Gå til innhold

Alenemor og student. Hvordan får man penger på sommeren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tar en sommerjobb, men du må jo ha tre uker sammenhengende ferie som barnehagen krever.

Alternativet er å spare litt hver måneded de resterende 10 månedene i året og leve av de når det er skoleferie.

En medstudent da jeg gikk på skolen jobbet alle helger barnet var hos far og sparte så mye som mulig gjennom året. Hun jobbet på en institusjon for utviklingshemmede, på natten.

Anonymkode: 8038a...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ganske stort stipend i januar og i august. Spar litt av det. Har du rett på overgangsstønad? Den får du jo også i sommermånedene. 

Anonymkode: db63e...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får ganske stort stipend i januar og i august. Spar litt av det. Har du rett på overgangsstønad? Den får du jo også i sommermånedene. 

Anonymkode: db63e...c1f

Har nok ikke det når barna er 5 og 8? Jobbe i helger og et par kvelder i uka kanskje da, når barna er hos far? Jeg har ikke søkt enda og vet ikke om jeg kommer inn. Men hva kan man få i evt støtte som student. Hvor mye ca får man i mnd uten jobb ved siden av?

Anonymkode: 81bd2...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har nok ikke det når barna er 5 og 8? Jobbe i helger og et par kvelder i uka kanskje da, når barna er hos far? Jeg har ikke søkt enda og vet ikke om jeg kommer inn. Men hva kan man få i evt støtte som student. Hvor mye ca får man i mnd uten jobb ved siden av?

Anonymkode: 81bd2...0ad

Tror ikke barnas alder har noe å si, men det er andre kriterier som må oppfylles, tror blant annet utdannelsen må sees på som nødvendig for å få deg jobb. Det ville jeg sjekket med NAV. 

Utenom det vil det vel være lån og stipend, barnebiddag og barnetrygd du må klare deg på, så om du ikke har krav på overgangsstønad ville jeg absolutt jobbet så mye som mulig utenom, om jeg var deg . 

Anonymkode: db63e...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får stipend og studielån, så må du jobbe ved siden av. Var det jeg gjorde, var ikke så gøy på sommeren, da barna ikke har en far de er på ferie hos.

Anonymkode: e719a...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke elleve måneder studiestøtte? Burde fint kunne spares opp til en ekstra måned gjennom året, spesielt når de store stipendene kommer i januar og august.

Hvis man ikke får til det, så har man dessverre ikke råd til å være student.

Anonymkode: e9824...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jobbe mnd før sommerferien. Når jeg studerte var jeg avhengig av å jobbe ved siden av siden jeg var uten støtte i juni og juli, selv om skolen sluttet rundt 20 juni. Da jobbet jeg mye i mai/juni for å få god utbetaling i juni og juli. Tok alltid vakter når barnet var hos far annenhver helg. Gjerne fredag kveld, lørdag dag/kveld og søndag dag. Evt nattevakter natt til lørdag og søndag. 

Anonymkode: 4743c...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke elleve måneder studiestøtte? Burde fint kunne spares opp til en ekstra måned gjennom året, spesielt når de store stipendene kommer i januar og august.

Hvis man ikke får til det, så har man dessverre ikke råd til å være student.

Anonymkode: e9824...0bd

Er det snart, de har startet med en ekstra uke pr. år. Tror det blir 2 uker til sommeren, så 3 uker i 2019 og fra 2020 for en måned. Så da er det bare en måned man ikke får penger. Så burde gå fint med bare en liten ekstrajobb ved siden av da.

Anonymkode: e719a...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...