kanskje min sønns opplevelse kommer under dette.

Han er en stille og litt sjenert gutt, så å bli tatt i skrittet av en jente var ingen ok opplevelse for han. Han hadde gitt klar beskjed om det,en fikk da til svar at det må han da bare tåle, for gutter liker det jo egentlig..

Men bør han tåle det? Jeg mener jo at han slettest ikke skal godta slik oppførsel..

Anonymkode: b8b1f...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Evablaum skrev:

Selvfølgelig bør han ikke tåle det. Forteller 17-åringer slikt til sine mødre?

Ja, han er veldig åpen hjemme. Siden han er ganske sjenert ute så tar han det nok igjen litt hjemme.

Det gjorde nok også såpass inntrykk, at han følte for å si noe om det.

Hi

Anonymkode: b8b1f...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, han er veldig åpen hjemme. Siden han er ganske sjenert ute så tar han det nok igjen litt hjemme.

Det gjorde nok også såpass inntrykk, at han følte for å si noe om det.

Hi

Anonymkode: b8b1f...3b4

Hva svarte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evablaum skrev:

Hva svarte du?

Jeg sa det var bra at han stod opp for seg selv, og sa ifra, for det er ingen selvfølge når det gjelder han.Jeg sa også, så klart, at dette er ikke noe han skal tåle, på noen som helst måte.

Vi har snakket en del om slike ting, men da mest myntet på hvordan han skal oppføre seg ute blandt folk, nå fikk han jo desverre en erfaring på det vi har snakket om.

Hi

 

Anonymkode: b8b1f...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe han skal tåle! Er mektig lei av at samfunnet skiller på dette når det kommer til kjønn og seksuell atferd. 

Det er ikke greit for noen å ta på andre uten at de har gitt tegn til at det er greit! Jeg ble selv voldtatt og misbrukt da jeg var barn, det blir gutter også.. uønsket seksuell atferd burde ikke ha et skille mellom gutter og jenter, altså!

Anonymkode: 70a98...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde vel sendt ut litt blandede signaler da, siden hun trodde at det var fritt frem. Hadde han litt vel stramme bukser, satt med skrevende ben og hadde smilt til henne kanskje? 

Anonymkode: 13712...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke greit. Og vi foreldre må lære både jentene og guttene våres respekt for andre mennesker. Spiller ingen rolle hvilket kjønn man er, det er ikke greit å ta på noen mot deres vilje. Og dessverre er det noen jenter, som mener gutten bare skal være glad for det. 

Selv har jeg en veldig stor sprett rumpe, og har hele livet mitt blitt klådd så utrolig mye på rumpa mi, og det skjer på trening, på gata, på buss/tog, venner, jobb, på byen osv. Får høre hele tiden at når jeg har så deilig rumpe, så må jeg tåle og bli klådd på og, for da klarer de ikke å styre seg. Hva skal jeg gjøre da, operer bort rumpa mi.

Men synes vi snart kunne ha en kampanje, hvor menn står fram, om at seksuell trakassering av de er ikke greit. Få det på dagsordenen, at vi kvinner har heller ikke lov til å trakassere menn.  

Anonymkode: 5a514...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Total useriøs og trolig ulovlig aktør som allerede er utestengt fra forumet en gang!

Anonymkode: 395df...965

Bare så synd at det er fritt frem her inne på nettene

Anonymkode: 231cd...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

og fikk beskjed om at det bør han vel tåle.

Jeg har lest den andre tråden som handler om "me too", og tenkte kanskje min sønns opplevelse kommer under dette.

Han er en stille og litt sjenert gutt, så å bli tatt i skrittet av en jente var ingen ok opplevelse for han. Han hadde gitt klar beskjed om det,en fikk da til svar at det må han da bare tåle, for gutter liker det jo egentlig..

Men bør han tåle det? Jeg mener jo at han slettest ikke skal godta slik oppførsel..

Anonymkode: b8b1f...3b4

Ingen skal da godta det. Men var det hun selv som mente han burde tåle det, eller sluttet hun da han sa slutt? 

Anonymkode: f9ab2...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa fra. Stort mer er det ikke å gjøre med saken. Selv om ingen burde ta noen i skrittet "uoppfrdret" er det ikke noen stor greie.

Anonymkode: fdda7...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han hadde vel sendt ut litt blandede signaler da, siden hun trodde at det var fritt frem. Hadde han litt vel stramme bukser, satt med skrevende ben og hadde smilt til henne kanskje? 

Anonymkode: 13712...bac

...Og om en jente har litt kort skjørt og smiler bredt sender hun blandede signaler slik at guttene kan gjemme seg bak at de trodde det var fritt frem. Ehm, nei.

Ikke greit uansett kjønn. 

Anonymkode: 9b339...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...Og om en jente har litt kort skjørt og smiler bredt sender hun blandede signaler slik at guttene kan gjemme seg bak at de trodde det var fritt frem. Ehm, nei.

Ikke greit uansett kjønn. 

Anonymkode: 9b339...5b6

Du skjønte virkelig ikke den kommentaren du siterte du....

Anonymkode: 3a6b0...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønte virkelig ikke den kommentaren du siterte du....

Anonymkode: 3a6b0...41a

Hehe  obs. Mulig jeg er en av dem som dib viser til når de skriver at "ikke alle har samme takhøyde for ironi og sarkasme". :laugh:

Anonymkode: 9b339...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at han ikke skal tåle det men si klart fra når det skjer. Samtidig tenker jeg at han vil overleve uten problemer og uten å måtte gå til psykolog for å komme over det. Jenta det er snakk om dummet seg ut,  hun vil mest sannsynlig angre og gremmes over sin oppførsel (i fylla?). Dette er en sånn dum ting du ikke nødvendigvis er stolt av senere. Det er kanskje like mye synd på henne, visst det er synd på noen i det hele tatt. 

Spør du meg har dette metoo greiene tatt helt av i feil retning. Virker som de fleste damer har blitt utsatt for grove overgrep her til lands. Når er det greit at menn prøver seg? Etter å ha sendt inn skriftlig søknad? Isåfall er det metoo her også,  jeg har opplevd menn i fylla som har klådd uten å spørre om lov,  jeg driter i det, gidder ikke spille offer av den grunn. 

Når det er sagt elsker jeg gentlemen og vil oppdra mine sønner til å bli ordentlige selvfølgelig. 

Anonymkode: 83332...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at han ikke skal tåle det men si klart fra når det skjer. Samtidig tenker jeg at han vil overleve uten problemer og uten å måtte gå til psykolog for å komme over det. Jenta det er snakk om dummet seg ut,  hun vil mest sannsynlig angre og gremmes over sin oppførsel (i fylla?). Dette er en sånn dum ting du ikke nødvendigvis er stolt av senere. Det er kanskje like mye synd på henne, visst det er synd på noen i det hele tatt. 

Spør du meg har dette metoo greiene tatt helt av i feil retning. Virker som de fleste damer har blitt utsatt for grove overgrep her til lands. Når er det greit at menn prøver seg? Etter å ha sendt inn skriftlig søknad? Isåfall er det metoo her også,  jeg har opplevd menn i fylla som har klådd uten å spørre om lov,  jeg driter i det, gidder ikke spille offer av den grunn. 

Når det er sagt elsker jeg gentlemen og vil oppdra mine sønner til å bli ordentlige selvfølgelig. 

Anonymkode: 83332...80a

Forstår du virkelig ikke forskjellen på å prøve seg og å utøve seksuell trakassering?

I så fall er jeg dessverre rimelig sikker på at du ikke vil lykkes i din oppdragelse av dine sønner når det kommer til det å tilnærme seg kvinner (eller menn, om en av dem er homofil).

Anonymkode: 395df...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann ser en naken kvinne igjennom et vindu er han kikker.

Når en kvinne ser en naken mann gjennom et vindu er han en blotter. 

Anonymkode: 8cbf8...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du virkelig ikke forskjellen på å prøve seg og å utøve seksuell trakassering?

I så fall er jeg dessverre rimelig sikker på at du ikke vil lykkes i din oppdragelse av dine sønner når det kommer til det å tilnærme seg kvinner (eller menn, om en av dem er homofil).

Anonymkode: 395df...965

Jeg er godt i gang, for guttene mine har en særdeles god oppførsel.

Jeg gidder bare ikke hyle ut om voldtekt fordi noen har tatt meg på rumpa på fest liksom. Menn er menn,  men gode menn er ikke utspekulerte, grisete eller utro,  de voldtar heller ikke.

Har jeg blitt seksuelt trakassert uten å tenke over det? Er jeg også en "metoo"???

Jeg er over 30 og har aldri sett slik på det.

 

Anonymkode: 83332...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er godt i gang, for guttene mine har en særdeles god oppførsel.

Jeg gidder bare ikke hyle ut om voldtekt fordi noen har tatt meg på rumpa på fest liksom. Menn er menn,  men gode menn er ikke utspekulerte, grisete eller utro,  de voldtar heller ikke.

Har jeg blitt seksuelt trakassert uten å tenke over det? Er jeg også en "metoo"???

Jeg er over 30 og har aldri sett slik på det.

 

Anonymkode: 83332...80a

Du bekrefter bare at du ikke har forstått hva metoo-kampanjen dreier seg om.

Anonymkode: 395df...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi har jo rett! Metookampanjen er jo helt på viddene. Hadde en gutt klådd ei jente på 17 i skrittet hadde det vært ramaskrik. Er ramaskrik av at Ørjan gjorde det på Sigrid ... jepp kvinner drar offerkortet for langt når det tydeligvis aldri gjelder mot gutter og menn! 

Anonymkode: 64eb2...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan kanskje dere forklare meg dette med metoo.  Har jeg blitt seksuelt trakassert når noen har tatt på rumpa mi,  puppen eller låret på fest,  når jeg ikke har invitert til det?

Anonymkode: 83332...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan kanskje dere forklare meg dette med metoo.  Har jeg blitt seksuelt trakassert når noen har tatt på rumpa mi,  puppen eller låret på fest,  når jeg ikke har invitert til det?

Anonymkode: 83332...80a

Ja, men det betyr jo ikke at du trenger føle deg traumatisert. Vi har alle ulike grenser for hva som føles ok, men på generelt grunnlag er det jo ikke greit å ta noen på puppene/rumpa uten en invitasjon. Og nei, alle er ikke like gode på å tolke disse signalene, så det må være litt takhøyde for misforståelser og «ueleganse» tross alt. Forskjellen er gjerne at den uelegante gjør det en gang eller to før hun/han skjønner tegninga (nå snakker jeg i livet, ikke på en kveld), drittsekkene gjør det hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da kan kanskje dere forklare meg dette med metoo.  Har jeg blitt seksuelt trakassert når noen har tatt på rumpa mi,  puppen eller låret på fest,  når jeg ikke har invitert til det?

Anonymkode: 83332...80a

Hadde det vært greit om du ble tatt på rumpa, puppen eller låret hvis du hadde vært edru? På jobb? Av sjefen? Hvor går dine grenser?

Er jeg på fest, så aksepterer jeg ikke at andre menn (eller kvinner), tar meg på brystene. Hvorfor skal jeg det? Det hadde jeg klart og tydelig sagt i fra om at dette vil jeg ha meg frabedt. Alle har sine grenser, du må definere dine. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Leeloo76 skrev:

Ja, men det betyr jo ikke at du trenger føle deg traumatisert. Vi har alle ulike grenser for hva som føles ok, men på generelt grunnlag er det jo ikke greit å ta noen på puppene/rumpa uten en invitasjon. Og nei, alle er ikke like gode på å tolke disse signalene, så det må være litt takhøyde for misforståelser og «ueleganse» tross alt. Forskjellen er gjerne at den uelegante gjør det en gang eller to før hun/han skjønner tegninga (nå snakker jeg i livet, ikke på en kveld), drittsekkene gjør det hver gang.

Hehe, ok. Det er mange menn som klår på damer i fylla. Å ta noen i skrittet tror jeg er litt mer uvanlig (og ganske frekt),  men det å ta rundt noen, kanskje litt i sammenheng med dans,  og det å beføle noen (uten invitasjon) er så vanlig at skal alle rope metoo av den grunn så blir det håpløst spør du meg. Noen har sikkert god grunn til å føle seg seksuelt trakassert,  men mange har det ikke. Kampanjen er ikke bare positiv, den skaper hysteri der vi skal kriminalisere alt mulig dill dall.

Anonymkode: 83332...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...