Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Med så mye fokus det er på Dark Room, MeToo og seksualundervisning helt fra småskolen må overgriperene vel kjenne på redsel for å bli tatt? Hva foregår i hode på de som til tross for økt fokus fortsetter faenskapet? Jeg har tro på at man kun kommer dette til livs ved å snakke, snakke og snakke om det. I barnehager, på skolen, selvsagt i hjemmet og på andre arenaer barn ferdes. Anonymkode: cc0a5...1b7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Lysten høyere enn fornuften Anonymkode: f4502...127
Yellow Brick Road Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Jeg tror du har helt rett i det, HI. Det må rett og slett snakkes ihjel, bevisstgjøres ihjel og vi voksne må tørre å tro på det vi hører. Vi må snu fra "Tror det ikke før jeg får se det" til "Jeg ser det ikke før jeg tror det" - vi må velge å tro. Men jeg tror faktisk også at åpenhet og det at man våger å tro og at barn og voksne også våger å si fra, så vil det nok føles litt skumlere å være overgriper også.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 Jo flere av disse historiene som kommer fram - og jo mer jeg husker tilbake - desto mer slår det meg at det er en god del menn som faktisk ikke skjønner at de tråkker på andre. Vanlige, normalt utrusta fyrer som ikke har skjønt at verden ikke automatisk elsker og dyrker dem. De som tror begge er like interessert, fordi de selv er interessert. De som går rundt med den holdningen som på amerikansk heter "entitled"; altså at de har en selvsagt rett til ting, verden skylder dem noe. Jeg begynner å tro at noen generasjoner menn er oppdratt så egosentrisk at de faktisk tror "min nytelse er din nytelse", eller ikke helt klarer å se mennesker rundt seg som hele individer. De ser en fasade, en forenklet versjon, et fjes og en kropp, det slår dem ikke at det bak der ligger følelser, tanker og drømmer. Og de lurer derfor ikke på hvilke følelser og tanker som fins, det angår dem ikke, alt annet enn en knyttneve i tenna er jamgodt med samtykke. Jeg VIL helst ikke tro det er sånn, men mer og mer tyder på det... Vi må bare oppdra neste generasjon annerledes! Anonymkode: eea5e...64e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Men hva slags straffer får de? Var en lærer som misbrukte noen jenter i klassen til min datter, de var 9 år gamle da. Han fikk 6 mnd i fengsel. På hvilken måte skal det skremme han, fra og gjøre det igjen? Og de fleste som begår overgrep, blir ikke dømt, de blir ikke engang anmeldt, og mange av de som blir anmeldt blir ikke dømt. Anonymkode: 9bc8d...d8d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2017 #6 Skrevet 18. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva slags straffer får de? Var en lærer som misbrukte noen jenter i klassen til min datter, de var 9 år gamle da. Han fikk 6 mnd i fengsel. På hvilken måte skal det skremme han, fra og gjøre det igjen? Og de fleste som begår overgrep, blir ikke dømt, de blir ikke engang anmeldt, og mange av de som blir anmeldt blir ikke dømt. Anonymkode: 9bc8d...d8d Det stemmer. Kun ca 1% av dem som begår f eks voldtekter blir dømt. "Politiet henlegger åtte av ti anmeldelser, og cirka hver fjerde sak ender med frifinnelse i retten.[26] Det anslås at ca. nitti prosent av voldtektene ikke blir anmeldt til politiet [27] og at to av tre ofre aldri oppsøker hjelp.[12]" Anonymkode: eea5e...64e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå