Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Sønnen min skal ha sin første skikkelige besøk av en fra klassen sin. Sønnen min har vanskelig for å få venner så er så glad på hans vegne! Men er så usikker på hva jeg skal lage til middag. Hva er favorittene når barna deres har besøk? Ungene her er 6 år foresten. Tenkte først grøt men det skal de ha på skolen på tirsdag å da er det kanskje litt kjedelig å få det samme på onsdag. Så tar gjerne imot tips,vil bare så gjerne at han skal like seg her å ønske å komme tilbake på besøk. Anonymkode: fa802...98c
Evablaum Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Hva med å spørre gutten som kommer på besøk?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Det er nok lite "alle" liker, men pannekaker pleier å slå an hos de fleste. Anonymkode: 6a119...824
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 Her går det i pannekaker! Anonymkode: dd34c...585
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Kjøttdeig og spaghetti pannekaker fiskepinner og ris jeg vulle evt. ha ordna med pepperkaker, smoothie eller annet godt til dessert dersom gjesten ikke skulle like middagen. Lykke til, håper det blir hyggelig😊 Anonymkode: 3bdde...785
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 Kan ikke sønnen din spørre vennen hva han liker da? Anonymkode: bd75c...ce1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 Jeg har aldri møtt et barn som ikke liker pannekaker. Men det er vel det eneste absolutt alle liker. Alle har sin variant av tomatsaus til spagetti, eller fyll til pizza osv. Men det er jo, som tidligere nevnt, bare å spørre barnet. 😊 Anonymkode: 9f0b6...645
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 "Blekksprut"-pølser. Anonymkode: 4c053...27e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 Taco er og noe de fleste barn liker. De kan jo velge fyllet selv Anonymkode: 5f02f...33d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 Taco, har ennå ikke møtt ett eneste barn som ikke liker taco, og vi har hatt veldig mange barn på middag her i løpet av årenes tid. Møtt noen barn som ikke har likt pannekaker, pizza, burger og lignende. Anonymkode: 8e037...9f2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 Ingen middager er "sikre" iden forstand at alle liker den. Men jeg har løsningen! Vi bare oppdrar ungene sånn at de klarer å spise all mat uten å furte, og vips! vellykket selskap i en fei!! Anonymkode: f3628...177
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ingen middager er "sikre" iden forstand at alle liker den. Men jeg har løsningen! Vi bare oppdrar ungene sånn at de klarer å spise all mat uten å furte, og vips! vellykket selskap i en fei!! Anonymkode: f3628...177 Men nå har jo ikke Hi kontroll på at foreldrene til dette barnet som skal komme på besøk har oppdratt det til å spise alt uansett hva det blir tilbydt Ellers ikke alltid det hjelper uansett hvilken oppdragelse man gir ungene. Min beste barndomsvenninne fikk akkurat samme oppdragelse som sin søster. Søsteren spiste alt, elsket å smake på nye ting. Min venninne var den særeste du kan tenke deg i matveien. Uansett hva de gjorde, de fikk henne ikke til å spise annet. Hun smakte på all mat, mange ganger, men hun greide bare ikke å like mer enn noen få ting (og neida, nugatti osv. stod ikke på tilbudslisten hennes). Hun var høflig og forsøkte alltid å spise ting hos andre selv om hun ikke likte det, men hun taklet ikke mer enn noen få biter. Hvis hun fortsatte etter det begynte hun å brekke seg, hun hadde ingen kontroll på det. Jeg og alle andre venner/familie spiste alt, så det var ikke det at hun hadde dårlig inflytelse rundt seg heller. Jeg vil anta at hun egentlig hadde noen matintoleranser, for selv om hun spiste normalt eller lite har hun nesten alltid vært overvektig. I motsetning til sin altetende søster som alltid har vært veldig tynn. Det er dessverre ikke alltid det er "bare å oppdra ungene". Hi - som andre har skrevet, det finnes ingen fasit på noe som alle spiser. Lag noe sønnen din liker godt, kanskje det smitter. Koselig at han har fått en venn Anonymkode: b280e...f49
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #13 Skrevet 18. desember 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå har jo ikke Hi kontroll på at foreldrene til dette barnet som skal komme på besøk har oppdratt det til å spise alt uansett hva det blir tilbydt Ellers ikke alltid det hjelper uansett hvilken oppdragelse man gir ungene. Min beste barndomsvenninne fikk akkurat samme oppdragelse som sin søster. Søsteren spiste alt, elsket å smake på nye ting. Min venninne var den særeste du kan tenke deg i matveien. Uansett hva de gjorde, de fikk henne ikke til å spise annet. Hun smakte på all mat, mange ganger, men hun greide bare ikke å like mer enn noen få ting (og neida, nugatti osv. stod ikke på tilbudslisten hennes). Hun var høflig og forsøkte alltid å spise ting hos andre selv om hun ikke likte det, men hun taklet ikke mer enn noen få biter. Hvis hun fortsatte etter det begynte hun å brekke seg, hun hadde ingen kontroll på det. Jeg og alle andre venner/familie spiste alt, så det var ikke det at hun hadde dårlig inflytelse rundt seg heller. Jeg vil anta at hun egentlig hadde noen matintoleranser, for selv om hun spiste normalt eller lite har hun nesten alltid vært overvektig. I motsetning til sin altetende søster som alltid har vært veldig tynn. Det er dessverre ikke alltid det er "bare å oppdra ungene". Anonymkode: b280e...f49 Nei, da er vel det lureste tipset å bare spørre barnet eller foreldrene. Vi på dibb er jo ikke synske... Anonymkode: f3628...177
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #14 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, da er vel det lureste tipset å bare spørre barnet eller foreldrene. Vi på dibb er jo ikke synske... Anonymkode: f3628...177 At Hi ønsker tips er jo bare koselig. Om hun skulle lage noe gutten ikke liker så er det jo bare å snakke med ham der og da om hva han liker og så avtale et nytt middagsbesøk. Er ikke så ille. Bare reagerte på at hun over mente det bare var å oppdra barna, for det er noen - riktignok få - barn det ikke fungerer på. Som regel er det da noe som gjør at de er så kresne som de er. Anonymkode: b280e...f49
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: At Hi ønsker tips er jo bare koselig. Om hun skulle lage noe gutten ikke liker så er det jo bare å snakke med ham der og da om hva han liker og så avtale et nytt middagsbesøk. Er ikke så ille. Bare reagerte på at hun over mente det bare var å oppdra barna, for det er noen - riktignok få - barn det ikke fungerer på. Som regel er det da noe som gjør at de er så kresne som de er. Anonymkode: b280e...f49 Ja, jøss. Det får vi tutet ørene fulle av. I hver eneste tråd om sære og kresne unger kommer folk trekkende med spiseforstyrrelser og brekninger. Men altså, hvor utbredt er liksom det? Har kun én gang i mitt liv sett et barn brekke seg i tallerkenen - han var så forspist og hadde trykket i seg så mye mat at det sa stopp. Og hvis det nå er så utbredt at unger virkelig ikke får ned en vanlig middag: hvorfor er det grunn til å tro at denne lille gjesten har det sånn? Da ville vel moren ha nevnt det? Hvis ditt barn hadde brekninger som hverdagsutfordring, også når vanlige matvarer skulle spises - tror du ikke da du som mor ville fortelle evt vertskap om det når barnet skulle på besøk et nytt sted? Anonymkode: f3628...177
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #16 Skrevet 18. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Taco er og noe de fleste barn liker. De kan jo velge fyllet selv Anonymkode: 5f02f...33d Taco liker dessverre ikke min kresne gutt men takk for tipset Anonymkode: fa802...98c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #17 Skrevet 18. desember 2017 Pannekaker og tomatsuppe. Anonymkode: 96f99...3e0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #18 Skrevet 18. desember 2017 Som flere skriver, er pannekaker som regel en sikker vinner. På vennegrupper går vi ofte for kjøttkaker og pasta, med oppkuttede grønnsaker ved siden av og tomatsaus og ketchup. Vi har aldri hatt besøk av noen som ikke liker noe av dette, så sånn sett er det ganske trygt valg. Hvis man bruker kyllingkjøttboller er man trygge mtp. de som ikke spiser svin også. Taco har vi faktisk hatt noen på besøk som ikke liker noen av ingrediensene, så helt trygg er man aldri. Anonymkode: 52f7e...157
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #20 Skrevet 19. desember 2017 Når første klassingen her hadde besøk av to venner fra klassen lagde vi pitapizza. Satte fram ulike ingredienser som kjøttdeig, skinke, mais, paprika osv så kunne alle velge det de ville ha på selv 👍😊 funka bra! Ellers pleier spagetti med kjøttsaus å være en slager, vi har også hatt ovnsbakt laks noen ganger som har falt godt i smak. Hvis jeg er usikker pleier jeg å sende mld til en av foreldrene til barnet som skal være med hjem og spørre om det er noen allergier og om det er noe spesielt barnet liker godt til middag ☺ Anonymkode: 4d05e...b18
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2017 #21 Skrevet 19. desember 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: taco Anonymkode: e0547...329 Taco spiser ikke min gutt så styrer unna det. Men tror det heller blir fullkornspasta og tomatsuppe,så får jeg heller bare ha en pakke med grøt i tilfelle han ikke liker det.Så blir det vafler til kvelds så de har noe å kose seg med Sendte en melding å spurte om han kan spiser vafler eller om han har noen allergier men fikk ikke noe svar.Men kan eventuelt spørre når hun leverer sønnen sin her Anonymkode: fa802...98c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå