Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Hvor mye klarer dere å spise egentlig? Er det normalt at det skal vere SÅ lite liksom ? det er 2 år siden min, og nå ser jeg seriøst bein over alt 😭 er blitt så tynn at jeg begynner og bli litt redd. Klarer ikke ei halv skive en gang, 3-4 små biter med biff, halv banan, osv Alle sie jeg må spise mer, men jeg klarer jo ikke få plass til mer 😱 ser jo ut som ei tynn flis uten kjøtt på kroppen 😌 Anonymkode: 57259...90a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Opererte meg for 8 år siden. Gått opp nesten alt igjen. Og kunne spise normale porsjoner igjen etter ca 2 år. Dessverre..... Anonymkode: cdebd...724
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Opererte meg for 8 år siden. Gått opp nesten alt igjen. Og kunne spise normale porsjoner igjen etter ca 2 år. Dessverre..... Anonymkode: cdebd...724 Off 😌 hvilken tok du? Jeg har sleeve Anonymkode: 57259...90a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Hva slags operasjon tok du da? Jeg kjenner to stykker som bare snurpet sammen magesekken og begge to gikk ned første tiden, men så begynte de gå opp igjen. Ene gikk ned nesten 40 kg, så gikk han opp igjen 15 og har holdt seg der siden. Han er ikke noen sylfide, men er jo slankere enn han var før operasjonen. Andre har gått opp igjen nesten alt sammen tror jeg, hun ser ihvertfall like stor ut nå som før hun ble operert og sliter fremdeles med diabetes osv. Så det er fullt mulig å utvide magesekken igjen, sakte men sikkert. Men du tok kanskje den operasjonen som er litt større? Har du ingen oppfølging fra sykehuset du ble operert? Anonymkode: c713a...5c5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Off 😌 hvilken tok du? Jeg har sleeve Anonymkode: 57259...90a Gastric bypass. Ingen komplikasjoner som flere jeg kjenner har hatt, men skulle allikevel ønsket jeg gikk ned mer og hadde klart å holde meg der. Gikk kun ned 28 kg før det stoppet opp, skulle nok ha gått ned 15-20 kg til. Anonymkode: cdebd...724
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags operasjon tok du da? Jeg kjenner to stykker som bare snurpet sammen magesekken og begge to gikk ned første tiden, men så begynte de gå opp igjen. Ene gikk ned nesten 40 kg, så gikk han opp igjen 15 og har holdt seg der siden. Han er ikke noen sylfide, men er jo slankere enn han var før operasjonen. Andre har gått opp igjen nesten alt sammen tror jeg, hun ser ihvertfall like stor ut nå som før hun ble operert og sliter fremdeles med diabetes osv. Så det er fullt mulig å utvide magesekken igjen, sakte men sikkert. Men du tok kanskje den operasjonen som er litt større? Har du ingen oppfølging fra sykehuset du ble operert? Anonymkode: c713a...5c5 Jeg har sleeve. Dårlig oppfølging av slike operasjoner har jeg hørt, og det gjelder meg og 👎🏽 Anonymkode: 57259...90a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gastric bypass. Ingen komplikasjoner som flere jeg kjenner har hatt, men skulle allikevel ønsket jeg gikk ned mer og hadde klart å holde meg der. Gikk kun ned 28 kg før det stoppet opp, skulle nok ha gått ned 15-20 kg til. Anonymkode: cdebd...724 Trist at det ikke gikk så bra med vektnedgangen din 😌 Anonymkode: 57259...90a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Opererte meg for 8 år siden. Gått opp nesten alt igjen. Og kunne spise normale porsjoner igjen etter ca 2 år. Dessverre..... Anonymkode: cdebd...724 Kanskje du må ta tak i det som gjør at du overspiser? Slankeoperasjonen reparerer ikke nødvendigvis de psykiske årsakene til at man spiser for mye. Mener det ikke som en kritikk, men som et godt råd, for det virker jo som om du ikke ønsker å ha det slik. Til HI - du bør kontakte de som opererte deg og/eller fastlegen, for det er jo fare for at du kan bli for tynn, og også at du kan bli underernært når du spiser så lite. Anonymkode: 01892...089
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Opererte meg for 8 år siden. Gått opp nesten alt igjen. Og kunne spise normale porsjoner igjen etter ca 2 år. Dessverre..... Anonymkode: cdebd...724 5 år siden jeg tok min. Gikk ned 65 kg og veier 65 kg nå. Jeg er delvis aktiv men trener ikke aktivt. Jeg spiser det jeg har lyst på men i SMÅ mengder. Jeg er fult klar over hvor mye penger staten har brukt på meg og operasjonen. Jeg er fult klar over at sklir jeg ut blir jeg feit igjen. Er jo bare å ta tak... du har tross alt tatt en operasjon for å gå ned i vekt, hvorfor fete deg opp igjen da?? Anonymkode: fa7b0...cc9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: 5 år siden jeg tok min. Gikk ned 65 kg og veier 65 kg nå. Jeg er delvis aktiv men trener ikke aktivt. Jeg spiser det jeg har lyst på men i SMÅ mengder. Jeg er fult klar over hvor mye penger staten har brukt på meg og operasjonen. Jeg er fult klar over at sklir jeg ut blir jeg feit igjen. Er jo bare å ta tak... du har tross alt tatt en operasjon for å gå ned i vekt, hvorfor fete deg opp igjen da?? Anonymkode: fa7b0...cc9 Er ikke sikkert hun klarte å snu hode og tankegang ang kosthold? 🤔 Anonymkode: 57259...90a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Jeg gikk ned slik som det der. Fikk flere nye inngrep for å blokke ut igjen magesekken noe, slik at det skulle være plass til litt mer. Og det ble det, men tålte klumpete konsistenser veldig dårlig og gjør det fremdeles. Så for å få i meg nok kalorier til ikke å fortsette åg å ned, spiste jeg sjokolade og vaniljeis :-) Det er en skikkelig super vane når man har vært kraftig overvektig... så roet nedgangen seg og vips gikk det oppover igjen. Det stoppet, da, men på femten kilo overvekt. Bedre enn de førtifem som var der i utgangspunktet. Sukkersuget er intenst, samtidig som jeg kaster opp om jeg spiser ting med klumpete konsistens. Kjøtt f.eks fungerer ekstremt dårlig. Har ikke noe veldig godt råd, med andre ord. Forsøk ekstremt hyppig spising, men hold deg til kaloritung, men sunn mat? Anonymkode: 06e8a...d2d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk ned slik som det der. Fikk flere nye inngrep for å blokke ut igjen magesekken noe, slik at det skulle være plass til litt mer. Og det ble det, men tålte klumpete konsistenser veldig dårlig og gjør det fremdeles. Så for å få i meg nok kalorier til ikke å fortsette åg å ned, spiste jeg sjokolade og vaniljeis :-) Det er en skikkelig super vane når man har vært kraftig overvektig... så roet nedgangen seg og vips gikk det oppover igjen. Det stoppet, da, men på femten kilo overvekt. Bedre enn de førtifem som var der i utgangspunktet. Sukkersuget er intenst, samtidig som jeg kaster opp om jeg spiser ting med klumpete konsistens. Kjøtt f.eks fungerer ekstremt dårlig. Har ikke noe veldig godt råd, med andre ord. Forsøk ekstremt hyppig spising, men hold deg til kaloritung, men sunn mat? Anonymkode: 06e8a...d2d Spiser som regel egg,eggerøre, biff, laks, kalkun, havregryn, havregrynsgrøt med en god smørklatt på, grove brød, skyr, drikker H melk en del i håp om litt vekt oppgang. Og spiser hver 2 time som jeg har fått beskjed om 🤔 Anonymkode: 57259...90a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spiser som regel egg,eggerøre, biff, laks, kalkun, havregryn, havregrynsgrøt med en god smørklatt på, grove brød, skyr, drikker H melk en del i håp om litt vekt oppgang. Og spiser hver 2 time som jeg har fått beskjed om 🤔 Anonymkode: 57259...90a Sjokolademelk er kaloririkt og blir ofte anbefalt underernerte barn. Prøv det, h-melk med nesquick Anonymkode: 367a6...bbc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 De energidrikkene de har på apoteket må da være et mye bedre alternativ enn sjokoladepudding, vaniljesaus og sjokomelk for en person som har misbrukt mat i mange år... Anonymkode: c713a...5c5
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: De energidrikkene de har på apoteket må da være et mye bedre alternativ enn sjokoladepudding, vaniljesaus og sjokomelk for en person som har misbrukt mat i mange år... Anonymkode: c713a...5c5 Sjokoladepudding og vaniljesaus kommer jeg aldri til å spise 😅 Skal opp i noen kg vekt på riktigvis ☺️ Anonymkode: 57259...90a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå